Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

[B2] automaat selector

Bij mij is het zo dat naast de automaat een lampje brand van in welke versnelling die staat.
Dat is bij mijn pa ook, alleen als hij zijn verlichting aanzet gaat het lampje uit.
Is in elke stand. Dus ook als alle lampjes branden in de N stand.
Was bij zij b1 2.5 v6 ook al. En zoals gezegd bij mij branden die lampjes altijd.
Iemand een idee?
 

Berry

OOP Huisleverancier
Mss het lampje eruit halen Arjan dan is ie ook uit _O-
Ok een beetje flauw ...ik heb er eigenlijk nog nooit op gelet of ie brand of niet ;)
 
Haha ja dat ik daar nog niet aan gedacht had :D

Tis echt heel vaag en onlogisch.
Immers je zet je licht aan als het donker is en dan wil je zien in welke stand ie staat.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
In de N stand horen niet alle lampjes te branden. Denk dat de selector schoongemaakt moet worden.
 
B-Buster zei:
In de N stand horen niet alle lampjes te branden. Denk dat de selector schoongemaakt moet worden.

Je leest de vraag niet goed.
Het gaat er juist om dat de lampjes helemaal niet branden als de verlichting aan staat.
Enkel als de verlichting is uitgeschakeld kun je aan het lampje zien in welke versnelling hij staat.
Dat was bij zijn b1 2.5 v6 en nu dus ook bij zijn b2 2.5 v6

Bij mijn b2 2.2 automaat branden de lampjes wel met verlichting aan.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Dikgedrukte is dan enigszins verwarrend. ;)

opcxtreme zei:
Bij mij is het zo dat naast de automaat een lampje brand van in welke versnelling die staat.
Dat is bij mijn pa ook, alleen als hij zijn verlichting aanzet gaat het lampje uit.
Is in elke stand. Dus ook als alle lampjes branden in de N stand.
Was bij zij b1 2.5 v6 ook al. En zoals gezegd bij mij branden die lampjes altijd.
Iemand een idee?

Dat komt ook regelmatig voor juist doordat de spoortjes in de selectorhendel vervuild zijn.

Wellicht een stekkerverbinding of zekering. Vega, help eens. :P
 

Vega

Medewerker
Administrator
B-Buster zei:
Vega, help eens. :P

Vooruit dan maar. :+

Module kan kapot zijn. Ze gaan wel eens kapot.
Check zekeringen F9 10A / F26 10A.
Kan ook de selectorschakelaar zijn maar dan zou je het ook aan de automaat moeten merken.
Losse of slechte stekkerverbinding.
 
Bovenaan