Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

benzinas filter

hoe haal ik de klemmetjes los van t benzine filter ? 7(8)7

bvd bijna alwetende omega broeders :Y :Y

roelof

[mod]Ik heb hem even uit de 'How to...' gehaald, omdat ie daar niet echt thuis hoort. De oplossing zou daar wel passen (een beschrijving hoe-en-wat).
:w Ruud[/mod]
 

Vega

Medewerker
Administrator
Die zit met een soort van Tie wrap achtige sluiting vast.

14wdnp1.jpg
 
Hij heeft het over de klemmetjes, dus ik neem aan dat hij het over de klemmetjes heeft waarmee de benzineslangen bevestigt zitten op de filter.(in en uitgaande slang).

Ik neem dan ook aan dat we het over het nieuwer type filter hebben, de 818568. Moet ook wel, want de oudere heeft gewoon brandstofklemmen eromheen zitten die je met een schroevendraaier los draait. Bij de 818 568 hoef je de klemmetjes alleen in te drukken, om ze los te kunnen trekken van het filter. Er zitten aan iedere kan 2 uitsparingen, waar je een klemmetje moet indrukken. Origineel gebeurd dit met een speciale tang, die die 2 punten tezamen indrukt. Met een waterpomptang of 2 platte schroevendraaiers gaat het overigens ook.


Bij het bevestigen van het nieuwe filter, ook even op het pijltje letten wat erop getekend staat. Dat moet richting de vooras wijzen. De benzine gaat uit de tank, via die slang naar voren. Niet de fout maken om de pijl richting de tank te zetten dus.
 
Bovenaan