Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Bestuurdersstoel met memory

Beste mensen,

Een misschien wel heel rare vraag... Ik ben bezig met de ombouw naar B1 interieur. Nu heb ik voor de bestuurdersstoel een creme lederen zetel met memory. Echter zit dit helaas niet voorbereid in mijn auto (of het moet goed verstopt zitten) Nu ga ik na dit weekend op vakantie met de Omega en zou dan wel graag de stoel erin hebben zitten. Mijn vraag is nu of er mogelijkheid is/bestaat om de memory tijdelijk te overbruggen? Ik heb gekeken, maar het is mij niet duidelijk (genoeg) geworden om dit te doen. Iemand misschien een idee/tip?

Alvast bedankt!

Matthew
 

Vega

Medewerker
Administrator
Van die extra connector moet je pen 1 2 3 gebruiken.
pen 1 rood aan rood = constant plus
pen 2 zwart aan zwart = geschakelde plus
pen 3 bruin aan bruin = massa
pen 4 diangnose
pen 5 is voor naar het deurcontact (kan je de stoel bedienen als de deur open is en geen sleutel in contact) anders is de stoel alleen te bedienen met de sleutel in het contact.
 
Bedankt voor het snelle reageren Peter!

Even voor mijzelf opsommen of ik het snap:

De kleine connector links op de afbeelding zit ook aan de stoel die eruit komt. Dat is 1 op 1 aansluiten evenals de gordelspanner en de airbag. Van de grote connector rechts moet ik dan verbinding maken met zwart, rood en bruin.
20140707_180911.jpg


Duidelijke foto connector
20140707_180859.jpg


Rood en zwart is snel te doen, echter weet ik niet welke bruine draad ik moet pakken. Er zit er wel een op de airbag of gordelspanner, is dat die dan? En een simpele tijdelijke draadverbinding zou dan voldoende moeten werken.

We gaan het proberen!

Groetjes,
Matthew
 

Vega

Medewerker
Administrator
Matthew zei:
Duidelijke foto connector
20140707_180859.jpg


Rood en zwart is snel te doen, echter weet ik niet welke bruine draad ik moet pakken. Er zit er wel een op de airbag of gordelspanner, is dat die dan? En een simpele tijdelijke draadverbinding zou dan voldoende moeten werken.

We gaan het proberen!

Het gaat alleen om deze connector. De kleuren zie je al.
pen 1 rood aan rood = constant plus
pen 2 zwart aan zwart = geschakelde plus
pen 3 bruin aan bruin = massa
pen 4 bruin/wit diagnose
pen 5 is voor naar het deurcontact (kan je de stoel bedienen als de deur open is en geen sleutel in contact) anders is de stoel alleen te bedienen met de sleutel in het contact.

Bruin zit er ook ergens is tenslotte een massa draad.
 
Ik heb juist hetzelfde gedaan van die 20polige stekker gewoon de voeding van aangesloten en de zetel werkt, echt hard bedankt voor de uitleg anders was het me niet gelukt.
Maar zou graag de zetel bedienen als contact niet op sta maar die draad voor deur contact waar kan ik die vinden en waar bevind zich het deurcontact?
Is dat die grijs-witte draad?
En al de rest van de draden van die 20polige stekker mag je gewoon los laten dan? want heb het interieur van een 3L V6 gehaalt voor in 2L 16klepper te plaatsen maar die 2L heeft die stekker niet dus heb ik die stekker er uitgeknipt en voeding verbonden met voeding in dorpel

Alvast bedankt
Jeroen
 

Vega

Medewerker
Administrator
[mod]Graag hier beginnen, Wie ik ben.. dan weten we met wie we te maken hebben.[/mod]

Dan moet je het kickpaneel eraf halen en dan zie je de kabel komen uit de A stijl, je kan er een beetje moeilijk bij.
Ja grijs/wit.
De rest isoleren.
 
Heel hard bedankt Peter,
Bedoel jij die draden die door zo een rubber naar binnen komen? of zit het contact vlak bij het kickpaneel?
En zit daar ook een grijs-witte draad? of is die daar een andere kleur?

Jeroen
 
Ik heb nog een bestuurdersstoel klaar staan voor in de groene te zetten enkel is dit eentje met memory en die er nu nog in staat zonder. Wel heb ik nog een donor waar ik eventueel een stuk kabelboom kan uithalen. Wat is dan de makkelijkste en beste oplossing voor dit aan te sluiten?
(Electronic is not mine world)
 

Vega

Medewerker
Administrator
Zoveel werk is het niet, staat hier ergens.

Je mag altijd langskomen. :f
 
In mijn auto was de bestuurderskant niet voorbereid. Ik heb samen met Berry gekeken met een acculader welke draden ik moest hebben van de stekker van de stoel.

2 x zwart en 1 x rood op de + en de bruine op de massa. De massa kan ook dmv een parker op het chassis.
Netjes oplassen en klaar. Dan werkt de verstelling en de memory, ook zonder sleutel in het contact.
 

Vega

Medewerker
Administrator
Zo kan het inderdaad maar zoals je zegt werkt het altijd. Er blijft dus altijd spanning opstaan en dat hoort niet.
Maar mooi dat het werkt.
 
Peter, klopt het wel wat je zegt? Het is namelijk zo dat de bijrijderskant welke fabriek af bedraad is, hetzelfde functioneert. Ook de standaard stoelen met hoogte verstelling werken constant.
 

Vega

Medewerker
Administrator
Dennis Hessels zei:
Ook de standaard stoelen met hoogte verstelling werken constant.

Klopt maar daar zit geen memory ecu tussen die nu altijd aanstaat, daar gaat het pas aan als je een schakelaar bedient dan is het aan of uit.
 
Vandaag eindelijk de memory zetels geïnstalleerd en aangesloten dankzij vega zijn kennis en ervaring d:)b
Nogmaals bedankt vega.
 
Bovenaan