Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

B2 kosten schade herstel achterbumper

Op 30 april is een peugeot 206 achterop geklapt. Ging niet hard en ik heb een trekhaak dus alleen cosmetische schade aan de bumper. Bovenop de achterbumper over de hele breedte is de lak gebarsten, hij was toch nog aardig ingedrukt geweest. Deze week heeft de tegenpartij eindelijk de aansprakelijkheid erkend. :Z
Heeft iemand een idee wat het overspuiten van een achterbumper kost? Ik kan dit zo (met fotos) aan de verzekering doorgeven maar het bedrag moet wel reëel zijn.
Groet, hardy
 
R

Ralph

Gast
eigenlijk onmogelijk om zo te beoordelen. verwacht een schade van 500 zou ik zeggen.
monteren, demonteren, spuiten, primer, aflakken.

sensoren enz niet meegerekend
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Voor 350 haalt mijn spuiter de beide vouwen uit mijn standaard B2 sedan bumper door hem te verwarmen en spuit hij hem over. Verder geen lakschade aanwezig.

Ik kom er vaker dus wellicht is het een betere prijs dan die iemand krijgt die even komt langswaaien, maar nog steeds moet het niet veel meer worden lijkt me. Afhankelijk van extra schade kom je wellicht in de buurt van de 500 die Ralph noemt.
 
Ik vind beide aan de hoge kant. Ik heb een tijdje terug een achterbumper en de stootlijsten erboven (station) laten spuiten voor 250.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Spuiten en herstelwerkzaamheden zijn 2 aparte dingen.. Alleen spuiten kost inderdaad 150 euro per bumper.
 
Bedankt voor jullie antwoorden, ik zal bij gelegenheid nog eens een foto plaatsen. Voorlopig geef ik rond de 500 euro door, zit ik altijd goed.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Kijk ook even of de ophangpunten e.d. nog in orde zijn, als de bumper zo'n stuk is ingedrukt kan het goed zijn dat er meer stuk is.
 
33thsoj.jpg
Ophangpunten zijn oke, heb er ook nog in de garage naar laten kijken voor vertrek naar Zwitserland
155scuq.jpg

1622vlj.jpg
 
Bovenaan