ik heb wat problemen met de ecc in mijn omega, b1 mv6 uit 97.
als ik een temp. instel op bv 20 graden krrijg ik lauwe lucht aangevoerd, en echt geen warme lucht.
in het begin krijg ik nog redelijk warme lucht, maar zodra de motor op bedrijfs temp. is word de lucht uit de verwarming lauw. als ik de temp.op de ecc instel op 27 graden of hoger, krijg ik ongeveer de temp. van 20 graden binnen. de ecc geeft ook een fout melding,
tot nu toe heb ik gechecked/gedaan.
1) het begon nadat de ventilator niet meer draaiden, na onderzoek bleek dat de nieuwe ventilator inwendig
op de spoel bloed heet werd. en als deze te heet werd stopte deze ermee. op garantie een nieuwe gekregen.
2)mijn warmte module die de ventilator aanstuurd was inwendig zo heet geworden dat deze ook verleden is. deze ook vervangen.
3)de ecc warmte sensor schoon gemaakt, en ventilatortje en sensor door gemeten. deze werken.
4)om er zeker van te zijn dat de ecc sensor geen verkeerde waarde afgeeft 2 andere eccs geprobeerd,maar het resultaat blijft gelijk, stekkers achterop zijn schoon, en goed vast.
5)ecc resetten brengt geen resultaat, en uitlezen ook niet pin6,of er staat niks in de computer opgeslagen, of ik kom niet in het systeem. accu los gehad ook geen verandering.
6)als ik reset zetten wel de kleppen zich opnieuw, dus dat werkt wel.
7) kachel pijpen op radiateur in de auto zijn heet, net als de slangen aan de 3 wegklep.
zekeringen zijn heel.
het enigste wat het nog kan zijn om te checken is de interieur temp sensor op het dash. dit moet ik nog doen.
dan heb ik volghens mij alle opties gehad. maar mischien dat jullie nog ideen hebben. want de dealer en ik staan voor een raadsel.
als laatste heb ik in juli van dit jaar een 1,5 jaar oude accu ter garantie laten wissellen omdat deze nog maar 313 ampere gaf van de 700 , dynamo ff gechecked en deze was goed.
ter al gehele controle van de omega neem ik als steek proef om de zoveel tijd een controle uit op willekeurige punten van de auto. dus dynamo gechecked. en spannings regelaar overleden, dynamo was erg ijverig bezig
laaide 16,8 volt. gelijk de dynamo maar een grote beurt gegeven, nieuwe lagers,sleepringen en spanningsregelaar, was allemaal versleten.
dus nuu merk ik wel dat de kachel op 20 graden wat warmer word als voorheen, maar er zit nog een fout melding in en is nog niet naar behoren warm. zou heel goed kunnen deat het hoge voltage voor problemen heeft gezorgd.
iemand nog iedeen? ook omtrent de niet traceer bare fout melding.
gr, van uit een lauwe omega
als ik een temp. instel op bv 20 graden krrijg ik lauwe lucht aangevoerd, en echt geen warme lucht.
in het begin krijg ik nog redelijk warme lucht, maar zodra de motor op bedrijfs temp. is word de lucht uit de verwarming lauw. als ik de temp.op de ecc instel op 27 graden of hoger, krijg ik ongeveer de temp. van 20 graden binnen. de ecc geeft ook een fout melding,
tot nu toe heb ik gechecked/gedaan.
1) het begon nadat de ventilator niet meer draaiden, na onderzoek bleek dat de nieuwe ventilator inwendig
op de spoel bloed heet werd. en als deze te heet werd stopte deze ermee. op garantie een nieuwe gekregen.
2)mijn warmte module die de ventilator aanstuurd was inwendig zo heet geworden dat deze ook verleden is. deze ook vervangen.
3)de ecc warmte sensor schoon gemaakt, en ventilatortje en sensor door gemeten. deze werken.
4)om er zeker van te zijn dat de ecc sensor geen verkeerde waarde afgeeft 2 andere eccs geprobeerd,maar het resultaat blijft gelijk, stekkers achterop zijn schoon, en goed vast.
5)ecc resetten brengt geen resultaat, en uitlezen ook niet pin6,of er staat niks in de computer opgeslagen, of ik kom niet in het systeem. accu los gehad ook geen verandering.
6)als ik reset zetten wel de kleppen zich opnieuw, dus dat werkt wel.
7) kachel pijpen op radiateur in de auto zijn heet, net als de slangen aan de 3 wegklep.
zekeringen zijn heel.
het enigste wat het nog kan zijn om te checken is de interieur temp sensor op het dash. dit moet ik nog doen.
dan heb ik volghens mij alle opties gehad. maar mischien dat jullie nog ideen hebben. want de dealer en ik staan voor een raadsel.
als laatste heb ik in juli van dit jaar een 1,5 jaar oude accu ter garantie laten wissellen omdat deze nog maar 313 ampere gaf van de 700 , dynamo ff gechecked en deze was goed.
ter al gehele controle van de omega neem ik als steek proef om de zoveel tijd een controle uit op willekeurige punten van de auto. dus dynamo gechecked. en spannings regelaar overleden, dynamo was erg ijverig bezig
laaide 16,8 volt. gelijk de dynamo maar een grote beurt gegeven, nieuwe lagers,sleepringen en spanningsregelaar, was allemaal versleten.
dus nuu merk ik wel dat de kachel op 20 graden wat warmer word als voorheen, maar er zit nog een fout melding in en is nog niet naar behoren warm. zou heel goed kunnen deat het hoge voltage voor problemen heeft gezorgd.
iemand nog iedeen? ook omtrent de niet traceer bare fout melding.
gr, van uit een lauwe omega