Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Bestuurders stoel verstelling

Hallo.
Onze bestuurders stoel wil elektrisch niet naar voren of naar achter,klikt alleen maar.
Daarnaast wil de stoel aan de voorkant niet meer omhoog.
Ik heb alles gedemonteerd en de motoren los elektrisch aangesloten.
De motor voor de verstelling voor/ achter is na handmatig draaien niet elektrisch te verstellen .
De motor voor de hoogte verstelling aan de voorkant draait maar 1 kant op.

Heeft iemand nog tips of truucs,of is dit einde verhaal en kan ik op zoek naar andere motortjes?

Peter.
 
Beetje late reactie, maar ik wil mijn, soortgelijke ervaring, en één van de mogelijke oplossingen toch delen.

Bij mijn Omega stond de passagiers stoel in de hoogste stand en wou ook niet meer bewegen.
Als de knop bediend werd hoorde je de motor wel, maar die gaan maar één "tik" en werd het stil.

Stoel gedemonteerd om te kijken of ik iets afwijkends zag. Nee dus.

Wat ik wel zag is een beugel, aan de voorkant van de stoel, hoog tegen de zitting gemonteerd. Hij lijkt op de beugel voor het naar voor en achteren schuiven van de stoel.
Hiermee wordt een tandheugel bediend.

Nadat ik deze omhoog had getrokken, leek het alsof hij uit een soort vergrendeling schoot.

Daarna gaat hij weer goed omhoog en omlaag.

In- en uitbouwen dus niet nodig.

Weet niet of dit voor alle Omega's met elektrisch in hoogte verstelbare stoelen, maar ik wou jullie deze info niet onthouden.

Groeten, John
 
john.b2v6 zei:
Beetje late reactie, maar ik wil mijn, soortgelijke ervaring, en één van de mogelijke oplossingen toch delen.

Bij mijn Omega stond de passagiers stoel in de hoogste stand en wou ook niet meer bewegen.
Als de knop bediend werd hoorde je de motor wel, maar die gaan maar één "tik" en werd het stil.

Stoel gedemonteerd om te kijken of ik iets afwijkends zag. Nee dus.

Wat ik wel zag is een beugel, aan de voorkant van de stoel, hoog tegen de zitting gemonteerd. Hij lijkt op de beugel voor het naar voor en achteren schuiven van de stoel.
Hiermee wordt een tandheugel bediend.

Nadat ik deze omhoog had getrokken, leek het alsof hij uit een soort vergrendeling schoot.

Daarna gaat hij weer goed omhoog en omlaag.

In- en uitbouwen dus niet nodig.

Weet niet of dit voor alle Omega's met elektrisch in hoogte verstelbare stoelen, maar ik wou jullie deze info niet onthouden.

Groeten, John

Ik weet niet of dit bij een b1 en b2 hetzelfde is, maar toen ik mijn b1 had aangeschaft werkte de elektrische stoelverstelling van zowel de bestuurdersstoel als van de passagiersstoel niet. Ze stonden ook beide in de hoogste stand. Het motortje hoorde ik wel in de vorm van de eerder genoemde "klik", maar meer gebeurde er niet. Ik heb toen de stelschroef aan de achterkant van de stoel iets verdraaid en meteen werkte het weer! Volgens mij vond ik die oplossing via Google op dit forum. Het was eigenlijk een simpele oplossing terwijl ik dacht dat het gewoon kapot was gegaan na al die jaren. Nu verstel ik beide stoelen een aantal keer per maand zodat ze niet weer "vastroesten"...
 
ik heb gekeken maar zag geen stelbout, ik heb namelijk iets soortgelijks.
Zit die achter links of rechts van de stoel rails, ik heb dit probleem ook op mijn bestuurders stoel.

groeten Erik
 
Vega zei:
Bij een memory stoel is dat anders.

heeft u enig idee waarom mijn stoel bediening niet werkt!, ik hoor wel klikken maar de stoel beweegt niet.
Kan dit met de aansluiting te maken hebben, ik heb de bedrading zoals hier beschreven is aangesloten, of is nu de printplaat stuk?.

vriendelijke groet Erik
 
Bovenaan