Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Biodiesel?

Misschien een raar bericht, maar een ervaring die ik wel wil delen. Misschien de moderator(s) dit item zal verplaatsen, ik zie het wel.

Het volgende:

Voor mijn werk rij ik vaak op het veilingterrein rond met (mini)vrachtautootje om trailers te verplaatsen. De laatste dagen begon de trekker (diesel) regelmatig in te houden bij zware belasting en rookpluimen uit te stoten. Deze rookpluimen zijn grijs, met een klein beetje blauw er door.

Scania-garage erbij, niets te vinden! Tot dat onze eigen chefmonteur zei het brandstoffilter maar te vervangen. Dit filter zat er nog maar 3 maanden tussen, maar toch. En jawel: Alle problemen weer over!

Oorzaak? Sinds de afschaffing van de rode diesel, tankte ik met mijn trekkertje ook de (bio)diesel, die tegenwoordig aangeboden wordt. En daar was het brandstof (filter) systeem van mijn 9-jaar oude trekkertje niet op voorbereid. Het filterthuis zat helemaal vol met vervuiling.

Ik schrijf dit verhaaltje, omdat er ook veel diesel - OOP - rijders zijn en misschien zij deze problemen ook tegen komen. ;)
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
Bovenaan