Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

B1 Telescopen achterklep en motorkap

Ik heb sinds de kou last van het feit dat ik zowel de achterklep als de motorkap op mijn kop krijg. Is dit dat de vloeistof in de telescopen te koud is en dat het gewoon niet goed werkt, of is dit toeval en zijn ze gewoon versleten? De motorkap blijft na wat duwwerk nog net boven maar de achterklep is echt drama. Iemand ervaring mee? En ofcourse, als ze versleten zijn, iemand nog setjes liggen in de voorraad?

Grtz, AJ
 
R

Ralph

Gast
de telescopen zijn versleten, cq lek. Ik heb dit al een keer eerder gehad. Je kan dit merken aan het zilveren/ chrome gedeelte wat dan vet aanvoelt of op het eind stuk vet ophoping te zien is.
die voor de achterklep zijn goed aan de prijs ik meen €100, maar raad eens wat ? ik heb waarschijnlijk die van mijn zilveren omega nog liggen moet even kijken als ik morgen om 06.00 uur weer thuis ben. deze zijn nog niet zo oud. gaat wel om een station.
 
Heb ik bij mijn A Omega ook vervangen !






NIEUWE originele gasdruk veren kofferdeksel gemonteerd ! de oude waren lam.. het zei ze vergeven na 18 jaar ;)
2zjflgh.jpg


2ywh76f.jpg



Oude gasdruk veren:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=dJk5w8rNivg[/youtube]


Nieuwe gasdruk veren:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=zNn2ZPUKOc8[/youtube]


Met de kou is de olie dikker en als ze al slecht zijn, is de kou funest
 

Andrew

600.000
Sjors-V6 zei:
Met de kou is de olie dikker en als ze al slecht zijn, is de kou funest

Er zit geen olie in om de heffende werking te krijgen, maar samengeperst gas. De druk van een gas is wel afhankelijk van de temperatuur, dus bij vrieskou zit er wat minder druk in die cilinders en tillen ze de klep of motorkap niet goed meer omhoog.

Andrew
 
Das jammer, maar dank voor de moeite in ieder geval. Als ik Andrew zo hoor gaan die van de motorkap het nog wel redden, die voor de achterklep ga ik wel verder zoeken.

Grtz, AJ
 
andrew zei:
Sjors-V6 zei:
Met de kou is de olie dikker en als ze al slecht zijn, is de kou funest

Er zit geen olie in om de heffende werking te krijgen, maar samengeperst gas. De druk van een gas is wel afhankelijk van de temperatuur, dus bij vrieskou zit er wat minder druk in die cilinders en tillen ze de klep of motorkap niet goed meer omhoog.

Andrew


Hmm we hebben ze op de zaak eens lek gezien van een.. dacht MB W126.. hier lekte deze olie ! dat was ook duidelijk te zien ! of is dat echt iets van vroegâh :O
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Misschien een beetje voor de smering?

Het zijn niet voor niets gasdruk dempers, dus lijkt me duidelijk dat er in ieder geval gas in zit. :P
 
Ben inmiddels zover dat achter kapot is, zie gevraagd onderdelen, voor doet het gewoon weer, bij kou met wat moeite. Komt later wel, eerst achter maar........ wie heeft ze nog? ;)
 
Informeer eens wat ze bij de [acro=Vriendelijke Opel Dealer]VOD[/acro] kosten... valt misschien mee (of misschien juist niet, maar dan heb je wél een referentie).
 
Ik heb laatst mijn telescoopveren gebruik via Ebay gekocht. B2 versie op een B1 (motorkap welliswaar). Ik weet zo niet precies meer wat ik ervoor heb betaald - moet ik even nazoeken - maar was iets van 30 euro inclusief verzendkosten. Na ontvangst gemonteerd en je weet niet wat je meemaakt. Beter dan nieuw (de motorkap knalt gewoon omhoog en blijft zelfs bij windkracht 10 van achteren nog netjes omhoog staan :D ).

Groet,

Walter
 

Maurice

OOP Chef de cuisine
OmegaUser zei:
Ik heb laatst mijn telescoopveren gebruik via Ebay gekocht. B2 versie op een B1 (motorkap welliswaar). Ik weet zo niet precies meer wat ik ervoor heb betaald - moet ik even nazoeken - maar was iets van 30 euro inclusief verzendkosten. Na ontvangst gemonteerd en je weet niet wat je meemaakt. Beter dan nieuw (de motorkap knalt gewoon omhoog en blijft zelfs bij windkracht 10 van achteren nog netjes omhoog staan :D ).

Groet,

Walter

bij windkracht 10 gaat deze jongen echt niet buiten aan 'n auto werken (sorry scheldwoord "werken"), maar toch wel binnen knutselen !!!
 
Ik moet echt eens gaan kijken hoe dat ebay werkt, ben een beetje marktplaats gemakzuchtig..... Thx voor de tip
Grtz, AJ
 
Bovenaan