Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

beschermlaag interieur verwijderen

hier even een vraag vandaag de auto van binnen goed gepoetst, maar ik stoor me steeds meer aan de zogenaamde beschermlaag over sommige interieurdelen, het plakt van alle kanten en even met een nagel erover en er zit een kras in, ben ijgenlijk van plan om van sommige delen het te verwijderen, zoals van de afdekplaat rondom de aut selectorhendel hier heb ik het al eerder vanaf gehaald en zie ook beter uit, heb het nu geprobeerd van een schelp in de deur bij de deurspeaker met thinner maar dit valt toch nog tegen, heeft iemand nog wat anders wat sneller en beter gaat, want wil in ieder geval van de schelpen en de raamknoppen en lichtschakelaar het verwijderen.
 
Ik heb pas de raam schakelaars, lichtknop, drukknoppen rondom de asbak enzo schoon gekregen met Dusty van de Libra
heb en een ander uit elkaar gehaald en laten weken zeker wel een dag en een nacht in pure Dusty met goed resultaat
rob
 

ommie b2

Heer van Stand
Ik heb Glassex gebruikt, en even in laten trekken en dan voorzichtig poetsen. Wees er wel bedacht op dat met erg fanatiek poetsen de eventuele afbeeldingen die erop staan kunnen verdwijnen....

toedels Yvonne
 
ik heb nu de deurschelpen schoon en glad en de units van de ruitbediening, alleen die van de linkerdeur waar ook de knoppen van de spiegels opzitten, die knopjes zijn dus ook behandeld en zijn nu wit, je kunt die knopjes er ook niet uithalen, dus als er nog iemand is die van een linker deur de unit heeft liggen met de knoppen voor 4x ruitbediening en spiegels en in onbeschadigde staat hou ik me aanbevolen nu wil ik de unit van de lichtschakelaar nog doen die plakt ook en er blijft ook vanalles aan zitten, echt waardelloos wat ze gedaan hebben, hadden ze maar de deurpanelen van de B1 gebruikt die hebben dat niet en zien er mooier uit met dat echt leder
 

Joep

Verbannen
Wel een mooi project Jacques om er B1 panelen in te maken. Dan heb je 2 vliegen in 1 klap. :P
 
Maak eens een foto hoe die panelen uitzien na schoonmaak? Sommige knopjes van mij plakken ook, en de deurschelpen zitten ook vol met kleine krasjes. Echter ben ik bang dat het met schoonmaken erger wordt of niet meer als origineel uit ziet.
 
Wel een mooi project Jacques om er B1 panelen in te maken. Dan heb je 2 vliegen in 1 klap. :P
nou het is voor mij geen project of knutselauto Joep daar heb ik de tijd helemaal niet voor maar die deurpanelen zijn mooier en veel minder vatbaar voor beschadigingen, en ik vind dit afbreuk aan het interieur die plakzooi en krassen, al valt het nog mee
 
Maak eens een foto hoe die panelen uitzien na schoonmaak? Sommige knopjes van mij plakken ook, en de deurschelpen zitten ook vol met kleine krasjes. Echter ben ik bang dat het met schoonmaken erger wordt of niet meer als origineel uit ziet.
als je het schoonmaakt haal je alleen de zachte laag eraf die dus plakt en waar krassen inkomen verder niks het blijft zwart, en daarna effe goed poetsen met een interieurpoets en klaar, aan de knoppen doe ik niks enkel die delen die groter zijn zoas de deurschelpen waar je met je nagels langskrast en de ruiten units en dan nog de lampschakelaar
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Ik heb het er bij Ruud vorig jaar ook afgehaald toen we zijn deurpanelen gingen wisselen.

Ter vergelijk, de zijkant is hier al gedaan, bovenop nog met de coating:
IMG_2091_zps71ttpogn.jpg


IMG_2092_zpsvltdqohz.jpg


Gelukkig was Opel zo vriendelijk om ander kunststof voor de greepjes en de bakjes te gebruiken, dus iets kleurverschil zichtbaar uiteindelijk, maar dat moet je weten wilt het opvallen.

De oplossing daarvan is het opnieuw spuiten met bijv. Plastidip. Dat heeft o.a. Sjors gedaan met het frame rond de automaathendel, ziet er top uit. Voor de greepjes zal het niet sterk genoeg zijn vermoed ik.

Tegen de tijd dat het bij mij lelijk wordt laat ik het hydrodippen of met leder bekleden. Ben met de interieur ombouw nog zo gek geweest om het meeste nieuw te bestellen, ziet er allemaal nog netjes uit maar het moment dat dat niet meer het geval is komt vanzelf wel met die prut die ze erop hebben zitten.

Is het netjes en wil je het zo houden: schoonmaken met alléén water en een wondersponsje. Alles met zeep trekt erin en maakt het plakkerig. Heb een hele voorraad schoonmaakspul en dus redelijk wat geprobeerd, water is het enige dat zin heeft.
 
Laatst bewerkt:
Of gewoon afstoffen en afvegen met een vochtig doekje... maar op die beige deurpanele te zien wilt Jacco dit wel eens bij mijn auto komen doen_O-_O-
 
jacco waar heb jij het er dan mee agehaald toendertijd, en idd alleen poetsen met water de rest lost op of trekt erin en dan heb je de poppen aan het dansen, overigens de deurpanelen wil ik nog niet doen die plakke niet en qua beschadiging vallen ze nog hard mee, maar idd zoals ik die panelen zie van jacco ziet dat er strak uit dus wie weet
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Zo'n wit sponsje met onverdunde APC. Met een hoop ander spul gaat het glimmen, ik wilde het dof houden.

Alles (eromheen) afplakken wat in kleur moet blijven. Je kunstlederen paneeltjes en foamdelen van de deurpanelen zijn ook gekleurd... en dat gaat er heel hard af met bovenstaande combinatie.
 
Zo'n wit sponsje met onverdunde APC. Met een hoop ander spul gaat het glimmen, ik wilde het dof houden.

Alles (eromheen) afplakken wat in kleur moet blijven. Je kunstlederen paneeltjes en foamdelen van de deurpanelen zijn ook gekleurd... en dat gaat er heel hard af met bovenstaande combinatie.
wat bedoel je met een wit sponsje zijn dit de keukensponsjes van onze keuekenprinsesjes, en wat is APC, met thinner gaat ook maar moet je toch lang wrijven en dat is weer nadelig en het vervliegt en droogt snel en het stinkt op en gegeven moment
 
Ik heb nog een unit liggen, links voor met bediening ramen V . A en spiegels voor een B 2 facelift
schoon en zonder plak en helemaal gaaf.
 

yoyo

The UK brothers
Ik herken het verhaal van de plakkende interieurdelen, ik heb destijds ook een nieuwe set erin gekocht.
Dit kostte een kapitaal maar ik wilde het mooie hebben, nu alweer een aantal jaren verder is het alweer aardig op weg
om op uitgekauwde kauwgom te lijken.
Zo ook de lichtschakelaar en de knoppen van de radio.
Waardeloos spul, wie dat ooit heeft verzonnen!?
 
Bovenaan