Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

[B2] Nog steeds niet helemaal lekker (EGR)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vega

Medewerker
Administrator
Re: [B2] Nog steeds niet helemaal lekker

Mickel_MV6 zei:
Staat er al, hij was wat sneller dan je verwacht had.

Inderdaad, was me niet opgevallen. 8)7

Tinuske zei:
Zo, weer terug uit Rotterdam.

Peter (Vega) hartstikke bedankt voor het uitlezen! :) Alleen denk toch dat mijn Omega te trots is op dat ie van duitse komaf is. Onderweg sprong de tekst namelijk weer vrolijk op duits.....

Dat is wel heel vreemd, misschien nog een instelling in de radio, kijken we volgende keer wel naar.

Terug in Eindhoven met optrekken voor verkeerslichten af en toe weer dat de motor inhoud, 1 naar 2 en dan naar z'n 3 is het weer normaal.

Van de week even kijken om alles terug te zetten naar origineel, heb al een manier gevonden om de pijp van uitlaat naar EGR weer aan elkaar te maken, iig voor tijdelijk om te kijken of alles dan wel weer normaal is, voordat ik nieuwe onderdelen ga aanschaffen.

En dan zien we weer verder :)

Jammer dat het toch niet helemaal weggebleven is, maar was te verwachten.
Ik ben benieuwd wat je ervaringen zijn als je het spul weer origineel maakt.
 
Re: [B2] Nog steeds niet helemaal lekker

Komt helemaal goed. Vanmiddag zowieso even voor de zekerheid nieuwe vacuüm slangen halen zodat het zeker daar niet aan kan liggen. Denk dat ik vanavond even alles terug ga zetten. EGR is iig goed schoon, is al een keer flink gereinigd.

Word vervolgd.
 
Re: [B2] Nog steeds niet helemaal lekker

even ter informatie bij de mijne hadden ze het slangetje naar de egr afgedopt met een boutje en deze moter hield in de lagere toeren in en had het gevoel dat de turbo pas bij hogere toeren begon te werken
dus gisteren het slangetje weer aangesloten en een plaatje tussen de aanvoerpijp gemaakt en het probleem is verholpen
trekt nu ook weer onderin,mijn conclusie dat de turbo aansturing wel degelijk met de egr klep heeft te maken<br /><br />-- 16 feb 2011 22:59 --<br /><br />maar een nadeel hij lekt nu weer maar daar gaan we snel wat op verzinnen,zodat niet de koelslang weer naar de knoppen gaat
 
Re: [B2] Nog steeds niet helemaal lekker

Hmz.

Zal dat eens gaan uitproberen vanavond. Want de aanvoerpijp is bij mij namelijk al weg en ligt in 3 delen. Is niet zo makkelijk om die weer te fixen. Maar als het zo opgelost zou kunnen worden dan zou het mooi zijn :)
 
Re: [B2] Nog steeds niet helemaal lekker

ook al zit de klep dicht maakt niets uit
gaat zich om de aansturing via dat slangetje,het motermanegment moet je voor de gek houden
 
Re: [B2] Nog steeds niet helemaal lekker

Nou, alles zit weer aangesloten, behalve dan de pijp van uitlaat naar EGR. De magneet schakelaar maakt iig geen herrie meer, lijkt weer normaal te zijn.

Heb net 30km proef gereden maar nogsteeds hetzelfde probleem. Zaterdag wat meer mee gaan rijden en kijken of ie zichzelf herstelt na verloop van tijd.

En anders weer keertje de computer resetten en dan weer proefrijden, kijken of de missende EGR terugkomt, want die melding zal er nu wel weer instaan.

@martslaats:
Zorg wel dat je een dik genoeg plaatje ertussen heb zitten.

En mijn EGR lekt nu ook weer, maar heb de koelslang daartegen beschermd :)

-- 20 feb 2011 10:02 --

Ondertussen 150km gereden, maar er is nog niks te merken dat de EGR er weer terug tussenzit. Toch eerst maar een keer weer uitlezen/resetten en kijken of de melding terugkomt.

Wel heb ik gemerkt dat de motor meer verbruikt. Zonder EGR aangesloten was het 7l - 100km met 120km/h en nu is het 8l/8.5l - 100km.

Dus dat is wel een beetje vreemd.<br /><br />-- 20 feb 2011 12:11 --<br /><br />Nu ben ik nog iets tegengekomen.

Op Ebay word een EGR klep aangeboden, maar nu zie ik dat die EGR 2 Vacuum aansluitingen heeft, en bij mij zit er maar 1. Op plaats waar bij deze de Koperen aansluiting zit zit bij mij een gat. Maar dat zou er eigenlijk niks mee te maken kunnen hebben want dat was er al voor het probleem en kan me niet herrinneren dat het bij aanschaf er opzat.

<a class="postlink" href="http://cgi.ebay.co.uk/OPEL-OMEGA-BMW-2-5-TD-DIESEL-ENGINE-THROTTLE-BODY-/310274689596?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item483dd00a3c#ht_1391wt_905" onclick="window.open(this.href);return false;">http://cgi.ebay.co.uk/OPEL-OMEGA-BMW-2- ... 1391wt_905</a>
 
Re: [B2] Nog steeds niet helemaal lekker

dat klopt maar de achterste met dat koperen aansluitnippel hoef je niet te gebruiken,ik heb daar een losse slang op aan gesloten dan lekt die tenminste niet op de waterslang
maar het is dezelfde klep
 
Re: [B2] Nog steeds niet helemaal lekker

Bij mij is de koperen nippel weg, zit gewoon een gaatje.

Zaterdagmorgen naar Mathijssen (Lokale Opel Tuner) toe om de foutmelding van de EGR er uit te laten halen, dan kan ik tenminste zien of dat het heeft geholpen dat ik de EGR terug heb aangesloten. En dan kunnen we de 20 Maart mooi zien of de melding terug is en of de Omega weer goed loopt.

Andere EGR en pijp van uitlaat naar EGR word ook weer geregeld zodat ik alles weer origineel kan maken als het nog niet werkt<br /><br />-- 26 feb 2011 10:55 --<br /><br />Zojuist bij M-Tech geweest.

Foutcodes zijn er uit. Kreeg alleen wenig feedback over wat het evt nog meer zou kunnen zijn, dat vond ik wel jammer.

En melding van Cruise Control: kan zijn dat het er op zit maar dat er een andere hendel in zit. Linkse is ook andere kleur dan rechtse zag ik.

@Vega:

Had het verteld van de NL tekst, hij zei toen dat ie wel wist wat er fout was gegaan, en voor 20 euro zou hij de Nl tekst er wel inzetten met garantie.

Maargoed, als hij het kan, dan kan jij het ook :)
 
Re: [B2] Nog steeds niet helemaal lekker

Na het resetten en het vervangen van de EGR is het probleem er nogsteed. Heb wel het gevoel dat het iets beter is.

Dadelijk ga ik de pijp er weer tussen zetten en dan is alles weer zoals het was en hopelijk heeft het al die tijd daar aan gelegen en loopt die dan weer goed.

Heb wel gemerkt dat het even stoppen van de toerenteller tegen de 4000 toeren weg is :)<br /><br />-- 27 feb 2011 19:15 --<br /><br />:F

Ik heb de pijp terug gezet en zover ik nu heb gemerkt/getest is het probleem weg...... :?

En hij start ook stukken beter als de motor warm is. :)

Conclusie:

Blijf van de EGR af. Is ie kapot, gewoon een nieuwe/andere erop. |:(

EGR heeft blijkbaar toch een tegendruk nodig van de uitlaatgassen. Denk ik dan.

Maargoed, als ik er van de week meer mee heb gereden en blijkt dat er niks meer aan de hand is (waar ik vanuit ga) dan ben ik erg blij :Y :) :D *O* 7(8)7
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Re: [B2] Nog steeds niet helemaal lekker

Zou super zijn als je er nu uit bent! Keep us posted. :)
 
Re: [B2] Nog steeds niet helemaal lekker

_/-\o_

Nou, mag eindelijk een slotje op. :Y

Alles is weer zoals het hoort te zijn :)

Heeft wat gekost, een hele hoop iritatie, pakkingen voor de inlaat-collector, andere EGR, andere pijp van uitlaat naar EGR, 2 keer uit laten lezen.

Maar heeft ook wat opgeleverd, schone inlaat-collector, gerviseerde brandstofpomp, weer werkende koplamp verstelling, cruise control en dat je gewoon van een EGR af moet blijven!

Nu kunnen we het volgende probleem gaan aanpakken, de CV-motortjes van de voorste deuren :P



Iedereen bedankt voor de hulp/feedback d:)b
 
Re: [B2] Nog steeds niet helemaal lekker

Kijk, is toch weer feedback waar we wat mee kunnen.

Gelukkig is het nu allemaal weer zoals het hoort.
In dit geval dus: van de EGR afblijven.
Ik pas de titel even aan zodat toekomstige zoektermen wat beter geïndexeerd worden :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan