Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

[B2] Doel?

Tijdens het ombouwen gestuit op een raar connector achtig iets waarvan we niet konden ontdekken of het nu wel of niet kan blijven zitten.

20140613_124821.jpg


Dit blok noem ik het maar even, gaan 2 draadjes in. Rood en bruin. Op deze 2 draadjes werkt de hoogte verstelling van de stoelen. Verder zaten er aan beide kanten 2 andere connectoren (vermoedelijk de airbags) op dit blok geklikt. Omdat er op de originele plek geen plek meer is, is dit blok te groot, en ligt het voor onder de stoel. Geen gezicht uiteraard dus daar wil ik wat anders op verzinnen.

Mijn vraag is of dit blok nog een ander doel heeft dan alleen een aanknopingspunt is voor de stoelhoogte, of zit er nog meer in? Kan ik dit zonder problemen weghalen?

Alvast bedankt!
Matthew
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
Euhm, dat is je hoofdaansluiting voor alle electrische zaken aan je stoel, zoals je zelf al zegt. Dat kan dus niet weg want dan mis je airbag en electrische verstelling, ...
Ik vraag me dan af wat je op de originele plrk liggen hebt ... :s
 
Volgens mij is het meer een houder.. De connectoren voor de airbags zaten hier bovenop vast geklemt. Maar ik kan het mis hebben natuurlijk, zo groot is mijn electrokennis niet.

Op die plek ligt nu een grote "gasfles". Op de b2 stoelen zijn ze beduidend kleiner en zitten ze aan de andere kant van de stoel. Ik zal eens kijken of ik het op de foto kan krijgen morgen ochtend
 

tonboy

Verbannen
Dat zijn de gordelpanners inderdaad. en die bruine plus rode draad de originele stroomvoorziening voor de stoelverstelling.
Heb net mijn sportstoelen gewisseld voor electrisch verstelbare zetels uit een b1(bestuurderstoel met memory) Exact dezelfde stekker tegen gekomen.
En ik heb hem met wat moeite en kracht wel onder de slede gefrommeld.
 

Vega

Medewerker
Administrator
Deze "gasfles" is de mechanische gordelspanner, voordat je iets aan de stoel doet moet je eerst de gordelspanner blokkeren met het blokkeer gereedschap wat erbij geklikt is, deze mechanische gordelspanners gaan heel snel af door stoten.
De stekkers zijn inderdaad van de verwijderde elektrische gordelspanners en de zijairbgas.
Die grote zwarte is de spanning voor de stoelverstelling.

Als het airbag controle lampje brand is het systeem buitenwerking.

Persoonlijk zou ik nooit teruggaan in veiligheid.
 
Ik had het inderdaad al gevonden. Heb de beste man een mail gestuurd, nu even wachten op reactie

In ieder geval bedankt voor het meedenken d:)b
 
Maar welke kleur is het b1 interieur wat je er in hebt gezet? Ik dacht dat het grijs was, dat op marktplaats is beige.

Gr. Paul
 
Ik heb inderdaad grijs... Verschil zal dan wel iets te groot zijn denk ik.. Lijkt op de foto's wel erg op grijs, maar dat kan ook aan mij liggen. Ik wacht zijn reactie af. Ben regelmatig in omgeving van Utrecht dus misschien dat ik eens langs kan.
 
Bovenaan