Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Carglas :(

Aangezien er al lange rijd een scheur in de ruit van de Omega was het tijd om de ruit te laten vervangen. De verzekering wil dat gebeurd bij een van de aagesloten bedrijven. Ik had het liever bij de dealer laten doen, maar dan zou ik 500 (ja 500) euro bovenop het eigen risico moeten betalen. De vorige keer mocht ik na veel touwtrekken naar een aangesloten schade herstel bedrijf die de ruit er pico bello hebben ingezet....maar deze keer zat dat er niet in.

DUS...naar carglas gereden om een afspraak te maken. Ik heb daar meteen gevraagd om een originele Opel ruit. Dat was geen probleem, maar kon wat langer duren aangzien deze bij de dealer besteld moest worden. Nou geen probleem.

Vorige week zaterdag was dan zover. Netjes de auto op tijd gebracht en de heren aan het werk laten gaan. Bij terugkomt zijn we samen de nieuwe ruit gaan inspecteren. Ik zie meteen dat een stuk rubber van de raamlijst los zit en begin daarover. "Nou mijnheer dat ziet u verkeerd. Dat zit niet los hoor" En toen kreeg ik een of ander verhaal te horen dat het met de zon zou inzakken. Bla bla Nou weer wat geleerd. iets wat 2mm speling heeft zit dus niet los 8)7

Ik kijk verder zie ik ineens dat ze niet de gevraagde originele ruit gemonteerd hebben...zucht. Dus meteen maar aangekaart. Sorry sorry en als ik wou kon er alsnog een andere ruit inkomen volgende week. Aangezien ik geen zin heb om weer 2 uur te wachten heb ik het maar zo gelaten. Want op dat rubber na zit de ruit er netjes in.

Op weg naar huis viel mij op dat het rubber rond de a-stijl er wel erg prutserig op zat. Dus even gestopt en in 5 minuutjes het rubber er weer netjes omheen gepield. Tja...de auto stond twee uur te drogen...dus dat hadden ze wel even netjes kunnen doen. Hadden ze het stofzuigen van mijn schone auto en het schoonmaken van alle ruiten mooi kunnen laten.

Later die zaterdag nog even aan boodschap met de Omega....in de regen. Hoor ik ineens pok.....pok....pok. Wat blijkt? De nieuwe gratis Bosch ruitenwissers komen door verkeerde montage tegen de rubbers en het voorscherm aan (zitten al een paar kale plekjes op de lak). ZUCHT! Blijkt ineens ook 10cm speling op de rustpositie van de wissers te zitten :'(

Wil ik vanmorgen de auto pakken nadat iemand anders ermee gereden heeft. Dus ik druk op de memory knop van de stoel en de stoel gaat netjes in mijn postie, maar de binnen spiegel blijft scheef hangen. Nog iets wat ze gesloot hebben. Die kun je nu losjes van links naar rechts bewegen en de el. aandrijving is dus stuk. :'(

Moraal van het verhaal: "Carglas verkloot...carglas verprutst".
 
Tja, spijtige zaak. Proberen op hen te verhalen.
Carglass zijn zowieso afzetters.
Maar waarom ga je niet naar een VOD als je toch een originele ruit wil ?
 
Regels van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat dat er een 500 euro toeslag op het eigen risico (van 150 eur) is waneer ruitschade bij een niet aangesloten bedrijf gerepareerd wordt. Dan betaal je dus eigenlijk de hele boel zelf.
 

Vega

Medewerker
Administrator
Tegenwoordig zijn ook de VOD''s aangesloten, je moet het alleen even vragen bij de VOD of ze ook jouw maatschappij ondersteunen.
 
Rare jongens daar in Nederland, die verzekeringen.

Ik heb er eens een reportage over gezien op de nederlandse tv. Kwamen geen van beiden onbesproken uit. De verzekeraars niet en carglass evenmin. :|
Maar ondertussen ben je toch weer mooi gekl**t.
 

yoyo

The UK brothers
Maar dat laat je zo toch niet zitten??
Ik zit al te zeuren over een zandkorrel om mijn motorkap die mee gespoten is (gaat voor de derde keer gespoten worden)
dus als ik jou was zou ik zeker naar de beste man terug gaan en eisen dat het geheel naar tevredenheid gemaakt wordt!
 

Vega

Medewerker
Administrator
Ik zou zeker terug gaan en verhaal halen, laten ze het maar oplossen.
 
Vega zei:
Tegenwoordig zijn ook de VOD''s aangesloten, je moet het alleen even vragen bij de VOD of ze ook jouw maatschappij ondersteunen.
Die ondersteund mijn verzekeraar niet (meer). De keuze bij mijn verzekeraar is: Autotaalglas. Carglass, Kwik-Fit en Glasgarage.

En in de voorwaarden staat heel duidelijk: "Kiest u bij ruitvervanging één van de vier door ons geselecteerde ruitschadeherstelbedrijven dan krijgt u een korting van € 70,- op uw eigen risico (het minimale eigen risico is altijd € 70,-). Kiest u een ander herstelbedrijf, dan geldt een toeslag van € 500, - op uw eigen risico. De toeslag is niet van toepassing op de bestelauto- en vrachtautoverzekering."<br /><br />-- 28 apr 2012 18:13 --<br /><br />
Vega zei:
Ik zou zeker terug gaan en verhaal halen, laten ze het maar oplossen.
Daar ga ik zeker wel uitkomen! Maar 1 ding is zeker die gasten komen nooit meer aan mijn wagen :)
 
Tijd voor een andere autoverzekering?

Zit zelf bij ZLM en ben er erg over te spreken.

Maar hopelijk lossen ze het op bij Carglass.
 
Daar ben je weer mooi klaar mee, Johan :(

Ik hoop dat je eruit gaat komen met die Carglass-clowns.

Enne; wat Martijn zegt... ff andere verzekering zoeken. Je maakt toch zeker zelf wel uit waar je JOUW voorruit wilt laten vervangen :S
 
Zit bij anwb unigarant verzekeringen. Eigenrisico afgekocht en mag bij ieder glad garant bedrijf gaan.
Vorige maand nog een nieuwe ruit laten plaatsen bij de vod.
 
Vega zei:
Tegenwoordig zijn ook de VOD''s aangesloten, je moet het alleen even vragen bij de VOD of ze ook jouw maatschappij ondersteunen.


Inderdaad, meest van tijd heeft Opel ook Glasgarant en word het allemaal gewoon door de verzekering gedenkt.
 
Bovenaan