Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

cadillac catera

helow,
iemand een idee of de cadillac catera in de benelux ooit is ingevoerd?
men grill is stuk en zo een catera grill en kofferdeksel zie ik wel zitten
op ebay USA smijten ze er mee naar je hoofd voor 50 dollar, maar het kost weer te veel om ze op te sturen
naar belgie,

thx
steven
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Je zult niet zo makkelijk goedkoper uit kunnen komen dan die 50 dollar + shipping.

De Catera is hier nooit officieel gevoerd. In Duitsland worden die grilles nog weleens aangeboden maar dan kosten ze je heel wat meer.
 
Met de huidige dollarkoers is shipping voor zo'n grille vaak niet eens zo heel duur. De kofferklep met het derde remlicht is wat lastiger ivm afmetingen en gewicht.
 
75 dollar shipcost, en 50 dollar voor de grill, omgerekend 85 eur voor alles
pff ben aant twijfelen want een zwarte gaas zie ik ook wel zitten en dat kost minder ook
en trouwens ik vind als je de grill hebt dan moet je ook de koffer hebben..... tzzzz kga op verof dus ik weet waarover ik kan piekeren
 
als jij dat spul verzonden kan krijgen binnden de vs kan k het tenasport wel regelen via een forum lid op een truck site die man verstuurt alles en t komt aan in lelystad voor een zeer nette prijs als jij dat spul vinden kan wil ik ook wel wat hebben dan delen we de kosten
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Die B1 versie heeft anders een hele dikke kunststof lichtbak. Schitterend in het donker. :Y
 
Dat zou kunnen... Maar de b2 versie ziet er een stuk minder speelgoedachtig uit :p

Dat cadillac logo zo in het midden is echt fraai.....
 
is die B1 lichtbalk geen derde stoplicht? of licht ie op als je de lichten aanzet? da zou wel cool zijn!


@ henri, kosten delen zie ik wel zitten, ik check is na, kan je me laten weten waarheen het spul moet gezonden worden in de US?
 
Die 'dikke' balk op de B1-Cadillac klep licht tesamen op met het stadslicht (heel mooi, kan ik zeggen :Y)
Die rode 'strip' erboven is het 3e remlicht. Mocht je al een derde remlicht hebben, moet die uitgeschakeld worden (je mag er maar 3 hebben. Ik verwacht dat dat ook in België is).
 
en is de achterklep de zelfde, maw gewoon overbouwen?
omdat ik in engeland enkel de lichtbalk kan kopen, kost ook wat minder, in de usa vragen ze 500dollar voor een achterkoffer, hier in duitsland bijna 800eur,
dan moetek ik Gaatjes boren in mijn koffer en gewoon die lat vastbouten? of niet
ik heb dan wel het derde stoplicht niet, maar dat is niet erg

-- 23 jul 2011 18:52 --

KGrHqUOKj8E342NF85BOHfOJNHw_12.jpg


neen dus... heb deze foto gevonden,
 
De Cadillac Catera was puur gemaakt voor de Amerikaanse markt, hier hebben wij de Opel Omega.

De Catera was gedacht als midden instapper Cadillac met een Duits karakter en ride :) deze is nooit gevoerd in europa er zijn er wel een stuk of 3 in NL maar zéér zeldzaam.

Ik heb er nu een staan, zit echter nog te wachten op het RDW want een type goedkeuring voor een aantal zaken is erg lastig o.a.

*Bumpers
*Verlichting
*geen mistverlichting
*Kentekenplaten

tijdelijk rij ik nu dus rond met Omega bumpers.(Sorry Jacco) _O-

Het hele verdere verhaal volgt nog wel.

Als je jouw achterklep zou willen ombouwen, moet je even in acht nemen dat er meer zaken zijn waar aan je moet denken ! zo simpel van even de klep omschroeven is het niet! De Catera klep word door middel van de AB bediend of met een knop op het dashboard (Omega B2 idee)


Rechter rij steekt een knop: Trunk



2nanst2.jpg







Hier nog even een foto van de afstandsbediening:






125qssp.jpg





je kan een Catera klep niet open maken d.m.v een greep zoals de B1 dit heeft, je moet een aparte mistlamp maken onder je bumper o.i.d. de Catera kent geen mistlamp! niet verplicht in Amerika, nu heb je die sowieso niet nodig met zo'n lichtbalk 8)7









xfun8k.jpg





maar de Europesche regels maken het niet simpel.
 
nice! d:)b

Das tenminste een kont van een auto. 8)

Dus kort gezegd Sjors, is het een moeizaam traject bij de RDW

ps is wel een heel mooi project
 
bedankt voor de input!

ik dacht een slot te steken van de B2 die zijn ook met afstandsbediening,
verder steekt de mistlamp toch in de lichtunits? dus moet ik toch geen apart mistlamp steken onder de bumper?


ps gisteren is men catera grill toegemkomen van uit de usa, 10eur dounanekosten extra, de afzetters :-)

ik post en voor en na foto deze avond


grtz<br /><br />-- 07 aug 2011 13:48 --<br /><br />wat had je nu gedacht, dat ie ging passen? neen hoor, hij staat onderaan een cm open omdat de catera grill iets groter is, bovan aan past hij goed ik weet niet goed waar ik in ga slijpen? in de grill of in de bumper?
ik denk in de bumper want die vind ik makkelijker 2dehands ooit

DSCF2901.jpg

DSCF2903.jpg
 
Colinh zei:
Kom eens met de fotos en het verhaal Sjors!! Ben benieuwd O-) d:)b


Gr Colin


Ik ben ook benieuwd !

Een aantal zaken aan de Catera vindt ik absoluut mooier, een aantal dingen ook weer minder.
Je zou eigenlijk een Opel Catera moeten kunnen maken :9~


Groetjes

Lars
 
Bovenaan