Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Broer en zus

tonboy

Verbannen
B-Buster zei:
Waarom niet? Er zijn toch genoeg leden hier met een 4 cilinder die daar tevreden mee zijn? Of ben je er zelf van op terug aan het komen Ton? :P
Ben er zelf nog zeer tevreden over. Maar om eerlijk te zijn, ik zit te denken aan een diesel omdat ik toch wat meer km wil maken. Kan uiteraard prima in de X20XEV, echter moet ook de kosten voor de brandstof in de gaten houden.
En de Omega station heeft bijna het statdium bereikt dat er eigenlijk niks maar aan te doen valt. De auto is al technisch 100% in orde. De roestduivel is ook bestreden. Mijn zoon heeft net zijn rijbewijs gehaald (in de eerste keer, na 16 lessen) en die gaat nu in de Calibra rijden en onderhouden (heeft het halve weekend lopen poetsen, hahaha). Dus ben ik ook een beetje op zoek naar de volgende hobby-auto.
 
Nee Joep, de 2.2 is zeker niet tegen gevallen. Ik zit zeer zwaar in dubio zelfs, schorsen en stallen of verkopen.
 

tonboy

Verbannen
Volgens mij rijdt een 2.2 toch echt beter en zuiniger dan een 2.5. Ok, iets meer vermogen maar veel zwaarder. Daar heb je het toch niet voor gedaan hoop ik?
 
Nou, daar ben ik nog niet helemaal uit. Gisteren naar Vriezenveen geweest en dat is heen en weer bijna 350 km, iets meer als een halve tank verbruikt. Zal mij benieuwen wat hij doet met een caravan of paardentrailer erachter. Heb het niet voor het vermogen gedaan
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Zodat hij op zijn gemak kan staan wegroesten terwijl je er geen doel meer voor hebt?

Ook zonde, dan heb je er later niets meer aan zonder weer veel werk te moeten steken in het oplappen.
 

Joep

Verbannen
Ik bedoelde meer een paar weken zodat ie goed kan vergelijken en uiteindelijk kiezen tussen de 2.2 en 2.5.
Uiteraard geen maanden want stilstand is vaak achteruitgang.
 
Zo heb ik er ook nog een staan en eigenlijk wordt het tijd om er iets mee te doen voor het nog meer werk gaat kosten. Ik hou het ook allemaal graag bij maar ooit houdt het op. In jou geval zou ik zeggen verkopen. Waarom: het is geen speciale uitvoering, geen zeldzame uitvoering, geen waardevolle uitvoering of geen gepersonaliseerde omega. Waarom niet : herinneringen of sentimentele waarde. ( dit is niet slecht of kwaad bedoeld )

Wil enkel duidelijk maken dat je een keuze moet maken waarvan je denkt geen spijt te krijgen.
 
tonboy zei:
netjes hoor, vind zilver toch heel moioi staan bij een Omega. Zie ik nou wat kleurverschil bij het linker voorscherm t.o.v. de deuren ?

Ik heb vandaag even goed gekeken, onder verschillende hoeken en met mijn schele ogen en neus erbovenop...............................geen kleurverschil :*)
 
Mag ik weer eens naar Assen.....................sta ik alleen met de achterkant op de foto :'(
20113_499409816891524_2033091562064266411_n.jpg


Gelukkig ook nog een wat onscherpe foto van de zijkant van de 4 wagens waar wij mee op de oude noordlus stonden (gezelliger als langs de baan waar ik eigenlijk hoorde te staan, maar door een foutje........... :*) )

11174777_499420530223786_2636433418349471079_n.jpg
 
Grote broer ondergaat eerdaags een harttransplantatie, koppakking eruit :/ . Zaterdag ga ik even kijken bij een ander hart voor hem, een 3 liter met net 180000 km ervaring. Ik had er ook 1 in Vlaardingen gevonden, voor de prijs van dat blok heb je bijna 3 Omi's 7(8)7 .
 

Joep

Verbannen
Balen van je koppakking Pieter maar zo te lezen ga je er straks op vooruit als je de motor hebt gewisseld. :*)
 
Bovenaan