Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

bestuurderszetel vervangen

ik heb in mijn donorwagen een creme lederen interieur zitten net als in mijn groene, maar in de mijne werkt de zetelverwarming niet meer van de bestuurdersstoel en die van de donor werkt wel nog! dus nu wil ik deze omzetten natuurlijk.

mijn groene is volledig elektrisch verstelbaar maar zonder memory,
de donor is volledig elektrisch verstelbaar met memory.

kan deze gewoon plug en play aangesloten worden en werkt dan ook de memory? of werkt dan de memory niet? of moet ik dan iets aanpassen aan de bekabeling?

graag wat info of tips!

alvast hartelijk bedankt aan de gouden informatiedealer! d:)b
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Is niet Plug & Play.

Onderwerp is al vaker langsgekomen, met dank aan o.a. Vega is je oplossing nabij. Kijk hier eens. :)
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
Vermits je de donor hebt, heb je ook de stukken kabelboom.

Daarmee kan je het heel proper nagenoeg (of beter dan) origineel afwerken :)

In je kabelboom zitten dus ook uiteraard de draden voor de spiegels.
die van de passagiersspiegel loopt wel onder de vloermatten aan de pedalen, achter de airco verdamper door.

Als je die niet meteen wil gebruiken kan je ze best uit de stekker klikken in hun geheel.
 

tonboy

Verbannen
Memory op je stoel werkt altijd mits er stroom op de bekende draden aangesloten staat. Het stukje extra bedrading is om de knoppen 1,2 en 3 op de stoel ook de memorystand van de spiegels te beïnvloeden
 

Vega

Medewerker
Administrator
lowflyer zei:
dus als ik deze omzet en gewoon insteek werkt ie wel enkel de memory niet?

De gehele stoelverstelling werkt dan niet.
Je moet de andere stekker aansluiten zoals Jacco al melde in zijn post.
 
damn das klote :) ben niet zo 'elektrisch' aangelegd! daar ga ik dan toch ff hulp voor moeten hebben denk ik!
 

tonboy

Verbannen
lowflyer zei:
damn das klote :) ben niet zo 'elektrisch' aangelegd! daar ga ik dan toch ff hulp voor moeten hebben denk ik!
Van de grote stekker :
pen 1 rood aan rood = constant plus
pen 2 zwart aan zwart = geschakelde plus
pen 3 bruin aan bruin = massa
dat moet toch wel lukken ?
Ik heb het zo ook gedaan in mijn B1, op aanraden van Berry, en functioneert prima.
 
Bovenaan