Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

bonken rechtsvoor.

Hoi Peeps,
Heb de Omi nu een paar weken en het valt me op dat er op bepaalde wegen een bonkend geluid is ontstaan rechtsvoor. Ik heb op diverse sites info opgezocht en met name "klapperende voortrein". Ik ben denk ik tot de conclusie gekomen dat het wellicht de stabilisatorstangen kunnen zijn. Kan dit kloppen??? Ik heb vanmorgen het rechterwiel eraf gehaald en alles ziet er in principe gewoon netjes uit. Ik kan in ieder geval nergens speling ontdekken.
Ik ga donderdag naar Engeland met de auto en ik zou het fijn vinden als dit geluid verholpen zou zijn. De stabistangen verwisselen schijnt vrij eenvoudig te zijn.

Groetjes,
 

Vega

Medewerker
Administrator
Het kan zeker een stabilisatorstang zijn, zo gemonteerd kan je ze bijna niet goed controleren.
Je zal ze eraf moeten halen en los controleren op speling op de kogels.
Als je toch bezig bent check je wiellager en de draagarm.
 
Thnx Vega!
Ik heb op het engelse OOF gelezen dat er inderdaad veel mensen na het vervangen van de stabistangen geen gebonk meer hebben. Ik heb net twee nieuwe stangen besteld, hoop ze morgen binnen te hebben. Ga ze dan meteen monteren en hope for the best! Wiellager en draagarm laat ik vanavond door m´n vaste monteur even naar kijken. Ik durf er op zich prima mee naar Engeland te rijden, maar is gewoon een irritant geluid op hobbelige wegen.

Groetjes,
 
Ik heb de rechterkant gedaan, daar kwam het geluid ook het meest vandaan. De bovenste moer zat muurvast, maar uiteindelijk toch los weten te krijgen. Nieuwe stang erop en geluid is weg. Aangezien ik aan het werken was in de stromende regen heb ik de linkerkant maar even niet gedaan. Als we terug zijn van vakantie doe ik die wel. Dan is het gebonk helemaal weg!
 
Bovenaan