Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

B2 CCRT 2008 koppellen aan BOSE audio??

A

Anonymous

Gast
Hallo liefhebbers,

Ik zit even met het volgende.

Ik had vandaag bijna de verkoop rond van mijn CCRT 2008, aan een andere Omega collega.
Was blij dat alle functies werkte (aangezien ik deze nooit heb kunnen testen, gezien mijn Omi een CID display heeft)
Koper ook blij, alleen.... GEEN GELUID????
Dat was in mijn auto juist 1 van de functies die het wel deed!!!

Potentiele koper (ook Omi B2), had zelf ook een CCRT 2008, maar telefoonfunctie is defect, daarom opzoek naar een andere. Mijnes deed het gelukkig wel :P

Erg vreemd vonden wij dit allen, waar zou het mee te maken kunnen hebben??
Na even brainstormen konden wij als enige wezenlijke verschil noemen, dat PK (Potentiele Koper) een BOSE speakersysteem heeft.

Moet er iets aan de radio geswitch worden om zo dan geluid uit de speakers te krijgen??? Misschien zekering veranderen??

Ik hoop dat het een kleinigheidje is zodat, ik en PK een goede deal kunnen sluiten.

Alvast vriendelijk bedankt voor de reacties!!!
 
A

Anonymous

Gast
Ok super bedankt Danny!!!

Morgen gelijk VOD bellen!!

Greetz!!
 
Dat klopt deels, Jack.
Indien de radio NIET gekoppeld zou zijn aan de auto, moet ie het nog wel doen.
Ware het dat ie dan om de 10 seconde een verschrikkelijk irritante piep laat horen en 'Display safe' in het scherm laat zien (als het scherm en de radio niet gekoppeld zijn... andere melding kan ook).
 
Hallo allemaal,

Hier meldt de koper van deze radio zich. Nadat ik vanmiddag bij de VOD ben geweest en de radio heb laten koppelen aan de auto met een techII komt er nog altijd geen geluid uit de radio.

Kunnen jullie mij hier misschien verder mee helpen.

Groeten
 

Vega

Medewerker
Administrator
[mod]verplaatst naar het juiste topic @Peter @28-5-2010 @20:44[/mod]

Het maakt niet uit of de radio gekoppeld is of niet er moet altijd geluid uitkomen.

Bij een niet gekoppelde radio hoor je om de x seconden een irritante piep en in het display komt er dan Radio Safe te staan (voor een niet gekoppelde CID krijg je Display Safe te zien)

Heeft de VOD nog wat opgemerkt dat er geen geluid uit de radio kwam? Of hebben ze domweg de radio gekoppeld.
Is het koppelen van de radio zonder problemen gegaan?
Als de donor auto geen Bose had en de nieuwe wel dan zo er veel te veel geluid uitkomen, en radio gekoppeld aan Bose moet minder signaal uitsturen.

  • Zit de radio wel goed in de slede?
  • Gaat de radio aan?
  • Zie je wat in het display?
  • Werken de keuze knoppen?

Heb je je oude radio nog, zet deze is terug en kijk of je dan wel geluid hebt.
 
Bij het terug plaatsen van de oude radio gewoon muziek uit de boxen.
Nu heb ik de radio's is goed bekeken en de oude radio heeft boven op UZ9 staan op het etiket en de nieuwe UZ2.
Zou het hiermee te maken kunnen hebben?

Er staat hierbij ook een schematische tekening van de iso-connetoren en daar zit verschil tussen beiden.

Ik heb er foto's van gemaakt maar weet niet hoe die geplaatst moet worden.

Kan iemand helpen?
 
Vega zei:
[mod]verplaatst naar het juiste topic @Peter @28-5-2010 @20:44[/mod]

Het maakt niet uit of de radio gekoppeld is of niet er moet altijd geluid uitkomen.

Bij een niet gekoppelde radio hoor je om de x seconden een irritante piep en in het display komt er dan Radio Safe te staan (voor een niet gekoppelde CID krijg je Display Safe te zien)

Heeft de VOD nog wat opgemerkt dat er geen geluid uit de radio kwam? Of hebben ze domweg de radio gekoppeld.
Is het koppelen van de radio zonder problemen gegaan?
Als de donor auto geen Bose had en de nieuwe wel dan zo er veel te veel geluid uitkomen, en radio gekoppeld aan Bose moet minder signaal uitsturen.

  • Zit de radio wel goed in de slede?
  • Gaat de radio aan?
  • Zie je wat in het display?
  • Werken de keuze knoppen?

Heb je je oude radio nog, zet deze is terug en kijk of je dan wel geluid hebt.


Alles werkt als ik de nieuwe radio er in stop er komt alleen geen geluid uit de boxen
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Kan elke 2008 wel naar Bose om geprogrammeerd worden?

Ik geloof dat er op het engelse forum eens een draadje was over 1 type radio waarbij sommige wel en anderen niet op Bose konden worden gezet. Weet alleen niet meer of dat dit type was. Zou dus goed kunnen dat dat een heel ander model was. :)

Wellicht kan iemand wat met die codes die je opgeeft. :)
 

Vega

Medewerker
Administrator
pjakarman zei:
Ik heb er foto's van gemaakt maar weet niet hoe die geplaatst moet worden.

Kan iemand helpen?

Bij het maken van een post heb je onderaan een aantal tabbladen, kies upload to tinypic, zoek je foto op, dan upload en daarna add to post

Zie plaatje

14uko00.jpg
 
Zo het heeft even geduurd maar het is mee gelukt om de juiste foto's toe te voegen.
De UZ9 ( mijn oude radio)
2145mic.jpg


De UZ2 (Nieuwe radio zonder geluid)
2dbtfue.jpg
 

Vega

Medewerker
Administrator
In de onderste connector mis je een aantal aansluitingen die nodig hebt voor de aansturing van de Bose versterker.

1 Remote Control
2 Starten en Laden
3 Verlichting
4 Massa
5 Snelheidssignaal auto
6 Aansturing Bose
7 Aansturing antenneversterker / gps antenne
8 Plus

Zie onderstand plaatje, ik denk je dat je niet de goede radio hebt je hebt een radio die niet geschikt is voor een Bose systeem.
Zeer onzorgvuldig van de VOD dat ze dat niet gemerkt hebben.
24o4nsy.jpg
 
Vega,

In ieder geval nog bedankt voor de gedane moeite om mij te helpen. Maar helaas hier is niets aan te doen. Maar bestaat er misschien een mogelijkheid om toch deze radio muziek te laten maken? Ik hoor of zie het wel.
 

Vega

Medewerker
Administrator
Nee waarschijnlijk niet omdat de juiste aansturing ontbreekt voor het aanschakelen voor de Bose SoundProcessor en waarschijnlijk heeft de radio ook niet de mogelijkheid om het uitgangsniveau aan te passen voor de Bose SoundProcessor aansturing.
Het uitgangsniveau moet omlaag anders wordt de Bose SoundProcessor overstuurd.

Ik denk dar het verstandigst is dat je gaat zoeken naar een andere wel Bose ondersteunende radio.
Je weet nu wel welke je moet hebben.
 
Kijk dan direct naar een NCDC 2013 of een NCDC 2015.
Tenzij je nog cassette-bandjes hebt en deze erg graag wilt kunnen beluisteren.
 
Op de NCDC 2015 zit de telefoonfunctie, MITS je de Nokia unit ook hebt (gekocht).
Zie hier hoe je zoiets naderhand kunt inbouwen.
De NCDC 2013 is overigens ook 'voor de gek te houden' en zal deze telefoonfunctie accepteren (nadat je met de Tech2 dat hebt verteld :P).
Prijzen liggen voor de 2013 rond de € 300,- voor de 2015 rond de € 400,-
Komt er nog een Nokia kit bij (~€ 100,-) en een handschoenkastje (met goed onderhandelen, krijg je die erbij :P)
Zoek maar eens op eBay.de

:w Ruud
 
Bovenaan