Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

B1 sedan v8

Illuminat0r

KnuffelBelg
Ah juust er is een technisch verschil qua vereisten vanaf 96 ofzo... zo ook met 3e remlicht. Zit ergens gelijk in die regelingen...
 
ik denk dat de omkeuring van omega van jongere leeftijd niet perse moeilijker hoeft te zijn. dit omdat de auto in amerika (dan wel onder andere naam) al met v8 is uitgevoerd. dus er is al een soort van typegoedkeuring/uitvoering voor dit carrosserie met v8. ik kan t mis hebben, maar het is uit te proberen om met de nodige info en specs van de USA v8 versie eens bij de RDW aan tafel te gaan zitten
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
De Catera is alleen als V6 geleverd, niet als V8. Voor een recent model Catera is in NL ook geen typegoedkeuring dus ook zo'n auto op kenteken krijgen ondanks dat zijn EU broer in vergelijkbare configuratie gewoon rondrijdt is een duur grapje.

Met de RDW om tafel gaat niet werken zolang ze elkaar tegenspreken vrees ik. Hier staat ook nog een ombouwproject dat nog eens omgekeurd moet worden. Aangezien hij van >99 is is dat geen simpel papierwerk als ik de heren @ RDW kantoor mag geloven.
 
Bovenaan