Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

[B2] Loopt onregelmatig en soms op 3 cyl. op gas

Het is nog niet goed :(
Ben bang dat de injectoren kapot aan het gaan zijn..

Hij ging wel na 1 / 2km al over op gas :D Dat was zelfs met 30 graden buiten eerder nog niet eens het geval. Auto gaf 7 graden aan.
 

omega_cruiser

A.k.a. insignia_cruiser
Donateur 2023
StefanS zei:
Hij ging wel na 1 / 2km al over op gas :D Dat was zelfs met 30 graden buiten eerder nog niet eens het geval. Auto gaf 7 graden aan.


kijk dat is beter d:)b

waar is de verdamper nu op aangesloten (op de 3 weg klep?)

Grt. Hans
 
Dat kan ik niet goed zien. Ik zie de slang van de verdamper naar de voorkant van de auto lopen en gaat dan langs het olie filter onder/langs het blok langs, verder kan ik hem niet meer zien.
 
Net moest ik ook ff wat ophalen bij de lokale winkel, net 400m. Maar bij het starten stotterde hij al op benzine, 40m rijden nog en hij had er moeite mee. Daarna reed hij weer goed en even later over op gas, bleef ook goed rijden. Maar nadat ik bij de winkel geweest was liep hij op benzine stationair nog niet helemaal zuiver. Brouwer LPG opgebeld, die zei dat het waarschijnlijk aan de bobine ligt. Kan dit kloppen?

ik herinner me net ook nog dat sinds een paar maand de toerenteller soms even blijft hangen en dan weer op het goede toerrntal springt. Kan dat hiermee temaken hebben?
 
Voor Berry nog even:
o8LJp8Y.jpg

eq4DcaW.jpg


EDIT;
Berry attendeerde mij er ook nog op dat het misschien de lambda sondes kunnen wezen. Dus ik op google zoeken hoe je ze kunt testen..
Of loshalen en met een gasbrander erop fikken of in de auto laten zitten en dan meten. Gasbrander heb ik niet en om me arm bijna achter de motor te steken terwijl hij loopt vind ik ook niet fijn.
Los halen misschien en dan laten lopen? Eerst maar ff googlen of dat kwaad kan: Nr 1 zegt dat het veel kwaad kan, catalysator naar de knoppe bijv. Nr2 zegt dat het niet slecht is maar ook niet goed en Nr3 zegt dat het helemaal geen kwaad kan omdat hij dan standaard waardes aanneemt.
Naja, op de gok dan maar ff een test ritje maken met losse sonde. En tot mijn verbazing liep hij stationair op lpg en benzine gewoon rustig, niets aan de hand. Dus ff aan het toeren geweest, loopt lekker op benzine en lpg *O*
Tussendoor ff aan de kant gezet, raam open om te luisteren en dan wisselen tussen benzine en lpg. Naar mijn idee is er weinig tot geen verschil meer tussen de twee. d:)b
Heb zelfs het idee dat hij nu wat beter reageert op het gas. Normaal als hij stationair liep en ik trapte het gas in, dan pruttelde hij wat en dan kwam hij omhoog in toeren, nu doet hij dat zga meteen. Maar nu weet ik niet of dat aan de lambda ligt of aan de nieuwe luchtmassameter.
 
Nou zeg je net wat over de toerenteller die raar deed, maar is het niet je krukassensor die vervangen moet worden?

Gr. Paul
 

Berry

OOP Huisleverancier
Hey goed nieuws dus ...ik zei het toch van de lambda sondes,het kost je anders klauwen vol met geld en je komt geen stap verder.
Lmm maakt niet zoveel uit als je op gas rijd.En die bougie doppen kun je los bij de dealer kopen maar als ie nu goed rijd zou ik het geld lekker in je zak houden ;)
En ik ken hier nog iemand uit de buurt die met een 2.2 rijd en die rijd ook zonder ......en ik zelf mis de laatste lambda sonde en rijd prima en de uitstoot met de apk is ook altijd goed.
Gr B
 
Aha, fijn om te horen. :)
Vanavond ga ik even een ritje maken van 50km en daarna weer 50km terug. Dus even testen of hij zo ook goed blijft lopen. _/-\o_
 
De 1e 50km reden echt super soepel! Zo soepel heeft hij volgens mij nog noooit gereden. Maar de 50km terug begon alweer wat minder goed. Bij het starten liep hij stationair niet zo lekker en tijdens de rit zelf ging het opzich wel goed.
Van de week nog weer 200km erbij gereden. Tijdens het rijden stottert hij niet meer, maar stationair loopt het nog niet helemaal lekker. Ik heb in die 300km, 2x een klein schokje gehad, maar dat had hij wel vaker voordat hij zo raar ging doen.
Vanmiddag na het starten van de auto liep hij gewoon echt niet lekker stationair. Op benzine wegrijden ging ook niet helemaal fijn, maar de verdere rit ging wel prima. Maar nog steeds stationair dat hij wat onrustig is.

Zoals ik al eerder zei, mijn toerenteller blijft soms even hangen bij het optrekken. Dan springt hij weer 500 tot 700 tpm omhoog. Komt dit door een krukas sensor en zou dit het stationair lopen ook veroorzaken?
 
Nou, van de blauwe 3 liter is hij van de week kapot gegaan. Stationair is een drama, en rijden ook. Ik had al een tijdje dat ik hem wat minder vond op trekken, snel traag snel traag zeg maar, niet vloeiend. Vanaf vorig jaar winter. Ralph had laatst met de APK nog even de LMM gecheckt, was gewoon goed. En afgelopen zaterdag leek het of hij oneens op 3 pitten liep. En nu geeft hij ook veel te veel toeren aan, terwijl hij misschien 700rpm draait.
Dus het zou kunnen dat het je krukassensor is.

Gr. Paul
 
Dan ga ik vanavond maar eens even lang de garage, vragen wat hun denken en wat zon sensor kost incl inbouw.
 
Ze belden net dat hij klaar is €288. Moet nog even de factuur bekijken als ik hem ophaal.
Maar de sensor zelf is al rond de €100 geloof ik.
Als ik een brug had gehad had ik het zelf gekund maar zo op de straat met weinig middelen is niks.

Gr. Paul
 
A

Anonymous

Gast
IJsblok zei:
Ze belden net dat hij klaar is €288. Moet nog even de factuur bekijken als ik hem ophaal.
Maar de sensor zelf is al rond de €100 geloof ik.
Als ik een brug had gehad had ik het zelf gekund maar zo op de straat met weinig middelen is niks.

Gr. Paul

Hé Paul,

als je dit hebt laten uitvoeren bij de Opel dealer let dan even op de minimale 20% korting op onderdelen en werkzaamheden!!

http://www.opel.nl/News/Services/Action ... rvice.aspx
 
IJsblok zei:
Ze belden net dat hij klaar is €288. Moet nog even de factuur bekijken als ik hem ophaal.
Maar de sensor zelf is al rond de €100 geloof ik.
Als ik een brug had gehad had ik het zelf gekund maar zo op de straat met weinig middelen is niks.

Gr. Paul
Is dat alleen die sensor vervangen??
Op internet zag ik de sensor voor 85 euro staan. Dus die 100 euro zou enigszins kunnen kloppen. Maar 188 voor inbouwen is wel heel veel volgens mij.
 

Joep

Verbannen
VOD rekent hier zo'n 92 euro per uur, dan klopt 188 euro inbouwen aardig. Geldwolven.
 
Nou Paul dat is weer een heel bedrag !

Ik heb bij hun per email een prijs opgave gedaan voor het vervangen van het flex deel van de uitlaat.

Ben benieuwd wat ze daar voor vragen, tot nu toe nog geen antwoord, waarom zou je als bedrijf zijnde je mail lezen ?
 
Nou laat het in Gods naam ergens anders doen!!
M'n vrouw belde me vanmiddag, auto rijdt nog niet goed, maar ze had hem tegen sluitingstijd opgehaald. En ze moest die kleine van de opvang halen dus kon niet meer terug.
Dat moeten ze toch zelf ook gemerkt hebben! Echt de laatste keer (nu echt!!!!!) dat ik daar geweest ben!!!!
Al moet ik hem naar Amsterdam duwen, maar bij Ralph komen zal die!

Gr. Paul
 
Bovenaan