Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

BullPower Chiptuning Dronten

Ik heb gister dus mijn Omega bij Bullpower laten chippen. En ik moet zeggen dat ik er zeer tevreden over ben.


Ik kwam daar aan, even praatje gemaakt, en er werd uit gelegt hoe het allemaal in z'n werk gaat.

Omega word binnen gereden op de rollenbank, nog even vastgesnoerd zodat deze er niet vandoor gaat.

Kastje word in de auto gehangen en een sensor voor op de parvan. Je krijgt netjes oorkleppen op en dan begint de test van het origineel vermogen. Ze doen dan 2 runs achter elkaar.

Daarna werd de curve op een scherm getoont en word er uitleg over gegeven. Bij mij kwamen we op 115PK ipv de originele 130PK wat ie zou moeten hebben. Omdat het 15PK minder was maar dat de curve netjes liep was het een twijfelgeval om er mee door te gaan en ik zelf kreeg de keus om er mee te stoppen om toch door te gaan. Als er minder PK uit was gekomen of als de curve niet netjes liep, dan zouden ze er niet mee door gaan.
Ik heb dus besloten om er mee door te gaan. De computer werd uit de auto gehaald, ik kreeg netjes wat drinken aangeboden en de computer ging mee naar een kantoortje boven.

Nette wachtruimte trouwens, genoeg auto magazines om te lezen en er hangt een tvtje zodat je je niet hoeft te vervelen.

Na ruim een uur werd de computer er weer ingezet, oorkappen weer op en werd de chipped computer getest. Hier ook weer 2 runs achter elkaar.

Hier kwam dus uit dat ik nu 20PK en 70Nm erbij had gekregen. De PK winst was aan de lage kant terwijl het koppelwinst er hoog lag. Na wat uitleg over de testuitslag kreeg ik de keus om alles omhoog te zetten zodat er toch wat meer PK uit kan komen, alleen het nadeel daarvan was dat het koppel nog hoger kwam te liggen. Daarom dus besloten om het zo te laten.

Werd nog netjes uitgelegt wat evt het probleem van de PK's kan zijn.

Heb er nu 300km mee gereden en het bevalt echt goed!

Dus om het kort samen te vatten:

Goed bedrijf
Weten wat ze doen
Nemen geen risico's
Goede prijs

En ik kan iedereen aanraden als ze willen chippen om het hier te doen.
 
Bovenaan