Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

[B2] Cover/Airbag Stuurwiel

Zoals de meeste weten ben ik bezig om alle Opel blitzen te wijzigen naar de Vauxhall Griffon/Logo's

Zo ook moest er een andere stuurwiel voorkant/cover komen:

De bij Steve(UK) bestelde cover:

2cp6d01.jpg


Oude situatie:

qrku4j.jpg


VOORDAT MEN BEGINT!! MAAK DE AUTO OPEN EN WACHT DAARNA MINIMAAL 5 MINUTEN ZODAT DE AUTO KAN ONTLADEN!!
DE ACCU HOEFT NIET SPECIAAL ONTKOPPELT TE WORDEN. MAAK NA HET ONTLADEN ABSOLUUT GEEN CONTACT OM FOUTMELDINGEN TE VOORKOMEN!!!


Dan eerst de 2 torx schroeven losmaken die aan de zijkant zitten:

2cxdph0.jpg


En dan voorzichtig naar je toe halen,niet te ver want de draden van de stekker zijn niet al te lang!!

2cgo8dg.jpg


Dan de bovenste gele verbinding loshalen,deze dient om de stekker te vergrendelen:

8vuhz4.jpg


Daarna de stekker loshalen:

157kf4n.jpg


eraq9c.jpg


Dan de 4 schroeven losmaken van de gasunit,deze moet eruit omdat de beugel die de voorkant vastklemt hieronder zit:

2wqy49i.jpg


Alles los gemaakt,doe dit wel voorzichtig als je de voorkant losklemt,de airbag zit los in het omhulsel!!!

Begin met losklemmen van de voorkant met de zijkanten los te halen,hierna de onderkant en daarna kan je de airbag zelf voorzichtig!! omhoog halen.

nv3a1k.jpg


3166kc6.jpg


3505ic7.jpg




Terugplaatsen airbag in nieuwe voorkant,begin met de bovenkant terug te plaatsen:

2ppcvgo.jpg


Daarna de zijkanten wat ombuigen en voorzichtig de airbag erin duwen.


En het eindresultaat:

2ugc6ky.jpg


Alles terugplaatsen uiteraard in omgekeerde volgorde:

gr

Danny
 
dit beantwoord gelijk een vraag voor mij die ik wou gaan posten.
of je het stuurwiel los kan maken zonder de airbag te laten ontploffen.

ik heb namelijk wat speling op mijn stuur :(

Thx voor de info.

Gr. Ricardo
 
Bovenaan