Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

[B2] automaathendel vergrendeling rammel

Het hendeltje van de automaat, waarmee je de R ontgrendeld, rammelt lichtjes.
Nu ben ik nogal erg rammeltjes gevoelig en weet ze altijd feilloos op te sporen en verhelpen, echter deze?

Herkend iemand dit en is er iets aan te doen?
 

Berry

OOP Huisleverancier
Nog nooit opgevallen,er zit ook weinig in wat kan rammelen ....dus ik ben benieuwd.
Gr B
 

renepaul

Donateur 2024
Heb ik dus ook, rij soms met handje op de knop om de rammel even stil te krijgen. |:(

Ik wil het ook graag weg hebben.
 

omega_cruiser

A.k.a. insignia_cruiser
Donateur 2023
Dit had ik ook bij mijn zwarte omega

Een zwart post elastiek loste dit ( bijna ) ontzichtbaar op, tis geen reparatie, maar toch geen gerammel meer :Y

Grt. Hans
 
omega_cruiser zei:
Dit had ik ook bij mijn zwarte omega

Een zwart post elastiek loste dit ( bijna ) ontzichtbaar op, tis geen reparatie, maar toch geen gerammel meer :Y

Grt. Hans

Dat is ook een goeie tip ja.
Waar heb je deze toen geplaatst?
Onder het leer of toch erboven?
 
Is dat hendeltje eigenlijk los te halen?
Want dan zou ik er ook een stukje velours-achtige stof op kunnen plakken.
Dan rammelt ie nog wel maar hoor je het niet meer _O-
 
een klein druppeltje dikke olie er langs laten lopen en het is opgelost, ik heb ook lang naar dat rammeltje gezocht tot dat ik ontdekte dat het hendeltje
rammelde succes.
rob
 
Elastiek of druppeltje olie moet het gaan doen vrees ik.
Omdat ik toch het halve interieur had gedemonteerd ivm inbouw carkit meteen even gekeken voor de hendel.
Er zit niks in waarmee je het kan vastschroeven of iets dergelijks.
 

renepaul

Donateur 2024
Bij mij zit er nu een zwart elastiekje om, en voila, geen rammeltje mee.

Bedankt voor de tip Hans d:)b
 
Mijne heeft er geen last meer van! Wel toen ik hem net kocht.

Heb een spuit vd kaakchirurg welke je krijgt om te spoelen gevuld met vaseline! Dit er tussen geperst!

Schijnt ook een bekende mod bij Opel te zijn! (hebben daar dacht ik in de tijd van de Omega een speciaal spuitje voor geleverd)
 
Bovenaan