Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

[B2]Portieropslotdoenknopjes

Vergeet niet, AJ: het is en blijft een zwakke plek.
Als je dus een keer té enthousiast aan het knopje trekt, kan het goed zijn dat ie er weer af floept...

Wil je het echt goed oplossen, zul je eerst moeten onderzoeken of het het knopje zelf is of het 'slot-stangetje'.
Die moet je dan vervangen...
 
Ik ben er net even mee bezig geweest, maar het lijkt me dat het knopje lam is. Het stangetje is niks aan te zien. De tape kan er alleen om als het hele deurpaneel erafgaat, maar dat is een klusje waar ik nu de tijd niet voor heb, en wat ik bij iets hogere temperaturen al gepland heb om dan gelijk de bovenrand te lijmen en/of van nieuwe klemmen te voorzien. Zag daar hier of bij de buur een topic over, aan de linkerkant is bij mij voor en achter alles los en ziet er gelijk erg armoedig uit. Ik haal wel een nieuw knopje bij de Opel en de rest wordt vervolgt.... Thx voor de input

Grtz, AJ

-- 08 feb 2011 16:41 --

Ben net even bij Opel Baarle geweest, dacht haal ff een nieuw knopje. Die had ie dus niet, en dat rode inleg bestellen is per zakje van 10 of 20, en die voorraad wil ie ook niet voor de B1.
Wel vertelde de Opelbaas hoe hij dit zelf oplost.
Haal het rode clipje uit het knopje, doe secondelijm op het stangetje en stel je zwarte knopje exact af. Dan nog een drupje lijm erin en dat het rode clipje in de knop drukken. Effe afblijven en het spul zou moeten werken als voorheen.
Ik ga m vanavond eens proberen, jullie horen me nog

Grtz, AJ<br /><br />-- 10 feb 2011 20:47 --<br /><br />En dan hier het resultaat..... hij is fijn.
precies gedaan wat Opelbaas vertelde, alleen de aanwezige secondenlijm was dus geheel uitgehard en onbruikbaar. Wilde het af hebben en heb Bison -Tix gebruikt, en zoals het er nu uitziet zit het hele spul zo vast als een huis. Kan knopje gewoon met de hand bedienen en gaat netjes mee met de CV.
Gaat ie los laat ik het weten maar dit lijkt een goede oplossing

Grtz, AJ
 

Joep

Verbannen
Ik wist niet precies in welk topic ik dit moest plaatsen, maar tijdens een lang weekendje weg kwam ik erachter dat het deurpaneel aan de bijrijderskant los zat, en daardoor rammelt het portieropslotdoenknopje. Het bovenste gedeelte van het deurpaneel zit los, alleen weet ik niet hoe dit normaal vast zit. Rondom het portieropslotdoenknopje zit een soort van kit, maar of dat orgineel ook zo is weet ik dus niet...

Mijn vraag is dus eigenlijk: hoe zit zo'n deurpaneel vast? Ik weet dat het met moeren vastzit, maar hoe kan het paneel rondom dat knopje los zitten?

Alvast bedankt! :)
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Bovenin de rand zit een kunststof strip die op de deur in klemmen gedrukt wordt. Die kunnen behoorlijk vast zitten, dus pas op met demontage dat je je deurpaneel niet forceert.

Het komt weleens voor dat een deel van die strip los komt te zitten, deze zijn verlijmd tegen het paneel. Of, zoals ik had, is hij uit het klemmetje geschoten en zit hij op de hoek wat verder naar binnen.
 

Joep

Verbannen
Bedankt Jacco! :) Ik zal morgenmiddag eens een kijkje nemen want nu is het donker helaas.
 
Janneman zei:
Sjors-V6 zei:
Optie, geen idee je programmeert ook niets ! je duwt gewoon zelf even dat knupske omlaag als je weg rijd, op het moment dat je je contact terug uit zet of de sleutel er geheel uit trekt (dat weet ik niet precies meer) gaan alle deuren weer open !

Iemand al geprobeerd ? bij de GTS van Paps gaat dit vanzelf bij weg rijden op slot, bij het contact uit zetten weer open, maar zit dit wél in de software !


Groetss,
Sjors

Bij mij werkt het Sjors thanx. d:)b
Ff een kick(je) hoor.

Is deze optie nu alleen mogelijk met een alarm of ook op andere manieren?
 
Bij de Omega bedoel je ? volgens mij geen optie maar gewoon een samenloop van hoe de componenten werken. Die van paps was 2003 echt een van de laatste dus..
 
bij mij zitten er geen van een omega meer in, maar van een ander opel model weet niet juist welk geloof van een astra G en deze rammelen niks :)
 
Sjors-V6 zei:
Bij de Omega bedoel je ? volgens mij geen optie maar gewoon een samenloop van hoe de componenten werken. Die van paps was 2003 echt een van de laatste dus..
Ik wil 't ook graag. En ik begrijp dat Janneman het heeft gehad in de auto die ik nu bezit :+ Maar daar werkt het nu niet meer in...
 
Ik heb een Oem alarm, maar helaas werkt het bij mij ook niet, wel de functie van achterklep met draaiende motor openen !

Gr. Hugo
 

Vega

Medewerker
Administrator
De omega heeft geen automatische deur open of dicht functie. Niet in de CV of in DWA module.
Zoiets zit wel in bv een Vectra C.
 
Bovenaan