Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Blower doet niets

Onder geen enkele omstandigheid wil de blower aan de slag gaan. De ECC reageert als vanouds op het bedienen van de knoppen: je hoort de motoren de kleppen aansturen maar de blower gaat niet draaien. Volgens schema in Haynes is de blower M3 beschermd door F33 met 30 A. Die F33 ziet er gezond uit. Verder zit er een relais tussen: K7. Wie weet waar ik die kan vinden?
Rechts van het zekeringenpaneel onder het stuur zitten relais, genummerd van I tot en met VII met romeinse cijfers. Kan het zijn dat de romeinse VII hetzelfde is als de Haynes K7? Hij is groen, bij mij.
Ik ga nu ritje maken met muts op en zien of de blower werkt als ik de airco inschakel. Volgens de buitentemperatuur is het 7 graden. Brrrrrrrrr!
Nico
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Waarschijnlijk kachelweerstand stuk. Achter dashboardkastje, links naast de kachelventilator.

Is meestal met een tech 2 uit te lezen als deze stuk is.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Meestal krijg je dan wel een foutmelding, hadden we vorig jaar ook toen Maurice hetzelfde issue had.
 
Bovenaan