Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

[B2] Mistlampen voorbumper

Hoi, ik zal me even voorstellen. Ik ben Wim nickname warhamstr enz... Naja wat ik dus wil zeggen ik ben ff tijdje beetje stil geweest hier. :9

Dat had helaas ook een reden en dat is A. dat er tegenwoordig stickers op onze Omi zitten en dat vind ik persoonlijk LELIJK! :| en B. Dat het neusje van de Omi aardig beschadigd is door een achteruitrijdende SUV. :( Gelukkig geen plaatwerk geraakt maar verder moet ongeveel alles wat van plastic is voor vervangen geloof ik. (foto's post ik nog wel een keer, dan ook maar van de stickers ik moet er toch een keer aan geloven)

Heeft een tijd geduurd voor die kl*te verzekerings maatshappij van sinds was om uit te keren. En nu ben ik helemaal geen zeikerd maar dat vergalt het rijplezier aardig moet ik zeggen! Mare nu ist zover en nu ben ik een beetje onderdelen bij elkaar aan het sprokkelen. *O*

Nu mijn vraag: Hoe heten die lijsten onder je koplampen? :X Ik moet 2 nieuwe (wel 2 verschillende natuurlijk) en ik heb geen idee hoe ik ze moet noemen in mijn zoektermen 7(8)7

Een voorbumper heb ik mischien al gevonden, een met mistlampen ws. Nu is mijn vraag aangezien de huidige bumper geen mistlampen heeft, is dat plug & play of komt daar meer bij kijken ( er moet natuurlijk ook een schakelaar bijgeprikt worden)?

Bij voorbaad dank.
 

Vega

Medewerker
Administrator
Re: [B2] Voor-delen

Welkom terug Wim.

Stickers op de Omega :N , is het een bedrijfsauto dan?

Schade aan de Omega, dat is niet leuk, en zeker niet als de verzekeringsmaatschappij ook niet echt wil meewerken.

Die heten koplamplijsten, die heb ik nog liggen.

Mistlampen is redelijk plug & play, je moet even kijken of er al bedrading ligt voor je mistlampen, zo niet dan moet je die aanschaffen of zelf maken.
Het is dezelfde kabelboom waar ook je temperatuursensor aan vast zit.
 
Re: [B2] Voor-delen

Ja het is een soort van bedrijfsauto nu. :') beetje vervelend maar je moet er iets voor over hebben.

Over die lijsten stuur ik je even een PM. En die kabels ga ik strax even opzoeken, heb trouwens die voorbumper van gewoon_mark op het oog.
 
Re: [B2] Voor-delen

Tnx! Gaat goedkomen! Koplamp lijsten net opgehaald bij Vega, van de week ws. de bumper ophalen bij gewoon_mark, en dan het hele zooitje langs de spuiter brengen :)
 

yoyo

The UK brothers
Re: [B2] Voor-delen

Welkom terug Wim.

Begin nu maar weer eens met foto's want zo te horen ziet hij er nu niet uit ,
maar ben je toch van plan om hem weer helemaal op te knappen.

Dus we ze graag de foto's.
 
Re: [B2] Voor-delen

Als je mistlampen wilt, moet je even kijken onder je lichtschakelaar of je daar 2 knoppen hebt, of alleen 1 voor het mistachterlicht.
Mijn ervaring bij een soortgelijk geval met een Astra G was dat de auto wel bedraad is hiervoor, maar de schakelaar de knop voor de voorste mistlampen mist. Ik heb toen een andere schakelaar bij de VOD gehaald, je kan natuurlijk ook even voor een sloper kijken. Het is wel zo dat de unit compleet is, dus draaiknop met daaronder 1 of 2 knoppen, je kan niet een los knopje kopen. Het is 1 bakkie zeg maar.......
Ik weet echt niet of het bij een Omega anders is dan bij een Astra en de knop mogelijk al aanwezig is.

Grtz, AJ
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Re: [B2] Voor-delen

Knop is inderdaad niet aanwezig als er geen mistlichten in hebben gezeten.
 
Re: [B2] Voor-delen

Volgens mij zijn die 2 knoppen onder de draaiknop wel los, dus los insteekbaar? Bij m'n Astra F wel iig. mja das niet echt te vergelijken ws.
 

Vega

Medewerker
Administrator
Re: [B2] Voor-delen

warhamstr zei:
Volgens mij zijn die 2 knoppen onder de draaiknop wel los, dus los insteekbaar? Bij m'n Astra F wel iig. mja das niet echt te vergelijken ws.

Klopt het is een losse unit die in de lichtschakelaar zit, je hebt ze met één zoals jij nu hebt en met twee schakelaars voor voor- en achtermistlampen.
 

Andrew

600.000
Re: [B2] Voor-delen

Vega zei:
.... je hebt ze met één zoals jij nu hebt en met twee schakelaars voor voor- en achtermistlampen.

en dan natuurlijk nog met en zonder draaiwieltje voor de koplamphoogteverstelling (zonder als je xenon hebt).

Andrew
 
Re: [B2] Voor-delen

Erm wacht nu wil ik t helder :P

Ik heb op het moment een draaiknop voor uit/stadslicht/dimlicht (d'ooh) daaronder vlnr. wieltje voor hoogte verstelling (1t/m4) daarnaast een vakje 'nix' dan de schakelaar voor 't mistACHTERlicht, en dan het draaiwieltje voor de tellerverlichting enz.

Als ik Peter goed begrijp is het 'nix' naast het draaiwieltje voor de hoogteverstelling, te vervangen voor een schakelaar voor de mistlampen inde voorbumper. Of moet de complete module, zoals hierboven beschreven vervangen worden?

Trouwens; is er bekend welk kleur en soort draden ik nodig heb om de mistlampkabelboom te maken? Dit ligt niet voorbereid. Ik ben niet retehandig met elektronica dus elke hulp en uitleg is welkom :>

Zo wil ik graag weten hoe de kabels standaard liggen en hoe ze afgeschermd zijn, ik wil het liefst niet zichtbaar hebben dat het spul achteraf gemonteerd is (hoe moeilijk dat ook is) ;)

EDIT:

Ohja, vanmiddag ben ik langs een spuiter geweest en die gaat volgende week mijn bumpert en koplampstrippen spuiten! *O*
 

Vega

Medewerker
Administrator
Re: [B2] Voor-delen

Wim, het is losse unit die bestaat uit één (alleen mistachterlicht) of twee (bestaat uit mistachterlicht en mistlampen voor).
Je hoeft eigenlijk alleen de unit uit te wisselen van 1 schakelaar naar 2 schakelaars, en niet de HELE lampschakelaar.
Het nadeel is dat deze units niet vaak aangeboden worden en bij de VOD zal het niet goedkoop zijn, daar in tegen worden er wel complete lampschakelaars aangeboden die niet duur zijn.

Of je moet even ergens op een sloop gaan zoeken en daar een schakelaar scoren.

Als je voor de kabel snel klaar wil zijn dan moet je er een op Ebay kopen dan ben je voor iets van €20,00 klaar.
Er een maken kan ook, is alleen meer werk, en is wel handig als dat op de bestaande kabel doet.
 

Vega

Medewerker
Administrator
Re: [B2] Voor-delen

Engels mag ook
<a class="postlink" href="http://cgi.ebay.co.uk/VAUXHALL-OPEL-OMEGA-FRONT-FOGLIGHT-WIRING-LOOM-09148632-/380216779753?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item5886afa3e9" onclick="window.open(this.href);return false;">http://cgi.ebay.co.uk/VAUXHALL-OPEL-OME ... 5886afa3e9</a>

Hier staan wat lichtschakelaars
<a class="postlink" href="http://shop.ebay.de/i.html?_trkparms=65%253A12%257C66%253A2%257C39%253A1%257C72%253A5023&rt=nc&_nkw=omega+lichtschalter&_adv=1&_dmd=1&_dmpt=Autoteile_Zubeh%C3%B6r&_in_kw=1&_ipg=50&_oexkw=&_okw=omega+lichtschalter&_trksid=p3286.c0.m14&_udhi=&_udlo=&_sop=2&_sc=1" onclick="window.open(this.href);return false;">http://shop.ebay.de/i.html?_trkparms=65 ... op=2&_sc=1</a>
 

Vega

Medewerker
Administrator
Re: [B2] Voor-delen

jack-omegax3.0xe zei:
Zijn die van een B1 het zelfde??? ik heb hier nog een goede liggen met schakelaar mistlicht voor.

Gr Jack

Ja als het goed is wel.
 
Re: [B2] Voor-delen

Vega zei:
Engels mag ook
<a class="postlink" href="http://cgi.ebay.co.uk/VAUXHALL-OPEL-OMEGA-FRONT-FOGLIGHT-WIRING-LOOM-09148632-/380216779753?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item5886afa3e9" onclick="window.open(this.href);return false;">http://cgi.ebay.co.uk/VAUXHALL-OPEL-OME ... 5886afa3e9</a>

Tnx Vega,die kabel is vanmorgen binnengekomen! 8)

jack-omegax3.0xe zei:
Zijn die van een B1 het zelfde??? ik heb hier nog een goede liggen met schakelaar mistlicht voor.

Gr Jack

Jij hebt een PM!

Ohja, nog iets. Bevestigingsmateriaal voor de bumper ed. kan de plaatselijke VOD dat regelen? Dan doel ik op die drukknopdingetjes :') en die grote noppen onder de bumper?
Morgen istie klaar als alles goed gegaan is dus de rest van mijn vrije week kan ik besteden aan 't monteren van het hele geval! 8)

En de stickers mogen er binnenkort ook af!!1!ONE *O* :') _O-
 
Bovenaan