Beste forumleden,
sinds een maand of wat vertoont de automaat van de Omega kuren tijdens het schakelen van de 2e naar 3e of 3e naar z'n 4e versnelling. Wanneer de automaat tijdens het rijden wil schakelen, pakt deze de versnelling niet met als gevolg dat de automaat in z'n 'vrij' staat en je dus vol de toeren in gaat met het gas geven. De oplossing is dan om de automaat in z'n 3 te zetten (grote tik door heel de auto) en daarna terug in Drive te zetten. Geen lichtjes, waarschuwings lampen of wat dan ook. Dit gebeurt met name wanneer de bak schakelt van 2 naar 3.
Als de bak wilt schaken van 3 naar 4 en je meer gas geeft dan normaal (oprit Brienenoordbrug bijv.), gaat het storingslampje aan en is er weinig vermogen weer over.
Iemand ervaring met dit probleem en wellicht ook iemand bekend met hoe dit euvel verholpen kan worden?
Het maak overigens niet uit of de motor koud of warm is, korte of lange afstanden.
sinds een maand of wat vertoont de automaat van de Omega kuren tijdens het schakelen van de 2e naar 3e of 3e naar z'n 4e versnelling. Wanneer de automaat tijdens het rijden wil schakelen, pakt deze de versnelling niet met als gevolg dat de automaat in z'n 'vrij' staat en je dus vol de toeren in gaat met het gas geven. De oplossing is dan om de automaat in z'n 3 te zetten (grote tik door heel de auto) en daarna terug in Drive te zetten. Geen lichtjes, waarschuwings lampen of wat dan ook. Dit gebeurt met name wanneer de bak schakelt van 2 naar 3.
Als de bak wilt schaken van 3 naar 4 en je meer gas geeft dan normaal (oprit Brienenoordbrug bijv.), gaat het storingslampje aan en is er weinig vermogen weer over.
Iemand ervaring met dit probleem en wellicht ook iemand bekend met hoe dit euvel verholpen kan worden?
Het maak overigens niet uit of de motor koud of warm is, korte of lange afstanden.