Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

[b2] gisteren 6 cilinder 2.5 dti vandaag 5 cilinder dti

Illuminat0r

KnuffelBelg
Vega zei:
Illuminat0r zei:
Is zowieso het beste idee, maar ik heb ze nog niet gevonden aan een redelijke prijs/of binnen europa.

Voorbeeld??

Ik heb het exacte type niet meer in men hoofd.
Zal dadelijk de reserve kabelboom klaarzetten, kan je het zien morgen...

Volgens mij zijn het deze van bij de verkoper die Ton aangeeft d:)b
http://www.ebay.co.uk/itm/Diesel-In...arts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item41815d978a

Maar dan nog de uitdruktool... want de bekabeling laat op de achterste cilinders niet echt toe om een nieuw stekkertje te krimpen (knippen en krimpen maakt hem te kort)
[Van de andere kant is de huidige connector toch al kapot...]

Deze dus:
http://www.bosch-connectors.com/bogscoca/category/9/product/1473
Code 1: 7mm sleutel

Ik heb ze afgelopen motorpanne opgezocht, maar niet meteen iets bestelbaar voor gevonden (a.d.h.v. een bosch nummer dus...! )
 
Ik heb bij mij ook de 2 kabels van de eerste verstuiver vast gezet met een ty-rap. Ik heb zo af en toe er last van, zet dan meteen de wagen aan de kant en even met het stekkertje bewegen en het is weer voor lange tijd opgelost.

Maar zo te lezen wordt dit ook een meer voorkomend probleem bij de dti. Tijd voor een mod :Y Ga morgen eens bellen met de bmw dealer hier in de buurt of ze deze stekkertjes los kunnen leveren.
 
We hebben vanmiddag de stekker vastgezet met vulcaniserende tape. De buurman de stekker vasthouden en ik tapen maar.

Net in Tiel geweest en geen problemen mey de motor.

wel een nieuw iets hij lekt diesel.heb wel de tank volgedaan vanmiddag en het lekt behoorlijk.

Net ff gekeken bij het klepje en ja zal de pakking wel zijn. Vannacht maar de ramen open laten staan.

Morgen maar een nieuwe pakking halen.

@ illuminator dat tooltje waar je het over hebt.
Heb je die enkel nodig om het stekkertje te demonteren of ook om de nieuwe te monteren.
Anders gaat de oude stekker gewoon gesloopt worden
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
Heb je enkel nodig voor verwijderen.
Je druk hiermee de weerhaakjes van het pinnetje plat waardoor je die zonder kracht kan achteruitschuiven.

Je zou kunnen proberen om een nagel plat en dunner te slijpen om zo aan de 2 kleine gaatjes in te drukken.
Jack en ik hebben voor andere pinnetjes ook al eens een splitpen omgevormd tot uitdruktool.
De link van Ton is het principe van tool, ik kan op de GSM niet zien of het de exacte maat is.

Bij rdae.nl hebben ze er ook veel. Zo is de vork van de 880040(dacht ik) wel de juiste tussen-afstand, maar te dik.
Vega had ook de 930005 (dacht ik) met op eerste zicht juiste dikte, maar te dicht bij elkaar.

Goed opletten dat je de weerhaakjes niet breekt, dan mag je een nieuw pinnetje aankrimpen!
 
Dus in principe heb ik geen tooltje nodig.

Als ik dat op ebay bekijkt krijg je der ook pinnetjes bij.

Het mooiste zou dus zijn dat ik de stekker der af sloop zonder pinnetjes te slopen. En als dat niet gaat nieuwe der op persen.

Dat moet me wel gaan lukken.

in het allerergste geval hebben we ook nog de soldeerbout om er een nieuw stukje kabel der aan te solderen.

mvg Alex
 
Bovenaan