Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

(B2)Is dit iets??? Pag.4

Het gaat me niet zozeer om verlagen in die zin, maar de auto op zijn huidige hoogte is geen porum. op de site van tvhautoteile heb ik voor €210,- 4 Bilstein b4´s en een Eibach prokit, verzending in Dl gratis.
 
Ik pers je veren voor 50 euro. Daarna koop je een aantal bumpstops voor één euro en kan je daar de hoogte mee regelen_O-
 
Niet moeilijk doen...
Gewoon zo:
5800581986_dd6beb8e3c_b.jpg
 
Zo ben ik ook ooit naar een omega gaan kijken die dit had gedaan. Nu ik moet zeggen reed niet verkeerd, maar toch wel raar. was weer een noorderbuur natuurlijk_O-
 
Ik lees op het Engelse OOF dat een Omega aan de achterzijde geen cambercorrectie mogelijkheden heeft en dat bij een verlaging van 30mm je banden ontzettend snel gaan slijten. Wie heeft hier ervaring mee en hoe hebben jullie dit opgelost? Ik zie dat genoeg van jullie de Omi hebben laten uitlijnen, dus hoe zit dat eigenlijk?
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Klopt, je gaat daar een concessie moeten doen omdat er inderdaad achter niet te stellen is op camber. Er zijn modificatiesetjes in omloop die het wel (beperkt) mogelijk maken, zelf heb ik daar nog geen ervaring mee. Het schijnt dat je daarmee redelijk kunt corrigeren.
Mijn verlaagde Omega (Irmscher set, ook zo'n -30mm) was nog wel redelijk uit te lijnen achterop maar ook bij die auto was het zichtbaar dat de binnenkant van de band sneller sleet.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Jep, die inderdaad. :)

Let wel, het materiaal is PU, dus hardere bussen waardoor je ook meer trillingen in de auto kunt krijgen.
 
Onder mijn auto komen uithalen_O-
Hier doen ze toch niet genoeg af bandjes blijven slijten, maar je wilt wat leuks dan moet je de gevolgen maar dragen denk ik dan8)
 
Ik wacht even af wat ik ga doen met mijn onderstel, indien nodig kom ik ze persoonlijk bij je weghalen. })
 
Naar aanleiding van mijn topic in te koop gevraagd (n.v.t.) ga ik hier verder.
Ben net naar mijn monteur geweest en na een paar rondjes te hebben gereden bevestigde hij zijn eerste vermoeden: Schokdemper linksvoor zum klôten en erger nog, ondanks de uitlijning afgelopen november staat het rechtervoorwiel t.o.v. het linker een stuk naar buiten. Kan zijn dat de vorige eigenaar na de uitlijning nog een stoeprandje heeft gepakt....
Ik ga in ieder geval nu dus voor een B4/Eibach-combo met misschien nog wat andere kleine onderdeeltjes dus.......wie van jullie meelezers /Omifans kan en wil mij t.z.t (weet even niet precies wanneer) helpen met de montage? Gezellig dagje toch? Ik weet dat Yves (Lowflyer) enigszins in de buurt woont, de rest weet ik zo niet.
Mijn monteur rekent ongeveer €150,- complete montage excl. uitlijnen.
Alvast dank!!!!!!
Jeremy
 
Bovenaan