Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

[B1+B2] Wrappen

avond mannen!

ik kon niet wachten tot morgen dus ben zojuist begonnen met het wrappen van mijn kofferbakspoiler en ik moet zeggen het is goed te doen!

onderstaand de How To:

ik heb 2 meter besteld met een breedte van 153 cm, een flinke rol dus, maar het is de bedoeling dat de motorkap ook gedaan gaat worden dus wel nodig ook.

Wat hebben we nodig:

1. Fohn
2. Schaar (eventueel nog een kleintje)
3. stanley mes
4. kunstof rei (of iets wat er op lijkt
5. 3 flesjes bier
6. pakje Marlboro :)

7376187998_c653e2e9f9_c.jpg


de folie in de eerste plaats:

7376184066_7c13c17886_c.jpg


7376186032_197d5e4b22_c.jpg


Het te Wrappen object in originele staat:

7376177020_8556563f38_c.jpg


allereerst is het van belang dat het object, in dit geval m'n kofferbak spoiler goed schoon en vetvrij is, daarnaast eventuele oneffenheden glad maken en nog een keer schoonmaken!

vervolgens vindt je op de achterzijde van het folie aftekenvakken, waardoor je dus ideaal de juiste maat kunt afsnijden. In dit geval heb ik aan beide zijden 2 cm extra folie genomen voor de foutmarge. Het is tenslotte de eerste keer :F

7376193300_20c1b8802d_c.jpg


doordat de spoiler 1 platte kant heeft heb ik eerste de helft van het folie verwijderd en de spoiler onderste boven op de plakzijde van de folie gelegd. Enige bubbels zijn niet erg, het folie heeft luchtgaatjes waardoor je achteraf met redelijk gemak alles kan gladstrijken d:)b

7376191230_63794b33c5_c.jpg


toen kwam het moeilijkste gedeelte: de rondingen in de spoiler. Volgens de gebruiksaanwijzing (niet bijgeleverd dus gegoogled |:( ) kun je het folie redelijk makkelijk stretchen en vormen als je het voldoende warm maakt met een fohn en wat schets mijn verbazing........ dat is nog waar ook!!

Begin van uit het midden van de spoiler (of ander object) en werk naar de zijkanten of onderkant toe om alle overtollige lucht makkelijk weg te kunnen strijken! dit maakt het een stuk eenvoudiger ;)

maak een centimeter of 10 goed warm en stretch dit over het object heen, zorg dat het goed strak zit en indien aanwezig, vouw het folie ruim om de rand heen, dit zorgt ervoor dat het folie niet terug "kruipt" als je 20 cm verder bent! ( heel irritant gezicht, geloof me!) dan wanneer het nog warm is, goed uitstrijken met de rij. Indien nodig nogmaals verwarmen, maar NOOIT te heet! (folie wordt te dun en je trekt het stuk)

Bovenstaande heb ik helaas geen foto's van, ik was te druk met de fohn en de rei, maar als je er mee aan de slag gaat, kom je er snel genoeg achter wat ik bedoel! ;)

werk zo het folie naar beide kanten toe af en ga het geheel nog een keer langs met de fohn en de rij om eventuele oneffenheden weg te werken.

gezien het feit dat er verlichting in de spoiler zit, heb ik deze na het wrappen voorzichtig weggesneden, eerst een half uur gewacht, zodat de lijm goed kon hechten. Dit weer i.v.m. het kruipen van de folie.

Al met al ben ik 40 minuten bezig geweest met de spoiler en ik ben zeer tevreden met het resultaat, oordeel zelf:

7376189830_193e8e3e8e_c.jpg


7376180938_0e11bce783_c.jpg


7376179042_3854640379_c.jpg


Voor de scherpzinnige onder ons:

ja ik weet dat de onderste randjes er niet heeeeeel smooth uitzien, maar die snij ik morgen nog een keer netjes op maat, als ik de spoiler ga monteren :P

Fase 2 worden de spiegels en de motorkap, als ik daar aan ga beginnen zal ik weer (mooie scherpe Iphone ;) ) foto's plaatsen!
 

Joep

Verbannen
Ik vind het er stoer uitzien kerel! M'n Spoilerke is zo te zien in goede handen! :)
Nu die booskijkers van mij ook nog wrappen misschien? :P Sluit wel mooi aan met de motorkap dan... ;)
 
A

Anonymous

Gast
Ziet er inderdaad super uit, succes met de rest van de Omi maar let op de slinkende bier voorraad :9
 
ben bang dat het om je remlicht wel weg gaat trekken in de zarme zon die moet er eigenlijk uit dan om de randen heen en dan de lamp er weer in die houdt t dan mede op de plek
 
hahaha, de foto van de benodigdheden heb ik achteraf gemaakt ;)

@ Henri,
ik denk dat je gelijk hebt, maar dat zie ik dan wel weer ;) heb ik pas later over nagedacht hahaha!

@ Joep,
die booskijkers ga ik inderdaad ook wrappen en misschien de Grille ook. Eerst even kijken hoe die motorkap eruit gaat zien, ben ik vandaag helaas niet aan toegekomen.

wordt vervolgd!<br /><br />-- 20 jun 2012 16:24 --<br /><br />:( Henri je had dus toch gelijk.....

helaas is het folie toch gaan kruipen bij het remlicht, gisteren nog even goed bekeken en ondanks dat het niet heel storend is gaat hij er toch weer af en opnieuw! ik zal wederom foto's schieten van de voortgang.
 
Bovenaan