Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

[B2/B1?] Ramen open bij lang 'deur van slot'

Een vraagje he? je kan nu je ramen laten sluiten door de 'op slot knop' op de sleutel lang in te houden. Kan dat ook andersom werken? Dus ramen open bij 'lang deur openen'??
 
Alles kan 8) , je zult echter een eigen schakeling moeten ontwerpen of laten ontwerpen. Het is inderdaad niet zo verkrijgbaar voor zover ik weet.
 
Op andere auto's zit het wel,
Bij de BMW 3 en 5 kan het ook, megane cc etc.
Dus misschien dat de handige harry daar iets af kan kijken.

Maar er zijn volgens mij ook van die comfort modules voor te koop.
 
Jha dan kan het idd wel. Ik vraag me af wat er zoveel anders is aan het singaal 'raam sluiten' als het 'raam openen' moet toch bijna t zelfde zijn?
Me pa z'n vec doet het ook.
 
ik denk niet dat het aan het signaal raam open/dicht zit, maar in het signaal wat je sleutel zend als je hem open drukt..
bij opslot en ingedrukt houden schakelt je cv unit het signaal door naar je ramen... andersom niet.
Als je dat voor elkaar krijgt werkt het wel..... maar hoe kan ik je niet vertellen
 

Vega

Medewerker
Administrator
Bij het x lang indrukken van de AB wordt het comfortsignaal actief/hoog en daardoor gaan de ramen en of dak dicht.
Dit comfortsignaal is een aparte uitgang dat van de ZV module afkomt en gaat naar een aparte ingang op de raammotoren.
Het wordt erg moeilijk omdat om te keren.

In tegenstelling tot de can-bus auto's (Vectra C bv) die worden allemaal vanuit een B(ody) C(ontrol) M(odule) aangestuurd, daar valt veel meer aan te programmeren, ook met externe aansturingskastjes, zolang je weet welke code wat doet kan je alles extern aansturen.
 
Vectra kopen, bij mij gaat alles open bij het openen knoppie ingedrukt houden, zie alleen het nut er nog niet helemaal van.
 
Zelf maken ! met relais IC´tje programmeren en in elkaar knutselen.. d:)b misschien doe ik dat nog wel eens als ik niet meer weet wat te doen :Y)

Mickel_MV6 zei:
Vectra kopen, bij mij gaat alles open bij het openen knoppie ingedrukt houden, zie alleen het nut er nog niet helemaal van.



Warm weer kan je ´m vast ff van een afstand open zappen zodat het de ergste warmte eruit is d:)b
 
Als ik bij mij het knopje opslot lang inhoud
gaan de ramen niet dicht.Zal dat wel moeten kunnen?Bij m,n laatste sedan werkte dat wel.
Gr Henk
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Gaan ze wel helemaal dicht als je het knopje op je raammodule 2 sec vasthoud en dan loslaat?
 
Sjors-V6 zei:
Dat MOET werken ! Is je Omega stroomloos geweest ?
Hallo Sjors
Ja ik heb de accu eruit gehad om xenonlamp tewisselen.Heb dat er wat mee temaken dan de accu los is geweest? Gr Henk<br /><br />-- 01 sep 2011 20:27 --<br /><br />
B-Buster zei:
Gaan ze wel helemaal dicht als je het knopje op je raammodule 2 sec vasthoud en dan loslaat?
Ja Jacco dat doen ze wel. :?
Gr.
 
A

Anonymous

Gast
Elk raam moet apart worden gesloten en moet het "knopje" als het raam dicht zit 2 seconden worden vast gehouden. Als ik dat goed heb onthouden van Sjors. Zoniet, dan zal hij of een ander wel de juiste uitleg hebben.
 

Vega

Medewerker
Administrator
In de Omega gaan zitten
Contact aan (niet starten)
Bij alle ramen het knopje dicht iets van 5 seconden in gedrukt houden.
Als je een elektrisch schuifdak hebt dan zal je het daar ook moeten doen, hoe dat staat ergens anders in een post.
 
Vega zei:
In de Omega gaan zitten
Contact aan (niet starten)
Bij alle ramen het knopje dicht iets van 5 seconden in gedrukt houden.
Als je een elektrisch schuifdak hebt dan zal je het daar ook moeten doen, hoe dat staat ergens anders in een post.
Dat moet zowel naar boven, als naar beneden.
Zo ook met het dakraam (indien aanwezig).
Je zorgt hiermee voor een correct afslagmoment van de ramen (dak).
Doe je dit niet (op de correcte manier), dan zal de sleutel-sluit-opdracht ook niet werken.
Het kán zijn dat er ook iets anders bij jouw Omi aan de hand is. Bij mijn vorige wilde dat namelijk ook niet werken (wat ik ook deed/probeerde).
 
MetalRush zei:
Vega zei:
In de Omega gaan zitten
Contact aan (niet starten)
Bij alle ramen het knopje dicht iets van 5 seconden in gedrukt houden.
Als je een elektrisch schuifdak hebt dan zal je het daar ook moeten doen, hoe dat staat ergens anders in een post.
Dat moet zowel naar boven, als naar beneden.
Zo ook met het dakraam (indien aanwezig).
Je zorgt hiermee voor een correct afslagmoment van de ramen (dak).
Doe je dit niet (op de correcte manier), dan zal de sleutel-sluit-opdracht ook niet werken.
Het kán zijn dat er ook iets anders bij jouw Omi aan de hand is. Bij mijn vorige wilde dat namelijk ook niet werken (wat ik ook deed/probeerde).
Ik zal het morgen is gaan onderzoeken of het gaat werken.Hou jullie op de hoogte.
Gr Henk
 
MetalRush zei:
Vega zei:
In de Omega gaan zitten
Contact aan (niet starten)
Bij alle ramen het knopje dicht iets van 5 seconden in gedrukt houden.
Als je een elektrisch schuifdak hebt dan zal je het daar ook moeten doen, hoe dat staat ergens anders in een post.
Dat moet zowel naar boven, als naar beneden.


Nee, alleen even dicht ingedrukt houden zoals Vega aangeeft ;)

Schuifdak knop ingedrukt houden in de volledige open stand.



Groetss,
Sjors
 
Dat moet je mijn vorige- en huidige Omega dan maar eens vertellen... alleen naar beneden of alleen naar boven was niet toereikend.
En ook het schuifdak heeft zijn eigen ritueel (staat elders op het forum omschreven). Ook hier wilden mijn beider B2's zonnedakjes het hele programma voorbij zien komen.
 
Bovenaan