Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

[B2] Automaat pakt volgende versnelling soms niet

Beste forumleden,

sinds een maand of wat vertoont de automaat van de Omega kuren tijdens het schakelen van de 2e naar 3e of 3e naar z'n 4e versnelling. Wanneer de automaat tijdens het rijden wil schakelen, pakt deze de versnelling niet met als gevolg dat de automaat in z'n 'vrij' staat en je dus vol de toeren in gaat met het gas geven. De oplossing is dan om de automaat in z'n 3 te zetten (grote tik door heel de auto) en daarna terug in Drive te zetten. Geen lichtjes, waarschuwings lampen of wat dan ook. Dit gebeurt met name wanneer de bak schakelt van 2 naar 3.

Als de bak wilt schaken van 3 naar 4 en je meer gas geeft dan normaal (oprit Brienenoordbrug bijv.), gaat het storingslampje aan en is er weinig vermogen weer over.

Iemand ervaring met dit probleem en wellicht ook iemand bekend met hoe dit euvel verholpen kan worden?

Het maak overigens niet uit of de motor koud of warm is, korte of lange afstanden.
 
R

Ralph

Gast
Vega kan erg goed uitlezen en de bak voorzien van nieuwe firmware tegen een kleine vergoeding, heb ik gehoord. O-)
 
Hallo,

Ik heb (denk ik) ook een probleempje met de autobak. Soms als de wagen goed warm is reageert hij bijna agressief op het gaspedaal. De eerste keer dat ik dat merkte was na uitlezing en reset van een foutcode bij Eef & Huub.
Als ik de wagen nu voor het eerst op de dag start en ik rijdt weg lijkt het wel of de tractiecontrol (ik bedoel het sterretje voor wegrijden als het glad is) gedeeltelijk aan staat.
Ik moet meer gas geven en de bak voelt boterzacht aan. Ik wil graag dat agressieve terug want de wagen "hangt" dan echt aan het gaspedaal en dat rijdt geweldig.
Is dat ook op te lossen met nieuwe firmware?

Je ziet Peter als er over je gepraat wordt heb je er ook gelijk last van.

Gr Rob vK
 
R

Ralph

Gast
val die man maar lastig, ik zal niet vermelden dat hij zo'n magische kast heeft met een 16 pins aansluiting obd genaamd. :+
 
Hee Ralph,

Dank voor je reactie. Ik weet niet of ik de enige ben maar de afko's begrijp ik niet altijd, obd??


Gr Rob vK
 
Ralph zei:
Vega kan erg goed uitlezen en de bak voorzien van nieuwe firmware tegen een kleine vergoeding, heb ik gehoord. O-)

Als Vega dat wil en er tijd voor heeft zal ik zeker even contact opnemen :Y Helaas nog niet langs de dealer kunnen gaan..
 
Intussen ben ik wat informatie rijker. Bij de VOD kwamen de volgende meldingen naar boven:

Motor
P1550 elektrische gasklep
P1525 Noodloop
P0340 Nokkenassensor

Bak:
1786 Can ontvangst fout
0700 onb. fout

Kan het zijn dat één fout, een defect, tot andere fouten aanzet?

Gr.
 
Bovenaan