Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Bluetooth

he hallo mensen hier even een vraag ik heeft de opel radio erin ncdr 2015 kan daar een bleuthooth op zoals een parrot gr geert utrecht *O*
 
Re: bleuthooth

Een Parrot Handfree kit wordt aangesloten op de ISO stekkers achter de radio.
Echter zal de stuurbediening (indien aanwezig) standaard niet werken op de Parrot.

Geert,
Wellicht is het handig om hoofdletters e.d. te gebruiken.
Voor diegene die je vraag leest (zoals ik) is het dan veel makkelijker om te begrijpen wat er staat :)( :Y .
Het is geen verwijt maar slechts een tip..... ;)
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
Jack, dat is begrijpelijk. Bose werkt met 2ohm luidsprekers. Daarvoor is de parrot interne versterker meer dan waarschijnlijk niet stabiel genoeg. 4ohm zal een vereiste zijn.
 

Vega

Medewerker
Administrator
Illuminat0r zei:
Jack, dat is begrijpelijk. Bose werkt met 2ohm luidsprekers. Daarvoor is de parrot interne versterker meer dan waarschijnlijk niet stabiel genoeg. 4ohm zal een vereiste zijn.

Ja je hebt gelijk maar je krijgt het niet Stijn. _O- :b

De grote denkfout die iedereen maakt met de Bose installaties is dat iedereen maar aan de speakers blijft hangen van 2 Ohm ipv 4 Ohm. Maar zitten die Bose speakers direct aan de radio.......nee dus, er zit een soundprocessor tussen. DUS VERGEET DIE 2 OHM.
De Bose soundprocessor is een eindversterker die zijn signaal krijgt van de een voorversterker "de radio". Als het om een NCD* serie gaat wordt deze door de Tech 2 in de voorversterker modus gezet ipv zelf ook een eindversterker te zijn, de andere radio's zijn er in twee modellen wel en geen Bose uitvoering.
De signaalleidingen van de radio naar de Bose soundprocessor zijn afgeschermd in verband met het lage signaal wat er doorheen gaat en niet zoals de dikke luidsprekerdraden die van de Bose soundprocessor afkomen.

jack-omegax3.0xe zei:
Ligt eraan of je bose hebt of niet.

Ik had in mijn omega met bose een parrot en het was niet om naar te luisteren.

Als men een parrot oid achter de radio zet dan zal dat in de signaalleidingen naar de Bose soundprocessor zijn, de parrot oid zendt een speakersignaal uit en zal de Bose soundprocessor oversturen, je kan wel een parrot oid aansluiten maar dan moet je wel het unitsturingssignaal van de parrot oid moeten kunnen aanpassen.
Bij een Bose installatie komt men nooit bij de luidsprekerdraden en daar zal dan ook nooit een parrot oid tussen komen.

:w :f
 
hoi Peter,

ik ben op zoek naar een oplossing om telefoon in de auto te hebben.
ikzelf heb dus ook een Bose systeem.
Telematica modules zijn zeldzaam of echter niet te vinden.
is het mogelijk om het uitgangsnivo van een parrot aan te passen?
ik heb hier een gloednieuwe liggen.
 

yoyo

The UK brothers
Let wel op als je een telematica wilt gaan gebruiken.
De frequentie waarop de originele Omega unit wordt gebruikt is 900 Mhz en die band
is steeds minder geliefd onder de providers om mee te bellen.
Ik heb gehoord dat men deze freq wil gaan gebruiken voor 4G doeleinden.

Dus als je er een unit in wil hebben ben je eigenlijk alleen maar aangewezen op
KPN voor zolang het duurt.
(Andere Providers zijn er geloof ik niet meer die hier een sim kaart voor kunnen leveren)
 
yoyo zei:
Let wel op als je een telematica wilt gaan gebruiken.
De frequentie waarop de originele Omega unit wordt gebruikt is 900 Mhz en die band
is steeds minder geliefd onder de providers om mee te bellen.
Ik heb gehoord dat men deze freq wil gaan gebruiken voor 4G doeleinden.

Dus als je er een unit in wil hebben ben je eigenlijk alleen maar aangewezen op
KPN voor zolang het duurt.
(Andere Providers zijn er geloof ik niet meer die hier een sim kaart voor kunnen leveren)


Klopt... Vodafone werkt er ook nog mee. Waarschijnlijk midden '14 gaat alles over op LTE (4G) en zal t niet neer werken op 900 Mhz...

Wat ik me wel afvraag: als je een dualband antenne er op zet moet het volgens mij mogelijk zijn om alle netwerken te kunnen pakken...
 

yoyo

The UK brothers
alleen als je de juiste ontvanger heb die de juiste signalen
kan ontvangen.
antenne is ook wel belangrijk,maar zijn er hier ook die en bout
als antenne gebruikem/hebben gebruikt. _O-
 
Het is mogelijk om een parrot op een bose systeem aan te sluiten. Pak hiervoor ipv. De iso stekker de dunne groene en bruine draad, dit is een lijnuitgang. Het enige nadeel is dat je maar 1 luidspreker kan aansturen.
 
Zal het even opzoeken<br /><br />-- 14 dec 2013 13:55 --<br /><br />alleen de iso stekker voor de voeding aansluiten. dan de groene draad op b5 en de bruine op b6. niet vergeten om de mute ook aan te sluiten.
dan zou het moeten werken met het bose systeem. je hebt dan wel alleen het geluid uit luidsprekers link-voor
e04zux.jpg

ostmhh.png
 
Bovenaan