Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

[B2] Bestuurderskant radiator koppeling lek

Hallo,

mijn opeltje gaf aan dat ik de koelvloestof niveau moest controleren. Zo gezegd, zo gedaan. Omdat je eerder altijd moest bijvullen in de radiator zelf had ik het kapje erboven los gehaald. Maar tot mijn verbazing zag ik dat er een scheurtje zat in het plastik koppelstukje wat aan de radiator zit en de slang.
Is zoiets simpel te vervangen?
Ik was zowiezo van plan de koel vloeistof te vervangen, dus dat komt wel goed uit.

Hier een foto ervan. Ik had er iets op geduwd en toen kwam er wat vloeistof uit.
98t4iv.jpg


Hier is het scheurtje beter te zien. Hij loopt van het vierkant opdruk geval naar ongeveer het midden van de radiator
i36w3m.jpg
 
Iemand nog een radiateur liggen?
Ik heb Berry al gevraagd, maar die heeft alleen met 4 aansluitingen, ik heb volgens mij maar 2.
 
Hij zegt dat hij een stel heeft met 4 aansluitingen, 2 dikke slangen en 2 dunne.
Volgens mij heeft mijn auto alleen de 2 dikke.
gep7lDW.jpg

UuViz96.jpg

HrdO4AB.jpg

MiMXDcJ.jpg
 
R

Ralph

Gast
klopt, die van de 2.2 zijn anders.
ik heb er hier nog één liggen.
 
Héhé, thx 7(8)7

Radiateur is besteld bij Ralph en wordt gemonteerd bij Berry, kan ik daar meteen een setje velgen meenemen. *O*
Heerlijk dit forum. Ik kom erachter dat er iets mis is, en 2 uur later is het gewoon geregeld dat het gemaakt gaat worden. d:)b
 
Hmm, de pech stapelt zich wel op..
Vanmorgen lekke achterband. Was net nieuw.. Dus ik denk, ga ik wel op de motor, schiet benzine slangetje los!!.. |:(
Vanavond weer wat te doen.
 
Gister avond lang Berry geweest, die heeft hem verwisseld. Ging allemaal goed.
Auto nog even optisch gecontroleerd, volgens mij niets ernstigs. Alleen 1 spatbord begint te roesten, moet ik wat aan doen.
Mist lichten zijn voorbereid, dus als ik nog een keer geld over heb. :D
4 16" sport velgen van hem over genomen.
 
Bovenaan