Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Buitentemperatuursensor probleem

Deze geeft dus verkeerde waardes en loopt zo van 20 graden naar 53 graden ofzo. Al vervangen voor een nieuwe maar probleem blijft hetzelfde.
Raar fenomeen hierbij is dat als ik de verlichting aan doe (dimlicht) de F van FAIL in het scherm komt.
Als laatste ook nog getest door geen sensor te gebruiken en dat geeft hetzelfde resultaat
 

Vega

Medewerker
Administrator
Om wat voor model auto gaat het.
De F is een error die weggeschreven is, moet met een Tech2 gereset worden.
Die sensor is van een merk?
 
Het gaat om de b2 2.2 16v

Die F komt alleen als ik de verlichting aan doe. Zonder verlichting is het gewoon een graad of 55 of 62_O-
De nieuwe sensor is van het merk JP group.
Heb al eens eerder bij mijn vorige Omega (B1) en bij een Vectra B1 ook deze sensor vervangen. Had toen geen Tech2 nodig. Nieuwe erop en klaar.
 
Als het erger wordt met verlichting aan en de temperatuurrange sowieso al buiten spec ligt, gok ik op een slechte massaverbinding. Die sensor is niets meer dan een temperatuurafhankelijke weerstand, bij slechte massa neemt de weerstand toe, dus valt ie buiten z’n range. Met lampen aan en slechtere massa kan het dan net dat laatste zetje geven. Ik zou even kijken of de polen van je accu mooi schoon zijn, incl de klemmen. Met een schuurpapiertje schoonmaken, kopervet erop voor beter contact en tegen vervuiling en kijken of het dan al weg is. Zo niet, probeer eens of je vanaf de sensor een (extra) massakabel kan trekken.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Het gaat om de b2 2.2 16v

Die F komt alleen als ik de verlichting aan doe. Zonder verlichting is het gewoon een graad of 55 of 62_O-
De nieuwe sensor is van het merk JP group.
Heb al eens eerder bij mijn vorige Omega (B1) en bij een Vectra B1 ook deze sensor vervangen. Had toen geen Tech2 nodig. Nieuwe erop en klaar.
Toen had je waarschijnlijk die F(outmelding) niet. Nu heeft hij die weggeschreven en werkt alles pas weer goed na wissen van die fout. Incl. het oplossen van het daadwerkelijke issue.
 
Nieuwe accu is geen garantie voor goede massa! In tegendeel, polen van de binnenzijde goed schoonmaken en zorgen voor voldoende contactoppervlak is een must. Eerste dat ik vorig jaar had na een nieuwe accu geplaatst te hebben, was een massaprobleem aan de accuklem.

Massa aan de sensor is zeer waarschijnlijk bruin.
 
Bovenaan