Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

B1 Caravan, achterruitwisser maar slecht contact met ruit

Volgend is geval, achterruitwisser doet ongeveer helft van de ruit, in het midden. Wisserblad is goed, lijkt op te weinig druk. Heb mechanisme gesmeerd, maar weinig resultaat. Veer vervagen via Opel of weet iemand een leuke oplossing?
 

Vega

Medewerker
Administrator
Ik heb het zelfde probleem gehad.
Opgelost door een nieuwe ruitenwisserarm te kopen en te plaatsen, daarna ging het wissen weer prima.
 
Heb berg WD40 op mechanisme en veren gespoten, hen nu zeker wel 80% raamdekking. Is dus niet total loss, ga pas vervangen als het erger wordt.
 
Ahhhhhh.......
Bekend probleempje dus. Geweldig dit forum, heb ook zo'n half werk achterwisser, alles geprobeerd maar dus ff naar de opel voor een nieuwe arm.
 
ff vloeken in de kerk, ik het er een op geplaatst van een Fiat Stilo ....

Mooier en werkt ook perfect :)

Bij de vectra b doen ze dit regelmatig.
 

Vega

Medewerker
Administrator
gewoon_mark zei:
ff vloeken in de kerk, ik het er een op geplaatst van een Fiat Stilo ....

Mooier en werkt ook perfect :)

Bij de vectra b doen ze dit regelmatig.

Uit wel jaar?
Foto
 
Hierbij de foto's.
De wisser is dus van een Fiat Stilo. Het jaar weet ik niet. Wel het artikelnummer: 7781640
Hij past standaard niet, een klein nokje moet je verwijderen zodat deze niet over het afdekplaatje schuurt maar dat wijst zich zelf en is slechts een zeer kleine moeite. Ik heb er iets van 40 euro voor betaald.


omega1.jpg

omega3.jpg

omega2.jpg
 

Vega

Medewerker
Administrator
Dank, dan weet ik welke het is.
Die heb ik ook gepast alleen vond ik het het net niet passen :N , ook niet als je het nokje zou weghalen.
Nadeel van deze wisser is dat je hem helemaal moet vervangen als die op is, of een nieuw wisserrubber erin prutsen.
 
Graag gedaan! bij mij past ie precies :P

Maar ook maar net hoor. Nog geen mm speling maar hij beschadigd gelukkig niets. Er zullen toch wel meer wissers te krijgen zijn die passen? Ben voor voor ook nog op zoek... Vind ze er maar "magertjes" uit zien en ze flapperen soms over de voorruit.
 
Bovenaan