Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Binnenwerk koplamp zit los?

Probeer net ff andere pitjes in m'n koplampen te zetten en zie nu dat het binnenwerk(dus het chrome gedeelte waar de lampjes in moeten)gewoon loszit!!Ik heb nu ook de onderste lijst eraf en 2 schroeven bovenop los...maar nu nog die hele koplamp eruit om eens te kijken wat er aan de hand is.
Kan ik de koplamp er gewoon uit trekken(voorzichtig)?Zou er iets afgebroken zijn?

Greetz Erik.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Dan zijn de kunststof verstelbussen afgebroken. In onze webshop staat een mooie oplossing. ;)
 
Ik heb de koplamp er nu uit en zie het gebroken deel..ik neem aan dat de lens verwijderd kan worden??

Greetz Erik.
 

yoyo

The UK brothers
Ja dat klopt , daar voor moet je de hele unit uit elkaar halen.
En dat de kapotte kunststoffen afstelbegeleiders vervangen voor de alu versie.

Iets dat je niet even in een uurtje doe.
 
Ja dat ziet er inderdaad goed uit die verstellers van alu..heb net ff zitten kijken,ziet er keurig uit!Maar de lens verwijderen zal geen probleem zijn maar waar kitten jullie ze dan weer mee terug dicht.Dezelfde kit of gewoon een ruitenkit?
Ik heb het voor nu kunnen oplossen door een tie-wrap om de stelschroef en het afgebroken deel te knopen waardoor het wel weer wat vaster zit.Natuurlijk een tijdelijke oplossing dus snel eens ff die dingen bestellen.

Greetz Erik.
 
Hallo Erik...

Het is mij nu voor de tweede maal overkomen dat een van de kunstof afstelblokjes binnen in een van de units is afgebroken
Ik dacht geleerd te hebben van de vorige keer dat je heel voorzichtig te werk moet gaan bij terug plaatsen van de grootlichtlamp.
Nu is het mij overkomen bij het terug monteren van het stadslampje in houder in de opening wat moeizaam ging en hierbij net at
iets te veel druk moest uitvoeren met alle gevolgen van dien. (jammer dat ze bij GM dit probleem niet eerder hebben aangepast)
Ook ik heb tijdelijk een nood oplossing moeten toe passen met t-rips om de breuk in het kunstof afstelblokje bij een te houden.
Graag had ik van jou vernomen hoe je te werk bent gegaan door het kunstofblokje om te wisselen met een aluminium hulpstuk.
Kun je dit onderdeel alleen maar bestellen via een Engelse leverancier (bedenker) of kan dit ook bij iemand in Nederland die dit
onderdeel kan maken.
Ook had ik graag jou opgeleverde ervaring en tips bij het losmaken van de kap van de koplamp unit en het opnieuw monteren hier
van met de juiste kit wat je hierbij hebt toegepast.

M.vr.gr. Cor...
 
Apache zei:
Hallo Erik...

Het is mij nu voor de tweede maal overkomen dat een van de kunstof afstelblokjes binnen in een van de units is afgebroken
Ik dacht geleerd te hebben van de vorige keer dat je heel voorzichtig te werk moet gaan bij terug plaatsen van de grootlichtlamp.
Nu is het mij overkomen bij het terug monteren van het stadslampje in houder in de opening wat moeizaam ging en hierbij net at
iets te veel druk moest uitvoeren met alle gevolgen van dien. (jammer dat ze bij GM dit probleem niet eerder hebben aangepast)
Ook ik heb tijdelijk een nood oplossing moeten toe passen met t-rips om de breuk in het kunstof afstelblokje bij een te houden.
Graag had ik van jou vernomen hoe je te werk bent gegaan door het kunstofblokje om te wisselen met een aluminium hulpstuk.
Kun je dit onderdeel alleen maar bestellen via een Engelse leverancier (bedenker) of kan dit ook bij iemand in Nederland die dit
onderdeel kan maken.
Ook had ik graag jou opgeleverde ervaring en tips bij het losmaken van de kap van de koplamp unit en het opnieuw monteren hier
van met de juiste kit wat je hierbij hebt toegepast.

M.vr.gr. Cor...
Cor,
Ik heb de alu versie nog steeds niet besteld..was bang dat ie niet door de keuring heen ging komen maar gelukkig was dat wel het geval.Nu valt het licht van m'n rechterkoplamp wel wat lager maar voor de keuring was het goed genoeg.Ook ik moet dus nog alles doen i.v.m. uit elkaar halen van de koplamp.Eerst maar eens die alu versie bestellen.. :S

Greetz Erik.
 
Hallo Erik...

Ik heb de aluminium versie ook nodig kun je mij uitleggen bij wie ik moet zijn om te bestellen.
Dan heb ik ze namelijk op tijd binnen want ik begin deze week nog aan de klus om de koplamp
open te maken met het aan geboden advies van Metalrush. (maak foto reportage van deze klus)

M.vr.gr.Cor...
 
Apache zei:
Hallo Erik...

Ik heb de aluminium versie ook nodig kun je mij uitleggen bij wie ik moet zijn om te bestellen.
Dan heb ik ze namelijk op tijd binnen want ik begin deze week nog aan de klus om de koplamp
open te maken met het aan geboden advies van Metalrush. (maak foto reportage van deze klus)

M.vr.gr.Cor...

links boven klik je op home Opel Omega Portal. daarna klik je recht's op de webshop, en bestellen maar ..... d:)b
of hier <a class="postlink" href="http://webshop.opelomegaportal.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;">http://webshop.opelomegaportal.nl/</a>
 
Bovenaan