Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Brandstofverbruik 2.0 16V

omega_cruiser

A.k.a. insignia_cruiser
Donateur 2023
mlchlel zei:
ja op sportstand zie ik de meter ook dalen haha.

Is het trouwens normaal dat de omega bij een koude motor slecht schakelt. hij trekt hem ver door in toeren en schakelt dan pas bij 3000 - 3500 toeren. hij rijdt dan echt heel houterig haha

dit is om de katalisator(s) snel op te warmen, dan blijft de motor inderdaad wat langer in de toeren hangen bij een koude motor

Grt. Hans
 
Ik rij met mijn 2.6 gemiddeld 1:9, maar dat is handgeschakeld en dat scheelt een hoop. Over het algemeen weinig snelweg op dit moment.

Gr. Paul
 

Berry

OOP Huisleverancier
Ik rij met de 2.6 met handbak 1:19
En met de 3.2 automaat 1:23
Motorisch in perfectie staat en ik geef ze af en toe een aai over de bol 8)<br /><br />-- 20 dec 2013 13:44 --<br /><br />Lekker belangrijk allemaal wanneer de tank leeg is gooi je hem vol d:)b
 
Berry zei:
Ik rij met de 2.6 met handbak 1:19
En met de 3.2 automaat 1:23
Motorisch in perfectie staat en ik geef ze af en toe een aai over de bol 8)

-- 20 dec 2013 13:44 --

Lekker belangrijk allemaal wanneer de tank leeg is gooi je hem vol d:)b


Nou ik tank altijd voor 20 euro, dan maakt het ook niet uit hoe duur de benzine wordt 8)
 
Een Omega koop je inderdaad niet als je zuinig wilt rijden, dan koop je een Corsa o.i.d. noem het zelf maar op !

Ik reed met mijn MV6 altijd gemiddeld zo'n 1:10, op de snelweg zakte dit, binnendoor steeg dit uiteraard, alleen dat deed ik niet veel, het was altijd provinciaal en snelweg (langere stukken)
Mijn A Omega 2.0 doet zo'n 1:12,5 wat tevens een automaat is.. Dagelijks rijd ik een Calibra V6 die is naar mijn menig echt zuinig ! 1:14/15 bij normaal woon/werk verkeer ! is wél een handbak, met de vakantie 1:18 gehaald :F


Maar kortom, het is maar net hoe je er zelf mee rijd, maar echt stukken zuiniger is de 4 cilinder niet in tegenstelling tot de V6, de automaat. Die doet een grote duit in het zakje ! en ach, wat maakt het ook uit, iedere liter is weel een paar km rijplezier en genot _/-\o_




Groetkes,
Sjors
 
Sjors-V6 zei:
Een Omega koop je inderdaad niet als je zuinig wilt rijden, dan koop je een Corsa o.i.d. noem het zelf maar op !

Ik reed met mijn MV6 altijd gemiddeld zo'n 1:10, op de snelweg zakte dit, binnendoor steeg dit uiteraard, alleen dat deed ik niet veel, het was altijd provinciaal en snelweg (langere stukken)
Mijn A Omega 2.0 doet zo'n 1:12,5 wat tevens een automaat is.. Dagelijks rijd ik een Calibra V6 die is naar mijn menig echt zuinig ! 1:14/15 bij normaal woon/werk verkeer ! is wél een handbak, met de vakantie 1:18 gehaald :F


Maar kortom, het is maar net hoe je er zelf mee rijd, maar echt stukken zuiniger is de 4 cilinder niet in tegenstelling tot de V6, de automaat. Die doet een grote duit in het zakje ! en ach, wat maakt het ook uit, iedere liter is weel een paar km rijplezier en genot _/-\o_






Groetkes,
Sjors



Ik citeer hier op Sjors

Plezier maken kost geld, en een omi is plezier 8) zeker een v6 .
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Dat maakt wel degelijk veel verschil in de beleving, maar Barry zegt niet dat een 4 cilinder níét leuk is...
 

tonboy

Verbannen
Wat jij beweert, Berry, is dat een Omega met een 2 liter 16v Motor helemaal niets aan is? Nou, dat weten we dan ook weer. Leuk voor de overige leden van oop die een 2.0 rijden en die heel tevreden zijn met de superieure eigenschappen van een Omega
 

Berry

OOP Huisleverancier
Jep dat zeg ik [mijn mening] heb helaas ook zo'n 2.2 :F ,het begint al als ik hem start met dat vreselijke geluid,en dan zuipt het ook nog en dan komt het ook nog niet vooruit.Gaat niets boven een v6 heerlijk gewoon :9~
 

Joep

Verbannen
Berry zei:
Jep dat zeg ik [mijn mening] heb helaas ook zo'n 2.2 :F ,het begint al als ik hem start met dat vreselijke geluid,en dan zuipt het ook nog en dan komt het ook nog niet vooruit.Gaat niets boven een v6 heerlijk gewoon :9~
Vind dit wel een leuke reactie haha! Ik vind dat grommen van een 2.2 wel stoer, vooral bij lekker doortrekken! Nu met die Irmscher einddemper is het nog leuker bij het optrekken. :Y Heb nu wel vaker de neiging om later door te schakelen... _O- Heerlijk! :*)

Ik ben overigens dik tevreden over m'n 2.2. Verbruik valt me alles mee en qua comfort niks dan lof. Je vraagt je af waarom de Omega in algemeen opzicht niet zo geslaagd is geweest als bijvoorbeeld een Astra ofzo. Zal wel met het kostenplaatje te maken hebben gehad maar toch...
 

Berry

OOP Huisleverancier
Nou Joep weer mijn ongezoute mening ...schakelen is voor de armen gaat niets boven een automaat O+
 

Joep

Verbannen
Berry zei:
Nou Joep weer mijn ongezoute mening ...schakelen is voor de armen gaat niets boven een automaat O+
Daar ben ik op teruggekomen sinds ik die slopert had. Dat was ook een automaat, lekker soepel en zonder gebonk hoor, maar ik miste toch het schakelen. Verveelde me eigenlijk haha! Zelf bepalen wanneer je opschakeld en naar welke versnelling etc heeft meer mijn voorkeur. Ik heb lang overwogen om mijn 2.2 te voorzien van een automaatbak, maar daar ben ik van genezen. Het rijd overigens wel prachtig, een Omega met automaat. :Y
 
Berry snapt het >:)

Nee ik heb ook met diverse 4 cilinders gereden maar ik vind het zelf nogal zenuwachtige motoren en onrustig.
Een V6 loopt voor mijn gevoel veel lekkerder en zeker met een automaat erachter.
Mijn volgende auto wordt een 6 cilinder diesel met automaat, dat vind ik helemaal lekker rijden.
 
Bovenaan