Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

[b2] Type aanduiding verwijderen of niet ?

Ik zit een beetje te dubben nu ik bezig ben mijn achterklep te herspuiten ivm. roestvorming onder de achterklep, of ik de typeaanduiding weghaal of laat zitten.

Kont nu:
IMG_0643.jpg


vooral omdat mij er ook al eens op gewezen is dat er Omega MV6 op de achterkant staat , terwijl er van het B2 model geen mv6'en zijn gemaakt ofzo . Dus , wat staat mooier , lekker laten zitten of weghalen?
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Persoonlijk vind ik het mooier als het erop staat. Bij Peter trekt die chromen greep nog wat aandacht, waardoor ik het bij hem wel een verbetering vind. Daarvoor vond ik het een minder succes.

Dus ik zou ervoor kiezen om aan beide kanten de belettering te maken zoals hij hoort.

Links staat het O P E L overigens ook niet goed, dat plaatje hoort verder naar links te staan.
 

yoyo

The UK brothers
En daarbij komt dan ook nog eens dat je de 2 gaatjes dicht moet maken van het embleem (maar das de moeite niet)
IK (lees dus goed alleen ik zou persoonlijk een Vauxhall logo op doen O-) ) maar om eerlijk te zijn vind ik het op jouw Omega mooier staan als het originele embleem er op blijft. (mooie kleur trouwens) d:)b
 
De type aanduiding zou ik er zeker van af halen en het logo, tja daar ben ik zelf nog niet helemaal over uit.
Is ook voor een deel afhankelijk van de kleur. Zoals Xedra het had vond ik het wel mooi, dus bij een donkere kleur maar bij een lichte kleur wordt het vlak denk ik wel erg groot.

Andere optie is natuurlijk logo in kleur mee spuiten. Lekker suptiel en het breekt de achterkant toch wat.
Volgens mij heb ik nog wel een oud logo liggen die je kan proberen of de kleur wat wil blijven zitten.

Het "probleem" van het logo helemaal weg halen is dat je 2 gaten moet dicht lassen en dus de hele klep moet spuiten.
 

Vega

Medewerker
Administrator
ronny zei:
Het "probleem" van het logo helemaal weg halen is dat je 2 gaten moet dicht lassen en dus de hele klep moet spuiten.

De klep moet toch gespoten worden vanwege roestvorming bij de achterruitenwisser.
Logo mee in de kleur laten spuiten heeft ook wel wat.

Maar goed mijn mening kennen jullie, helemaal geen aanduiding erop.
 
Grote opel logo blijft zitten ( maak er nog wel een carbon exemplaartje van , eens proberen hoe dat staat. ) Kleinere aanduidingen gaan dus eraf.

vind zoals vega heeft ook mooi , maar dat kan altijd nog . d:)b bedankt voor jullie input
 

Xedrah

Donateur 2024
Heb em bij de Vectra net verwijderd afgelopen week. Zal eens een picca maken. In mijn Omega topic vind je foto's van mijn ex- (embleemloze zwarte) Omega
 

Vega

Medewerker
Administrator
Keurig gedaan.
Ziet er mooi uit.
Nu nog een paar mooie executieve achterlichten erbij.
 
Zou ik best eens kunnen proberen aangezien in die van mijn ouders die zwarte erin zitten ! keep up the good idea's .

Achterklep is overigens met spuitbus gedaan , is nog klein beetje kleurverschil te zien , maar ging zich er voornamelijk om dat het niet verder roestte. Over een tijdje maar eens afleveren bij de spuiterij.

-- 19 jan 2011 18:31 --

Even snel een fotoshopje gedaan :
Ziet hier kleurverschil , op camera lijkt het erger als dat het is
achterlicht-2.jpg


achterlicht.jpg


Dacht dat het veelste donker zou zijn , maar staat mooi !
 
Misschien dat het kleur verschil nog iets te verdoezelen is door een goede poets actie.
Maar hij staat er weer netjes strak en roestvrij bij!
 
ronny zei:
Misschien dat het kleur verschil nog iets te verdoezelen is door een goede poets actie.
Maar hij staat er weer netjes strak en roestvrij bij!

Hebben we ook gedaan, glimt ongeveer net zo hard, in het echt valt het reuze mee. Maar voor voorlopig is het goed, in de zomer gaat die toch naar de spuiter. Nu rot die in ieder geval niet verder, en is die grote roest puist weg.
 
Denk dat ik vanavond maar eens de achterlichten van mam's autootje ga vastlijmen, heb zo'n gevoel dat er binnenkort ineens lichtere in zitten. Vooral na de opmerking van haar kant "ach, dat merk ik toch niet" _O-
 
Bovenaan