Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

[B2] Loopt onregelmatig en soms op 3 cyl. op gas

Jammer Paul, dat het WEER tegenzit bij v.Kwa. Ik weet niet of ik het daar laat doen maar ik vind de prijs van €170 die ik op kreeg bij een 'gewone'. Garage behoorlijk aan de hoge kant en wilde weten waar de dealer het voor doet.

........ dat moeten ze toch gemerkt hebben . . . . .
Die van mij leverde ze af met zgan voorbanden en 2000 km waren die echt helemaal weg!!!
Scheef afgesleten door kromme draagarmen.
Dat hebben we niet gemerkt tijdens de proefrit werd er gezegd , die doen we hier een stukje op het asfalt . . 8)7 |:( :(
Nou ik merkte het vanaf de eerste km dat ik ermee reed en ben er twee drie keer voor terug geweest, toen ze de staat van de voorbanden zagen wilde ze nog wel een keertje rijden en daar is die toen zo van geschrokken dat die hem daar gelijk heeft gehouden om de draagarmen te vervangen. Koste mij wel twee nieuwe voorbanden, voor een 'matsprijs' toch nog €200.- Dat had dus niet nodig geweest. 7(8)7
 
Vervelend Paul. Idd Slordig.
Misschien net als in de medische wereld, eerst je klacht en ongenoegen met je behandelaar bespreken. Meestal levert dat op zijn minst wederzijds begrip op en vaak meer aandacht en zorgvuldigheid in het vervolg.
Ik schreef net mijn stukje in reactie op jou nog voor ik jouw bericht had gelezen.
Mijn vader en ik waren/ben heel tevreden over Kwawegen. Maar voor grote moeilijkheden kwamen we ook nog niet te staan.
Sterkte en hopelijk goedkopere tijden
Gr.
Fr.
 
Ik zal dit topic verder niet "vervuilen" maar heb inmiddels contact gehad met van Kwa en het gaat goed komen. Kan hem eventueel woensdag neerzetten en dan gaan ze eerst kijken wat het nou is. Ik zeg eventueel omdat ik vanavond bij Vega de auto ga laten uitlezen, hopelijk weet ik dan meer.

Maar goed, het probleem lijkt wel erg op waar dit topic over gaat dus aan de andere kant heb ik vanavond misschien wat tips.

Gr. Paul
 
Had Berry even gebeld om te vragen of hij een krukas sensor over had, maar hij vertelde dat hij dacht dat de sensor niet het probleem is. Hij dacht zelf aan het benzine / gas filter.
Dus maar even onder de auto gekropen om te kijken.. Zit wel op een lastige plek.. Bij me oude rover zat hij meteen tegen het schutbord onder de motorkap :D
Maar goed, na het filter los gehaald en wat er toen uit lekte leek mij gewoon schoon. En het filter zelf was ook nog niet verroest wat zou duiden op een te oud filter.

Berry vertelde me ook meerdere keren dat er 2 lambda sondes in de auto zitten. Dus toen ik de auto toch al op de krik had staan meteen die 2e maar even opgezocht. Die 1e had ik al los, waar het al beter van werd. Na even zoeken gevonden en Berry vertelde me dat er ook universele sondes zijn waarvan je zelf de stekker eraan moet knopen. Volgens mij is deze er ook 1 van. Ik zag tenminste plakband om de kabel heen zitten, lijkt me niet origineel :N Dus even de auto gestart met nog aangekoppelde sonde ter referentie.. Loopt beetje rommelig stationair.. Dus snel weer uit omdat je toch redelijk dicht bij de uitlaat zit xD Sonde los gekoppeld en weer gestart..

Tot mijn verbazing startte de auto meteen! Meestal.. nee, altijd als hij warm is dan duurt het even voordat hij aanslaat, maar nu meteen! Dus maar even een rondje gereden, ondertussen uit gezet om hem daarna weer te starten. En weer meteen aanpakken! Stationair op benzine en gas is het tot nu toe rustig. *O* Thuis weer neer gezet, weer uit, weer aan en meteen weer lopen :D

Voor nu lijkt het probleem opgelost. Maar dat dacht ik al 2x eerder.. Morgen mag de auto weer mee, dus dan ook nog even goed opletten op eventuele stotters etc.

Hier nog even 2 foto's van de kabel + stekker.
Vba4Is1.jpg

wJR2nTE.jpg


En Ijsblok, ik vind het niet erg hoor. Vind het juist fijn! Als een oplossing voor jou niet werkt, kan het voor mij misschien wel werken en andersom.
En Berry, wat mij betreft hoef je niet meer te zoeken naar zon krukas sensor. ;) Mocht het wel nodig zijn geef ik wel een belletje. d:)b


EDIT: Dat goede starten was iets te vroeg gejuicht. Net weer even gestart, maar toen duurde het wel weer eventjes. Maar hij liep nog steeds normaal op benzine en gas. Toen ik het daarna uit deed en weer aan startte hij wel meteen. En toen was ik bezig met het verblinden van onze kat die voor de auto zat met het grote licht. Leuk en aardig, ik wou wel eens zien hoe het eruit zag met alleen stadslicht aan. Dus ik die aanzetten en voor de auto zitten, even de kat aaien die achter me ging zitten, kijk ik weer terug naar auto... 1 kant stadsverlichting stuk.. ;w
 

Berry

OOP Huisleverancier
Mooi dat ie toch weer beter loopt ...evt heb ik nog wel een paar orginelen sondes liggen.
gr b
 
Zo mooi als hij gisteravond liep, zo slecht liep hij vandaag weer. :(
Zo raar vind ik dat.. Hij schommelde heel erg op benzine. Dus net even de voorste lambda sonde weer terug geplaatst en toen liep hij weer fijn op benzine, maar ruk op gas..
Moeten er dan maar gewoon nieuwe in?
 
Na het vervangen van beide lambda sondes heeft hij 2 dagen goed gelopen. Vanmorgen liep hij wel regelmatig, alleen wat raar.. kan het zo niet goed uitleggen 8)7
En het duurde wel geteld 20km voordat hij over ging op lpg.. Wel de hele tijd proberen, dus alle lampjes weer uit en weer optellen.. Pas toen ik een een auto ging inhalen en 120 reed in de 4 ging hij pas over..
 
Tja, ik ben bij Vega geweest en bij mij is de bobine/DIS module naar de eeuwige jachtvelden net als de rechter katalysator doordat daar onverbrande benzine in is gekomen.

Gr. Paul
 
Vandaag liep hij ook alweer raar..na een herstart was het weer over. maar nog een paar dagen en ik ben er vanaf! Wordt helemaal krankjorum van die bak..
Heb een andere auto gekocht! Jammer genoeg krijg ik maar weinig voor deze auto... deed wel ff zeer.

Ben een Opel Corsa 1.3 diesel uit 2006 wezen kijken met 230.000 km op de teller. Met ecc en navigatie origineel. Mooi ding. Zag er schoon en net uit. Maar na een testrit bleek de automaat stuk te wezen. Leek wel of hij slipte oid. Maar stoten en veel toeren maken.. werdt hem dus niet hehe.

Nog wat rond wezen kijken in Hardenberg waar de Corsa stond. Na wat rond gekeken te hebben niets gevonden. En letterlijk de laatste auto die ik zag is het hem geworden. Toen ik hem zag staan dacht ik dat hij toch veel te duur was voor mij. Maar toen ik weer van het terrein afliep, liep ik voor de auto langs en zag ik de kaart hangen. Verduld. Binnen mijn budget.. bouwjaar 2006.. 192.000 gelopen. Diesel.. precies wat ik zocht dus. Het is een Citroen C4 geworden met een 1.6 turbo. Ook stukje vlotter dan de corsa. Zelf noooit gedacht dat ik een Citroen zou bezitten! Auto is altijd daar bij de dealer onderhouden en er is nooit bespaard op onderhoud. Hopen dat ik hiermee iets langer kan doen voordat alles in de soep loopt.
 

Berry

OOP Huisleverancier
Jammer van de omega,maar wel een verstandige keus,je hebt er al genoeg geld in gepompt.
Succes met je nieuwe aanwinst.
Gr B
 
Ik vind het ook jammer. Had hier nog graag 3 jaar in willen rijden. Was ook het plan.
Zal maar niet vertellen hoeveel verlies ik gemaakt heb..
 
Bovenaan