Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

B2 zijlijsten op een B1

Hallo Iedereen :w

Ik heb al direkt problemen met mijn B2 zijlijsten :(

De lijsten van de B1 zijn vastgezet met zowel lijm als clips , totdaartoe geen probleem al moet men ze letterlijk afbreken :S

Nu komt het ! De lijsten van de B2 hebben totaal andere en op andere plaatsen bevestigingspunten .

Mijn vraag dus ; hoe kan ik de b2 lijsten het beste plaatsen ???

Met tec7 of silicone of nog iets anders ? :N


Ik die dacht "dat zal wel hetzelfde zijn enkel moderner en in koetswerkkleur" goed verkeerd gegokt dus 7(8)7


Iemand een lumineus idee , buiten terug b1 lijsten plaatsen _O-
 
Hallo Peter,

Ik liep een tijdje geleden ook rond met het idee mij B1 lijsten te vervangen door de B2 versie. Nu ben ik ook actief op een duits Omega-forum en met een "Mitglied" daar - die de conversie heeft uitgevoerd - heb ik toen wat over en weer gemaild. Ik zal hier de betreffende passage van zijn mail toevoegen:

Die Seitenleisten sind vom 2000der Modell also vom Facelift, passen gut, aber die werden anders befestigt. Die alten werden geklebt und die neuen geklipst Ich habe die Leisten mit Sikaflex geklebt. Hält bombenfest und die kriegste nur nie mehr runter. Das Zeug klebt wie die Hölle.
Die Leisten sind nur leider sehr schwer gebraucht zu kriegen und neu kosten die gut 400,- Euro.


Misschien heb je er iets aan. Ook Vega - hier op het forum - heeft deze conversie uitgevoerd. Waarschijnlijk heeft hij de strips ook verlijmd. Trouwens, volgens mij heb jij minder voor je lijsten betaald dan die Duitser :D .

Groet,

Walter
 
Hoi Walter

Alvast bedankt voor de reactie ,

Ik heb inderdaad veel minder betaald , namelijk 75 euro inclusief portokosten . d:)b
De lijsten zijn niet nieuw en hebben wat krassen maar dat heeft mijn auto ook :Y

Eens hij ooit klaargeraakt ga ik eens les nemen bij sommige hier over polieren en dap en klei en weet ik wat nog .
Maar eerst moeten nog allerlei roestplekjes op deuren verwijderd worden (schandalig voor een duitser van deze leeftijd , geen enkele fransman van
in die tijd heeft zelfs roest !!) :(

Ik ga dat spul eens opzoeken en zien waar dit te verkrijgen is


groetjes peter
 

Vega

Medewerker
Administrator
Als je een van de laatste B1 modellen hebt dan kunnen er al de nieuwe deuren inzitten die ook in de B2 zitten.
Daar zitten dan de gaten voor allebei de modellen in zowel B1 als B2.

Mocht dat niet het geval zijn dan moet je ze plakken, je kan dan op de uiteinden een gat in de deur maken waar een boutje doorheen gaat, zoals dat ook bij de B2 deuren het geval is.

De originele beugeltjes waarmee de sierlijsten vast zitten zijn niet goedkoop en je hebt er veel van nodig.
Ik heb er nog een paar over omdat het bestellen meestal per 5 of 10 ging.
 
Bovenaan