Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.
B-Buster zei:Dat maakt wel degelijk veel verschil in de beleving, maar Barry zegt niet dat een 4 cilinder níét leuk is...
tonboy zei:Eens effe kijken, V6 fijne motoren ?
Krukaskeerringen lekken, oliekoelers lekken, hoger benzineverbruik, kleppendekselpakkingen lekken, meer geluid tijdens rijden (over comfort gesproken.... ), drijfstangen die door het carter naar buiten vliegen, mmmmm . Daarbij, motorreparatie of revisie véél duurder door de complexiteit en de twee koppen.
Dat comfort en weggedrag minder zijn bij een 2.0 of 2.2 dan bij een V6 kan ik absoluut niet beamen, wat heeft het vermogen van een motor te maken met het weggedrag of comfort tijdens de rit ? Is het onderstel dan zo anders ?
P.H. zei:Jacco schreef,
" Bij de 2.0/2.2 merk je wel dat hij er aardig aan moet trekken, zeker als je een wat grotere maat wielen eronder legt. "
dus als ik het goed begrijp heb ik met m'n 2.2 Sport met standaard 17" wielen de traagste 2.2 die er is ?
ik heb nog wel steeds het idee dat mijn 2.0 16V automaat uit 1997 met 15" wielen vlotter was dan m'n 2.2 H 5 die ik nu heb.
misschien alleen een gevoelskwestie maar toch.
Berry zei:Peet jij hebt 1 van de traagste bakken waar ik ooit in gereden heb
Berry zei:Daar hou ik je aan ....rij de volgende keer maar effe een blokkie in mijn v6
Powerrrrr
-- 23 dec 2013 00:03 --
Daar hou ik je aan ....rij de volgende keer maar effe een blokkie in mijn v6
Powerrrrr
tonboy zei:Ja, maar als je het volgens de regels doet, dus bijvoorbeeld standaard op mijn auto 195/65/15 vervangt door 225/45/17 , is de omtrek hetzelfde en dus ook de diameter van de band.
Wat dus in weerstand wat dat betreft niet mag uitmaken.
Wél vanwege de rolweerstand dus. Immers een bredere band heeft meer rolweerstand dan een smallere.
data via http/www.buggyboys.be/nl/tech_tellerafwijking.htm
B-Buster zei:Klopt, maar vergeet even het verhaal van de band. Dat is variabel door de keuze van de maat die je erop legt.
Een velg met grotere diameter maakt dat de afstand vanaf het hart van de velg tot waar hij de kracht overzet op de band groter wordt, wat ook van invloed is.
Nee hoor, zomers rijdt ik met 18'' en dat komt vlot genoeg van z'n plek. Vlotter wil je ook niet hebben, de bak, lagers en je differentieel gaan dat niet leuk vinden op den duur.P.H. zei:Jacco schreef,
" Bij de 2.0/2.2 merk je wel dat hij er aardig aan moet trekken, zeker als je een wat grotere maat wielen eronder legt. "
dus als ik het goed begrijp heb ik met m'n 2.2 Sport met standaard 17" wielen de traagste 2.2 die er is ?
.