Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

[B2] stotteren koude start. Nu op 3 cilinders?? HELP!!

Hoi Hans,

Heb de bobinebrug compleet gewisseld met een ander exemplaar.
De bougies zien er goed uit, de electrode afstand kan ik niet meten, maar op het oog zit er geen verschil tussen de 4 bougies.

Maar de rubber hulzen zeg maar goed reinigen met remmenreiniger?
 

omega_cruiser

A.k.a. insignia_cruiser
Donateur 2023
Ja, als deze toevallig vettig zijn heb je kans op doorslag

Heb je ook al eens de bougies verwisseld van cilinder?

Misschien heb je dan een fout melding van een andere cilinder?

Grt. Hans
 
Ga straks de boel nog een keer extra schoon maken en de bougies een keer wisselen.
Vanaf welke kant telt de BC?
Vanaf de voorkant gezien of vanaf de achterkant?

raamkant
4
3
2
1
voorkant

of

raamkant
1
2
3
4
voorkant
 
Had al zo'n vermoeden.
Nou morgen maar weer eens vol goede hoop aan de slag.

En anders binnenkort een hoop goeie onderdelen bij Berry te koop denk ik haha 8)7
 

Joep

Verbannen
Wissel eerst die nokkenassensor en krukassensor eens om, kijken of het dan is verholpen. Ralph gaf het natuurlijk niet voor niks aan. ;)
Je hebt het liggen dus kunt het altijd proberen toch? :Y
 
Nou de bobinebrug weer teruggewisseld.
Extra schoongemaakt met electra spray en de doppen met remmenreiniger.
Stekkers ingespoten maar helaas geen verschil.

Toen de nokkenassensor gewisseld en hij doet het weer beter.
Echter loopt de omega nog steeds onregelmatig stationair.
Dus het gasklephuis gewisseld met een zuiver exemplaar.
Helaas. Ik kan nu wel weer rijden maar het is niet het befaamde naaimachientje.

Er is nog 1x een melding gekomen over een missfire in cilinder 4. Heb een setje nieuwe bougies besteld.

Verder. Kwam ik met uitlezen nog de melding p0170 exhaust rich tegen..
Wat is dat voor iets?
 

Berry

OOP Huisleverancier
Ik zeg niet dat ik het weet Arjan,maar ik heb hier ook een 2.2 van een oud opatje in onderhoud en die heeft ook een slecht lopende 2.2
Ik had zo'n vermoeden dat de lambdasondes niet goed waren,ook omdat de uitstoot bij de apk niet goed was.Zijn auto loopt slecht stationair en het storings lampje brand.
Hij wilde niet mijn goede gebruikte lambdasondes kopen [vond ie teduur]want hij kocht wel immitatie .....geen verschil ;)
Uiteindelijk mijn sondes erin en klaar :)
Evt heb ik er nog wel 2 tekoop.
Gr b
 
Anders even een ritje naar friesland. Even de lambdasondes van Berry proberen. Wat volgens mij ook wel eens een probleem kan zijn is een gescheurde uitlaatspruitstuk.
Volgens mij heeft Ralph hier al eens wat over op het forum gezet?

Mvg, Jan Wieger.
 

Joep

Verbannen
Probleem lijkt 90% te zijn opgelost nadat we gisterenavond het spruitstuk hebben vervangen. 2 bouten helaas afgebroken dus die gaat Arjan nog uit laten boren en opnieuw draadeind in laten tappen zodat het spruitstuk weer netjes afgedicht zit. Nieuwe pakkingen heeft Arjan er tussen gedaan wat de rook na het starten verklaarde. Na het starten dus veel rook en onregelmatig lopen maar dat was na een rondje rijden verdwenen. Ook heeft Arjan de Omega uitgelezen en de storingen ge-reset. Vooralsnog blijft het uit. En we verwachten dat het ook zo blijft. :Y Al met al zo'n 2 uur bezig geweest en alleen de kat was wat lastig los te koppelen omdat je er moeilijk bij kunt van bovenaf naar onderen. Maar zoals zo vaak m'n klauwen weer lekker open kunnen halen. 8)7

Hier Arjan voor de verandering eens aan het werk terwijl ík voor fotograaf mocht spelen: _O-
eueatg.jpg


2q1xemp.jpg


Het oude spruitstuk zag er trouwens erg leuk uit, een boel plamuur en vage lasnaden gaven het euvel wel prijs. Misschien kan Arjan daar een foto van plaatsen?

Was weer leuk om te helpen, al heb jij dit keer het meeste gedaan. _O-
 

yoyo

The UK brothers
Netjes zo he, dat is het fijne van een 4 cilinder , je kan er zo lekker bij! :Y
ojeeeee ik voel die v-6 boys weer stuiteren als ik dat zeg _O-
 
Haha ja deze keer zelf ook wat gedaan haha
Het viel al met al niks tegen hoor.
En er was een 2.6 v6 motor in de buurt voor als het helemaal niet mocht lukken he _O-

Alleen zet ik wel vraagtekens bij degene die het onderhoud hiervoor deed.

Doorgeluste sensor koelvloeistof
2 afgebroken bouten spruitstuk.
1 bout die 2 maten te groot is er 3mm indraaien

What's next denk ik bijna.
Fijn dat ie nu weer goed rijdt in ieder geval.

En Joep, bedankt!!

Krijg het oude verziekte spruitstuk niet goed op de foto.
Maar hoop cementachtige vezel rommel erop.
Gelaste naad te zien en dikke scheur aan de binnenkant van cilinder 2 naar 3.
:( :( :( ellendige beunhazen. Wat kost een draadeind en koperen moertje nu helemaal he.
 
Bovenaan