Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

CD-70 radio uit Vectra in Omega

Joep

Verbannen
Ik loop al een tijdje te brainstormen om een CD-70 radio uit een Vectra met het bijhorende kleurenscherm in te bouwen in de Omega. Dit omdat het (met name de navigatie) een stuk moderner oogt en ook omdat je die nog een stuk recenter kunt updaten. CD-70 radio past qua formaat in de huidige kooi en ook met het middenconsole past het prima want de vorm van de omlijsting is hetzelfde.

Echter zit ik met het kleurenscherm, dat is anders van vorm volgens mij, hoewel mijn Omega nu al een kleurenscherm heeft van een 2003 Vectra. Het scherm voor de CD-70 radio lijkt op het oog kleiner en platter maar wellicht is het netjes in te bouwen.
Rest alleen nog het aansluiten, daar ben ik nog niet helemaal uit en ga ik nog verder bekijken.
Uiteraard zit je ook met de motorgegevens etc. maar dat komt later wel mocht bovenstaande überhaupt gelukt zijn.

Heeft iemand dit idee ook al eens gehad en zo ja, tot welke inzichten ben je gekomen?

Ik ben benieuwd, zal mooi zijn als het aan de praat te krijgen is. :)
 
Laatst bewerkt:

Illuminat0r

KnuffelBelg
Vectra is in het begin geleverd met hetzelfde scherm. Daarna een ander type meer widescreen wat niet in de omega gaat passen zonder zagen.
 

Vega

Medewerker
Administrator
Ik loop al een tijdje te brainstormen om een CD-70 radio uit een Vectra met het bijhorende kleurenscherm in te bouwen in de Omega. Dit omdat het (met name de navigatie) een stuk moderner oogt en ook omdat je die nog een stuk recenter kunt updaten
Dan ben je niet de enige, tot 2005 hebben ze de zelfde maat scherm en radio met half canbus gehad daarna zijn ze overgestapt naar full canbus en een groter scherm.
Dan maak je toch een kleine canbus in je omega?
Dat wordt een hele uitdaging.
Vectra is in het begin geleverd met hetzelfde scherm
Qua model wel, qua inhoud niet. Het was een soort hybride scherm, half canbus half ouwe zooi.
zijn we beperkt qua radio keuze...
Het is niet alleen de radio wat het probleem is, probleem zit hem ook in het scherm waar de ingangen missen voor alle checkcontrol en BC signalen omdat die bij een Vectra via de canbus komen.

Heb je niks met de BC een CC dan zou je met een andere radio een heel eind moeten komen maar ik denk toch nog een paar signalen mist die alleen maar over canbus gaan.
 
Al heb ik ook eens een kerel gezien die en een CD70 en een bijbehorend kleurenscherm werkende kreeg in een '03 Vectra C... Die dus half canbus is. Wat imo inhoud dat de ICE niet canbus is.
 

Vega

Medewerker
Administrator
Een Vectra is full canbus, dus een nieuwere radio erin zetten is geen probleem.
De eerste generatie radio's en displays in de Vectra waren half.
Omega heeft geen canbus dus ontbreken er alle signalen.
 
Neem contact op met Mitchel Daams op het opel forum facebook alias zakhooi op het opelforum. Hij is nu bezig om een Astra G helemaal om te bouwen tot CanBus met Vectra C componenten. Ondertussen heeft hij het meeste werkend.
 
Bovenaan