Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

[B2] Andere radio, met stuurbediening

Omdat ik de gewone radio zenders zat ben en het wisselen van cd's eigenlijk ook, ben ik op zoek naar een mooie dubbel din radio.
Op marktplaats is zat mooi spul te vinden, maar ik weet dan niet of het compatibel is met de stuur bediening. Ik lees wel eens wat over can-bus etc. maar dat zegt mij helemaal niets.
Ik heb mijn eigen radio er al uit (CDR2005) en het frame waar het in zat ook.

Weet iemand welke radio's geschikt zijn en of andere goede radio's?

Laatst ben ik bij de Mediamarkt wezen kijken en het verbaasde mij dat ze maar 4/5 dubbeldin radio's hadden staan. De goedkopere met touchscreen reageerden heel slecht, duurde lang voordat er op een touch gereageerd werd en de duurdere zijn mij te duur. 7(8)7

Mijn budget is €150 met een uitschieter naar €200.
Verdere eisen zijn, USB en een groot kleuren scherm.

Op dit forum zag ik dat iemand de f900bt ingebouwd heeft, zoiets lijkt me ook wel mooi, maar redelijk duur.
Verder zijn onze radio's niet vierkant, waar kan ik zulke frontjes vinden die er tussen passen?


http://www.marktplaats.nl/a/auto-divers ... ousPage=lr
Zou dit iets zijn?
 
Stefan,

Er zijn radio s op de markt waar je appart een module tussen je radio en stuurbediening kan plaatsen om via je stuur de radio te bedienen.

Ik heb zelf de kenwood ddx8026bt heb de module voor stuurbediening nog op de plank liggen daar er achter de radio bijzonderr weinig plaats is om hem er tussen te plaatsen. Ik mis hem eigelijk ook niet _/-\o_

Laat je even goed informeren bij wat voor radio de mogelijkheid er is voor de stuurbediening van de omega. Niet iedere radio ondersteunt het.

De radio op mp ziet er leuk uit echter heb ik het niet zo op de qualiteit van aftermarket radio's dat is puur persoonlijk uiteraard. Ik weet dat er mensen zjn die erg tevreden zijn met deze radio's.
Gr.

Martijn
 
Hey stefan,

Ik heb al bijna een jaar een hd dubbel din from china.
Ik ken namelijk iemand die ze zelf invoert uit china! Vaak zijn die chinese radios kut maar deze zijn van kwaliteit gegarandeerd
Geen meuk een aantal maten van mij hebben daar op mijn aanraden ook een gekocht!
Met factuur en voor maar 230 hagel nieuw met garantie uiteraard met stuurwielbedediening igo 3d navi (heel europa)daarnaast alle opties usb sd hd reso ipod enz enz .daarnaast werkt de touch zo als je gewend bent op je mobiel ! Oja en een opel embleem als opstart scherm ook wel gaaf
Ik kan je ze 06 geven? Stuur me ff pb dan geef ik het.
Hij zit in zutphen.
Ps zon gemotoriseerde dubbel din gaan vaak snel stuk. Ziet er geinig uit maar hebben een vaak een korte levensduur!
Gr Tony
 
Ik heb gisteravond die radio uit de advertentie opgehaald.
Dat ding heeft gewoon alle functies van een dure radio, er staat alleen geen duur merk op. :D
Ook een Opel opstart logo. xD

De radio zag er nog als nieuw uit, dus vanavond maar eens klieren met de bekabeling. Subwoofer signaal, versterker stroom, achteruit rij camera en al dat andere spul.

Nog bedankt voor de reacties.
Ik had al een afspraak gemaakt met die gast voordat ik je reactie zag Tony, anders had ik wel even contact opgenomen. ;)
 
Ik zag voor hetzelfde geld of iets meer ook wel Sony's, JVC's, Pioneers maar die hebben dan net weer wat functies minder.
Of kleiner scherm, geen navigatie, geen bluetooth audio streaming.

Die ik nu heb heeft, voor minder geld, gewoon alles. :s Zelfs een achteruit-rij camera.

Ik heb nu deze:
http://www.eonon-nederland.nl/eonon/aut ... tie-detail

Als ik eerlijk moet wezen heb ik ook liever een merk radio, maar mijn financiële middelen helpen daar niet bij op het moment.
 
Het is een mooie prijs voor een hoop moois.

Idd kocht mijn kenwood met afneembaar front (volledig scherm eraf) nieuw voor nog geen €500 daarnaast een losse navigatiemodule van garmin er extra naast gekocht competible met de radio dus navigatie in het scherm van de radio koste meer dan de radio. Ook los moeten kopen de achteruitrij cam.

Ik had vroeger ook een chinees aftermarket radio maar het geluid viel me wat tegen kon geen dolby 5.1 of dts afspelen.


Uiteindelijk ging toen mijn navigatie defect en was ik de radio voor 12 weken kwijt. Moest opgestuurd worden naar china.

Vandaar dat ik de losse componenten heb aangeschaft.

Gr.

Martijn
 
Wat voor geluid eruit komt ben ik ook wel benieuwd naar. Maar ik heb nog een 6 kanaals versterker liggen, dus mocht het tegenvallen moet het maar via die.
De navigatie is software van Sygic. Dus ik ben niet afhankelijk van eigen software o.i.d.
Hij kostte mij €200 (en 250km lpg) en op dit moment is dat voor mij best veel geld. xD Maar van die vervelende DJ's ben ik wel af straks.

Weet iemand trouwens hoe ik makkelijk kabels vanaf de radio / accu naar de kofferbak krijg en waar ik mijn gps module het beste kan laten?
 
Ik had in mijn B1 de gps module onder de passagiers stoel liggen en de antenne midden op het dashboard.
Mijn gps module had geen aparte voeding nodig. Dit was gewoon 1 kabel vanaf de radio.

Wel opletten dat je de waterafvoer naar de wielkast goed schoon houd. Anders gaat de module zwemmen ;) (Zag er wel mooi uit zo'n ledje onder water)
 
Ik heb mijn gps module liggen naast het dashboard kastje. Bij de passagier deur.

Lucht rooster eruit en dan heb je ruimte genoeg.

Gps antenne heb ik op mijn dashboard liggen in de hoek onder het raam.

Heb een gps antenne besteld die in mijn radio antenne erbij zit. Weet niet of het wat is.

Gr.

Martijn
 
Vanmiddag en vanavond geprobeerd om hem in de auto te maken.
Hij werkt wel, maar gaat nog niet aan als ik de auto start en stuurbediening moet ik nog uitvogelen.

Wat mij wel meteen opviel is dat er verrekte weinig ruimte is achter de radio..
Zo weinig zelfs dan hij ver uit steekt voor het dashboard uit.. Ik heb het idee dat de kabels tussen de radio en die bak zitten waardoor hij niet verder naar achteren kan.
Maar ik durf nog geen stuk uit die bak te halen. :X

Heeft iemand tips hiervoor?
neau86.jpg


Ik heb de gps onder de voorruit gelegd, maar daar vind hij geen sattalieten. Hij ligt nu op het rechter lucht rooster waar hij 4/5, 5/5 balkjes heeft.
 
Stefan

Idd er zit erg weinig ruimte achter de radio om in te bouwen.

Er zit ook nog een houdertje in de weg waar eerst het orginele frame van de opel radio aan vast geschroeft zat. Dit plastic lipje heb ik weg gebroken hierdoor kon de radio al wat verder in de dashboard.

Mijn radio steekt ook iets uit het dashboard hiervoor heb ik een afspraak gemaakt bij een car hifi shop.

De gps antenne zou gewoon onder je voorraam sattalieten moetdn ontvangen.
Allicht hebben ze in dat onderdeel bespaart
 
Of hij zenders vast houd weet ik niet omdat ik ze nog niet ingesteld heb. En dat heb ik nog niet gedaan omdat de antenne niet in de radio past. Opel heeft blijkbaar een andere aansluiting.
Als ik de auto aan zet gaat het aan-knopje wel branden, maar blijft voor de rest uit. Maar misschien is dat de eerste keer o.i.d. Morgen probeer ik het nog wel een keer.

Misschien moet ik dat houdertje ook wel eraf halen. Er moeten nog meer kabels achter, tulp aansluiting voor de sub en een achteruit-rij camera. xD
 
Ok

Die kabels gaan wel passen. Heb bij mij ook 5 tulp aangesloten 1x voor de sub en 1x voorbereiding voor eventueelmversterker en 1x voor de centerspeaker. Achferuitrij camera en een grote stekker voor de navigatie module.

Let wel op dat eventuele kabeltjes niet de fantilator van je radio stil houd.
 
Aha, ik denk inderdaad dat als het steuntje weg is, er meer ruimte vrij komt.
Heb je ook al kabels van de radio naar de kofferbak gelegd? Zoja, waar langs?
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
StefanS zei:
Ik heb de gps onder de voorruit gelegd, maar daar vind hij geen sattalieten. Hij ligt nu op het rechter lucht rooster waar hij 4/5, 5/5 balkjes heeft.

als je een warmtewerende voorruit hebt is dat perfect normaal.
Je moet de gps module dan eens proberen in het zwarte gedeelte aan de spiegel, daar zit normaal geen reflectielaag.

StefanS zei:
Aha, ik denk inderdaad dat als het steuntje weg is, er meer ruimte vrij komt.
Heb je ook al kabels van de radio naar de kofferbak gelegd? Zoja, waar langs?
De Beste optie hiervoor is langs de rechter dorpel. Je kan vrij makkelijk achter je handschoenkastje door.
Er is ook een beperkte mogelijkheid langs de middentunnel.

Ik had destijds een volwaardige extra kabelboom rechts +3paar cinch en VGA door middentunnel.
Door de hoeveelheid in de middentunnel zag je dat heel licht aan het tapijt achteraan.
 
Heb alle audio kabels door de deur drempel aan de passagier kant laten lopen

De 12 volt loopt door de drempel aan de bestuurders kant. Tevens daar vertakking gemaakt op de achteruit rij verlichting deze moest ik ook aansluiten.
 
Illuminat0r zei:
StefanS zei:
Ik heb de gps onder de voorruit gelegd, maar daar vind hij geen sattalieten. Hij ligt nu op het rechter lucht rooster waar hij 4/5, 5/5 balkjes heeft.

als je een warmtewerende voorruit hebt is dat perfect normaal.
Je moet de gps module dan eens proberen in het zwarte gedeelte aan de spiegel, daar zit normaal geen reflectielaag.

Ik heb ook een warmte werende voorruit heb daar geen problemen mee
 
En hij onthoud de zenders niet. :(
Het lijkt wel alsof ze radio geen signaal 'ga uit' krijgt.
Hebben jullie dat probleem ook?
 
Bovenaan