Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Banden keuze

Ik had op mijn vectra c banden van barum. Was ik best tevreden over. En als je op bandenconcurrent.nl kijkt en deze opzoekt staan er best positieve reacties op
 
het merk hifly scheurt op de wang bij het begin van het profiel zegt pang slechte ervaring mee . verder rijdt mijn bmw nu op vredestein satin versie erg fijn .succes met je banden keuze
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
245/40 18

Mijn ervaring en persoonlijke mening v.w.b. de banden die ik heb (gehad):

Michelin Pilot Sport 2: beste band tot op heden qua grip op zowel droog als nat. Helaas begonnen ze na >5mm erg zoekerig te worden. Bleven erg lang goed in balans en gingen best lang mee;
Michelin Pilot Sport 3: aanzienlijk minder grip als de PS2, slijten een stuk sneller, zelfde issue met spoorgevoeligheid;
Continental SportContact 3 M0 (Mercedes spec, specifiek deze genomen en niet de normale): beste band tot op heden in rechtuit stabiliteit. Grip als het droog is erg goed maar op nat minder, levensduur vergelijkbaar met PS2;
Dunlop SportMaxx RT: beste allrounder, erg stil, lage rolweerstand, iets minder grip dan de Conti's en PS2 met droog, op nat tussen Conti en Michelin in;
Dunlop SportMaxx RT2: idem als RT;
Good Year Assymetric 2: slechtste band die ik ooit gehad heb, die krengen kun je blijven balanceren. Gelukkig sleten ze érg snel..;
Falken ZE914: voor het geld een leuke band, maar merkbaar minder grip zowel nat als droog en geen velgrandbescherming.

Onder de E heb ik als achterbanden een set Vredestein Vorti's liggen (265/35 18) en ben daar wel positief verbaasd over. Erg stil, veel grip, heel voorspelbaar. Ik zag dat ze relatief gezien niet heel duur zijn. Ze lijken wel wat snel te slijten, maar dat kan ook door de lading newtonmeters komen die erop losgelaten worden.

Mijn volgende band wordt de Michelin Pilot Sport 4, daar heb ik erg goede dingen over gelezen.
 
Bovenaan