Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

[B2[ De volgende problemen

Hallo Omega liefhebbers,

Na een aantal weken zorgen vrij te hebben gereden heeft zich helaas weer een aantal nieuwe problemen opgedaan bij mijn X2.5XE V6 Omega uit 2001. Vorige week zondag een flinke rit in de bergen gemaakt over voornamelijk grindwegen welke soepel verlopen is. Afgelopen donderdag stond op de planning om met een aantal andere Nederlandse jongens en een dame een weekend naar Dunedin te gaan (zit nog steeds in Nieuw Zeeland) en daar ik geen alcohol drink was ik de aangewezen chauffeur. 's Middags alle vloeistoffen gecontroleerd en een rondje rondom de auto gelopen om de banden te controleren (heen en weer een goede 1000 km inclusief alle uitjes daar) en het beestje was helemaal klaar om te vertrekken.

Na het werk inderdaad in de auto gestapt om de jongens en dame op te halen en na een kilometer of 40 begon de auto vreemde trekjes te vertonen. De automaatbak schoot in storing, de lampjes van de versnellingen brandden allemaal terwijl hij in D stond (dit wilde niet overgaan), het vermogen viel weg, het terug schakelen liep stroef en als kers op de slagroom begon de motor te roken.. Aangezien de afstanden hier groot zijn en je soms een eeuwigheid geen mens tegenkomt doorgereden naar het huis van een vriendin (een goede 10km vanaf het punt waar de problemen ontstonden) en daar helaas de auto achter moeten laten. Nogmaal olie gecontroleerd, bijna geen olie meer. Motor rookte nog steeds een beetje, al kon ik dus geen lekkage vinden.

Een andere auto was gelukkig zo geregeld (helaas dus niet verder met de Omega) en we zijn met 3 uur vertraging vertrokken). Bij terugkomst van het weekend weg de auto opgehaald (een monteur in opleiding heeft intussentijd gekeken of hij wat kon vinden) en de olie nogmaals gecontroleerd: echt leeg! Maar dus nog steeds geen lekkage gevonden. Olie bijgevuld, motor rookt bijna niet, de automaatbak schakelt weer soepel op en neer maar staat nog steeds in storing (de lampjes staan allemaal aan in welke versnelling dan ook). Op de gok naar huis gereden (50km) en bij thuiskomst opnieuw olie gecontroleerd en naar lekkages gezocht: Niks gevonden en oliepeil nog steeds gelijk als bij het vullen.. Heb geen flauw idee wat het probleem is.

Zijn er mensen die ervaring hebben met dit probleem? Ik wil deze auto zo snel mogelijk laten maken, waar ik woon is het een flink eind rijden om even boodschappen te doen. Als jullie ook maar enig idee of tips hebben: dat zou fantastisch zijn. Ben nu een beetje wanhopig.


Ik hoor graag van jullie.

Groeten vanuit Nieuw Zeeland,

Benjamin
 
R

Ralph

Gast
selector handel (schakelaar) op de zijkant van de bak is defect.
 
Dat is bruikbare informatie, dankjewel.

Hoe is dit op te lossen, is het enkel een klein dingetje of is het een moeilijk verhaal?

Groetjes Benjamin
 
R

Ralph

Gast
stekker eruit moer op de zijkant los draaien open maken en schoonmaken, goed naar de contactpunten kijken dat deze contact maken.
 

Vega

Medewerker
Administrator
$T2eC16V,!)kE9s4,!!NMBSHQ5Ur+z!~~60_12.JPG
 
Helaas heeft zich een volgend probleem voort gedaan. In Drive schakelt de versnellingsbak niet meer terug en het lijkt alsof hij in de hoogste versnelling blijft staan waardoor wegrijden vanuit stilstand bijna niet meer mogelijk is. Is dit nog steeds het resultaat van een defecte gearbox selector?

Groetjes Benjamin
 

Berry

OOP Huisleverancier
Dat hoeft natuurlijk niet benjamin is niet altijd de electronica,de bak kan van binnen ook kapot zijn [heb er tientalen gesloopt met defecte bakken].
Wil wel een bak opsturen naar Nieuw Zeeland ;)
 
Ik heb het ook een keer gehad in zuid spanje met 40 graden bij mij was het vet zo gesmolten dat er geen contact meer was met het koper
ik heb er gewoon en nieuwe in gezet probleem weg.
gr Rene
 
Bovenaan