Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

[B2]Portieropslotdoenknopjes

warhamstr zei:
Sjors-V6 zei:
Idd wat Jacco ook al zegt, je portieren zouden dan wel op slot moeten gaan ! (bij een later model B2 zelf weer open met de motor afzetten)

Hoe moet je dat werkend krijgen Sjors? lijkt mij wel luxe als onze Omi dat ook doet!




ik drukte onze 3.2 altijd dicht, bij het weg rijden, als ik dan thuis de Omega weer op de inrit parkeerde en het contact uit zette dan floepte de CV weer open !


Denk dat het in de module zit..


Groetss,

Sjors
 
Mja, ben ook wel benieuwd en geïnteresseerd in deze DWA (-optie).
Eens uitzoeken welke er in een 3.2 zit en welke in mijn Omi... (en of het uitwisselbaar is :P )
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
De alarm set met DWA kastje die ik heb liggen komt uit een 3.2, mooi testobject lijkt me. :P
 

Vega

Medewerker
Administrator
B-Buster zei:
De alarm set met DWA kastje die ik heb liggen komt uit een 3.2, mooi testobject lijkt me. :P

Om te testen moet je hem wel inbouwen, de laatste sedan versie is de YP versie.
Ik ben deze functie nog niet tegengekomen (naar mijn weten bestaat dat ook niet voor een Omega), staat ook niet als zodanig in het programmeermenu (Tech 2) van de DWA.

Wat misschien nog wel een probleem kan geven is de code die in de DWA staat, deze code kan je maar één keer programmeren en niet meer wijzigen, aangezien erin de ECU en de transponderring ook een code staat die anders is dan de nieuwe te plaatsen DWA weet ik niet of ze elkaar aardig vinden.

Originele situatie
Code A = ECU + transponderring + DWA

Nieuwe situatie
Code A = (ECU + transponderring) + (Code B = andere DWA)
 
Sjors-V6 zei:
warhamstr zei:
Sjors-V6 zei:
Idd wat Jacco ook al zegt, je portieren zouden dan wel op slot moeten gaan ! (bij een later model B2 zelf weer open met de motor afzetten)

Hoe moet je dat werkend krijgen Sjors? lijkt mij wel luxe als onze Omi dat ook doet!




ik drukte onze 3.2 altijd dicht, bij het weg rijden, als ik dan thuis de Omega weer op de inrit parkeerde en het contact uit zette dan floepte de CV weer open !


Denk dat het in de module zit..


Groetss,

Sjors

Niet stiekum in de war met een C Vectra :S? Die doet dat wel en zelfs instelbaar :P
 
Vega zei:
B-Buster zei:
De alarm set met DWA kastje die ik heb liggen komt uit een 3.2, mooi testobject lijkt me. :P

Om te testen moet je hem wel inbouwen, de laatste sedan versie is de YP versie.
Ik ben deze functie nog niet tegengekomen (naar mijn weten bestaat dat ook niet voor een Omega), staat ook niet als zodanig in het programmeermenu (Tech 2) van de DWA.
)

Optie, geen idee je programmeert ook niets ! je duwt gewoon zelf even dat knupske omlaag als je weg rijd, op het moment dat je je contact terug uit zet of de sleutel er geheel uit trekt (dat weet ik niet precies meer) gaan alle deuren weer open !

Iemand al geprobeerd ? bij de GTS van Paps gaat dit vanzelf bij weg rijden op slot, bij het contact uit zetten weer open, maar zit dit wél in de software !



Groetss,
Sjors
 
Jha ik heb het geprobeerd, heb dan wel geen 3.2 ( :() en ook geen Executive ( :( 2x )Maar wel een laat 2001'er geloof ik maar het werkt hier iig niet! In m'n pa z'n Vec C precies zoals je het vertelt trouwens!
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Jou Omega is nog van het lopende modeljaar van toen te zien aan o.a. grille, stuur etc., niet van de nieuwe serie, dus kan me voorstellen dat die functie er nog niet in zit. Voor zover het uberhaupt bij een 2.2 geleverd is, geen idee. Wellicht ook alleen i.c.m. fabrieksalarm (@ Sjors)?
 
Ga ik morgen toch een keer proberen, en gelijk eens kijken of ik die knopjes nou eens goed op dat stangetje bevestigd krijg. Wordt vervolgt......
 

yoyo

The UK brothers
Hier werkt het ook niet en ik heb toch echt ééntje van de laatste serie's
(Het gaat hier om een 2.2 zonder fabrieksalarm )
Waarschijnlijk is deze optie alleen in de allerlaatste "vol optie" Omega's geplaatst.
 
Sjors-V6 zei:
Optie, geen idee je programmeert ook niets ! je duwt gewoon zelf even dat knupske omlaag als je weg rijd, op het moment dat je je contact terug uit zet of de sleutel er geheel uit trekt (dat weet ik niet precies meer) gaan alle deuren weer open !

Iemand al geprobeerd ? bij de GTS van Paps gaat dit vanzelf bij weg rijden op slot, bij het contact uit zetten weer open, maar zit dit wél in de software !


Groetss,
Sjors

Bij mij werkt het Sjors thanx. d:)b
 
Ik moet eerst eens iets gaan verzinnen om het knopje weer werkend op het stangetje te krijgen. De knop gaat wel mee met de cv maar op handbediening doet ie helemaal niks meer. Iemand suggesties voor iets duns wat je er in of tussen kan steken?
 
Je trekt het knopje zo van het stangetje af, en als je 'm indrukt gaat de knop naar beneden maar het stangetje blijft in de "open"positie. De CV neemt de knop wel mee naar boven en beneden.
 
Klinkt mij in de oren alsof het knopje intern (waar ie dus over het 'slot-stangetje') glijdt, een beetje 'lam' is.

Je kunt het eens proberen met teflon tape.
Die witte meuk die de loodgieter ook in zijn koffertje heeft.
Draait dat, een aantal maal / niet teveel, om het schroefdraadje en probeer het knopje weer netjes te monteren.
Als je het goed doet, zie je er niets meer van en werkt ie ook nog :*)

En anders een setje nieuwe knopjes kopen :)(
 
Bovenaan