Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

(B2)Is dit iets??? Pag.4

Hi folks....

Betreft een korte vraag over de rijhoogte van mijn omi: Ligt ze niet een beetje hoog? Op de foto komt het niet goed naar voren, maar ik ben van mening dat de auto gewoon te hoog ligt aan de achterkant. Je zou het misschien niet zeggen, maar ik kan met m'n hand dwars tussen band en wielkast! Er is op het gebied van onderhoud niets bekend over andere veren o.i.d. maar met het wisselen van de wielen laatst, zag ik dat de veren erg dik waren en er vrij nieuw uitzagen. Ik heb hier en daar wat dingen gelezen m.b.t. verkeerde veren e.d. maar ik wilde het even hier vragen.





Alvast muchas thankyou!
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Re: (B2) rijhoogte achteras

Dat is inderdaad wat hoog op de achterwielen. Veren / nieuwe dempers zakken wel iets in maar dit verschil lijkt mij te groot.
 

omega_cruiser

A.k.a. insignia_cruiser
Donateur 2023
Re: (B2) rijhoogte achteras

De ruimte zoals bij het voorwiel, zou het ook achter moeten zijn

Grt. Hans
 
Re: (B2) rijhoogte achteras

Oke dat bevestigd mijn vermoedens. Rest de vraag: Wat hiermee te doen???
Ideeën zijn erg welkom!
Gr.
Jeremy
 
Re: (B2) rijhoogte achteras

Ik denk dat de vorige eigenaar er versterkte veren onder heeft gezet (ga er even niet vanuit dat je niveauregeling hebt) omdat hij regelmatig zwaar spul in z'n kofferbak vervoerde.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Re: (B2) rijhoogte achteras

Reaper zei:
Oke dat bevestigd mijn vermoedens. Rest de vraag: Wat hiermee te doen???
Ideeën zijn erg welkom!
Gr.
Jeremy

Setje juiste veren bij Berry kopen en ze (laten) wisselen.
 
Re: (B2) rijhoogte achteras

KobusBV zei:
Kun je goed opschieten met je schoonmoeder?

_O- Ja toevallig wel en nee ze wil niet in de kofferbak liggen!

Misschien overbodige (domme) vraag, maar kan ik de achterveren verwisselen met die van mijn 2.2 omega? En moeten de voorveren ook vervangen worden? Achter lukt me denk ik zelf, voor niet.
 
Re: (B2) rijhoogte achteras

KobusBV zei:
Ik denk dat de vorige eigenaar er versterkte veren onder heeft gezet (ga er even niet vanuit dat je niveauregeling hebt) omdat hij regelmatig zwaar spul in z'n kofferbak vervoerde.

Dat vraag ik even na, hij is af en toe nog op het forum, maar hij is militair en de auto heeft bij hem meer stilgestaan dan wat anders.
 
Re: (B2) rijhoogte achteras

Heb net contact gehad met de vorige eigenaar en volgens hem heeft de auto nooit andere veren gekregen en moeten de huidige de originele zijn. Valt me gewoon op dat ze er laatst heel erg nieuw uitzagen. Ik zal eens proberen ze te wisselen met die van mijn 2.2 Omi, al is die natuurlijk wel een stuk lichter dan de v6. Maakt dan niks uit, Jacco???

Gr.

Jeremy
 
Re: (B2) rijhoogte achteras

Dat maakt niks uit, het grootste gewichtsverschil zit op de vooras Door de 2 extra cilinders :)
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Re: (B2) rijhoogte achteras

Het verschil in gewicht tussen de 2.2 en 2.5 zit op de vooras. Het subframe van de V6 is ook ingeschaald op een hogere as last.

Daar heb je met de achterkant niets mee te maken, dat scheelt onderling niets. Lekker wisselen die sets. :)
 
Re: (B2) rijhoogte achteras

Het is neem ik aan een kwestie van opkrikken, assteunen eronder schokdemper losdraaien en veer ertussen uithalen......toch?
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Re: (B2) rijhoogte achteras

Aangezien hij met deze hoger staat heb je wellicht ook verenklemmen nodig.
 
Bovenaan