Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Chiptuning

Ik zag er nog geen topic over dus heb ik er maar eentje gemaakt.

Wie heeft waar z'n Omega laten chippen en wat zijn de ervaringen ermee. En evt de kosten.

Ik zit zelf er aan te denken om m'n Omega bij <a class="postlink" href="http://www.tunex.nl" onclick="window.open(this.href);return false;">www.tunex.nl</a> te laten chippen, site en alles ziet er netjes uit en lijkt me een goed bedrijf. Kosten: 200 p.auto (met 3 auto's)
 
Tinuske zei:
Ik zag er nog geen topic over dus heb ik er maar eentje gemaakt.

Wie heeft waar z'n Omega laten chippen en wat zijn de ervaringen ermee. En evt de kosten.

Ik zit zelf er aan te denken om m'n Omega bij <a class="postlink" href="http://www.tunex.nl" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.tunex.nl</a> te laten chippen, site en alles ziet er netjes uit en lijkt me een goed bedrijf. Kosten: 200 p.auto (met 3 auto's)



Uit het Mitsubishi wereldje weet ik dat er ENORM goede ervaringen zijn met Bullpower. Rollenbank meting ervoor EN erna, en en programma dat speciaal voor jou auto aangepast wordt. Geen kant en klare zooi die erin komt dus. Ook wordt echt goed naar de conditie van de motor gekeken, en naar de algehele slijtage. Mocht de boel tè slecht zijn, wordt ook gewoon netjes geadviseerd niks eraan te doen, zonder kosten. Prijsplaatje ligt wel een stuk hoger(iets van 500), maar wellicht dat er met 3 auto's in 1x ook nog iets aan te doen is. Plus dat je enorm veel kwaliteit ervoor terug krijgt.
 
Als je dan door die 12 pagina's :D heen bent dan kun je meteen door naar hier en hier. Let daarbij maar niet te veel op alle "ellende" die mij die dag overkwam (overigens lag dit niet aan de zojuist gechiptunde Omega). Het is vervolgens allemaal weer goed gekomen en ik ben nog steeds zeer content met het resultaat van de chiptuning.

Groet,

Walter
 
Hey Tinus,

[offtopic]Ik lees dat je goed aan het inkopen bent.
Heb je nog gedacht aan de grill die ik voor je apart heb gelegd?
Wat is er trouwens met je oude dat je een nieuwe zoekt? Op je avatar ziet deze er nog netjes uit...[/offtopic]

Voor het chippen ben ik misschien ook in. Ik heb begrepen dat ik even moet kijken of mijn chip gestoken of gesoldeerd zit.

Hoe zijn de overige ervaringen van het chippen in Belfeld nu na een tijdje rijden? Was het het geld waard?

Groeten,

Mark
 
Ha Mark,

Dit is volgens mij het laatste wat ik erover op het forum heb gezet. Ik had toen zo'n 300 km gereden. Daarna flink meer (incl. een vakantie naar Zuid Frankrijk). Wat ik toen zei klopt nog steeds wel. Al met al ben ik daarom nog steeds zeer tevreden. Aan de andere kant blijft het moeilijk vergelijken omdat er bij mij min of meer tegelijk die groep A uitlaat onder kwam en mogelijk heb je hetzelfde effect met alleen die uitlaat. Daarom is de mening van Niels in deze (heeft ook een door tuningchips gechipte X30XE) meerzeggend.

Groet,

Walter
 
Ha Walter,

Bedankt voor je reactie. Kun je ook iets melden over het verbruik? Toen waren er niet voldoende kilometers gereden. Is dit onveranderd, toegenomen of afgenomen?

En ik ben ook benieuwd of ze iets aan de schakelpunten/momenten van de automatische versnellingsbak hebben gedaan.

Groeten,

Mark
 
gewoon_mark zei:
Hey Tinus,

[offtopic]Ik lees dat je goed aan het inkopen bent.
Heb je nog gedacht aan de grill die ik voor je apart heb gelegd?
Wat is er trouwens met je oude dat je een nieuwe zoekt? Op je avatar ziet deze er nog netjes uit...[/offtopic]

Voor het chippen ben ik misschien ook in. Ik heb begrepen dat ik even moet kijken of mijn chip gestoken of gesoldeerd zit.

Hoe zijn de overige ervaringen van het chippen in Belfeld nu na een tijdje rijden? Was het het geld waard?

Groeten,

Mark

Nog niet aan het inkopen maar eerst goed aan het orienteren. Volgende week laat ik je iets weten over wanneer ik de grille kom halen. 2 ophangpunten aan de achterkant zijn afgebroken, dus de grille zit nu gedeeltelijk los. Maar ik was de grille nog niet vergeten hoor :)
 
Hallo Mark,
gewoon_mark zei:
Ha Walter,

Bedankt voor je reactie. Kun je ook iets melden over het verbruik? Toen waren er niet voldoende kilometers gereden. Is dit onveranderd, toegenomen of afgenomen?
Ik rij niet erg veel met de Omega (voor mijn werk rij ik in een Volkswagen :$ ) en de Omega is voor een groot gedeelte hobby. Wat je vraag betreft. Doordat ik er niet al te veel mee rij krijg je ook geen erg goed idee van het brandstofverbruik maar desondanks heb ik niet de indruk dat het brandstofverbruik erg anders is dan voor de chiptuning.
gewoon_mark zei:
En ik ben ook benieuwd of ze iets aan de schakelpunten/momenten van de automatische versnellingsbak hebben gedaan.
Daarover hebben we het vooraf wel met Ronald (Tuningchips) gehad maar ik heb niet de indruk dat die schakelmomenten zijn veranderd. Het schakelmoment bij 80 naar z'n hoogste versnelling zit er nog steeds in maar als je wat meer gasgeeft knal je daar gemakkelijk doorheen :D .

Groet,

Walter
 
Je zou ook eens een belletje kunnen doen naar Beek Auto Racing link

Ik ken Klaas uit de racerij en dat is een zeer geschikt man. Hij werkt in Den Haag dus vanuit eindhoven goed te doen.
Ik denk dat ik mijn nieuwe auto ook even daar heen breng.
 
ronny zei:
Je zou ook eens een belletje kunnen doen naar Beek Auto Racing link

Ik ken Klaas uit de racerij en dat is een zeer geschikt man. Hij werkt in Den Haag dus vanuit eindhoven goed te doen.
Ik denk dat ik mijn nieuwe auto ook even daar heen breng.


Ziet er goed uit moet ik zeggen.

Maar ik wacht er voorlopig nog even mee. Eerst de dingen doen die moeten gebeuren, het chippen is iets extra's :)
 
Wil niet verkeerd praten over Ronald. Maar hoor bij onze buren de laatste tijd veel klachten. (weet niet wat waar is) Zover ik zie is zelfs zijn account verwijderd.

Zijn veel ontevreden en hebben aanbetaald en krijgen geen geld terug.

Zou ik niet meer op gokken.

Gr Jack
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Ik heb de topics op het Opel-forum ook gezien, inclusief een aantal erg op de persoon gerichte aantijgingen.

Zover ik kan beoordelen zijn de OOP'ers die destijds bij Ronald zijn geweest goed ontvangen en nog altijd voorzien van een goed rijdende Omega mét de chip van destijds.

Laten we dus objectief blijven en ons niet mengen in andermans problemen. :)
 
Ben weer een site tegengekomen van een tuner. Ziet er allemaal netjes uit, maar ken ze verder niet.

<a class="postlink" href="http://www.chip4power.nl" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.chip4power.nl</a>
 
Ik heb de mijne gekocht met nieuwe chip, oude is er nog bij. Heb zo'n 235pk, kan je echter niet zeggen hoe ie ervoor was. Brandstof, op snelweg gewoon op max (100, 120) 1 op 12 op de cruise control, met gemak. Ik kan zelf redelijk constant rijden maar de cc is echt toppie. Ook deze schakelt bij 80 naar de hoogste versnelling. Als ik de sportstand inschakel en ik geef gas, wordt ik soort van afgeschoten, zeker als de wagen al rolt. Kan dus helaas niet de oude situatie beschrijven, maar de mijne doet het super met de chip.
 
Aangezien mij Omega nu weer goed loopt ga ik em laten chippen medio April/Mei.

Ik zit alleen nog te twijfelen of ik zelf een chip bestel in Duitsland (150 euro) of dat ik em wegbreng en handmatig laat aanpassen (300 euro)
 
Op maat is altijd beter. Persoonlijk zou ik altijd laten chippen op een bank, dus met uitdraai erbij wat de werkelijke vermogens toename is.
Daarbij, chippen heeft volgens mij vaak het beste resultaat als ook bepaalde hardware wordt aangepakt, als bijv. spruitstukken, uitlaat, gasklep.

Het lijkt wel of er steeds meer 'chippers' komen die voor nog geen 200 euro een leuke upgrade doen, plug en play, weet ik 't allemaal.
Tuurlijk zal 't verschil maken tov standaard, maar toch zonder bank/uitdraai, ik weet 't niet.
Volgens mij zit de toename in vermogen ook een stukje tussen de oren dan.
Ik zou nou namelijk ook maar al te graag een goed verschil willen merken na het uitgeven van ' tunning euro's '.
 
Jeroen zei:
Op maat is altijd beter. Persoonlijk zou ik altijd laten chippen op een bank, dus met uitdraai erbij wat de werkelijke vermogens toename is.
Daarbij, chippen heeft volgens mij vaak het beste resultaat als ook bepaalde hardware wordt aangepakt, als bijv. spruitstukken, uitlaat, gasklep.

Het lijkt wel of er steeds meer 'chippers' komen die voor nog geen 200 euro een leuke upgrade doen, plug en play, weet ik 't allemaal.
Tuurlijk zal 't verschil maken tov standaard, maar toch zonder bank/uitdraai, ik weet 't niet.
Volgens mij zit de toename in vermogen ook een stukje tussen de oren dan.
Ik zou nou namelijk ook maar al te graag een goed verschil willen merken na het uitgeven van ' tunning euro's '.


Als ik em op maat laat chippen dan is dat bij iemand die mijn neef goed kent en waar hij al met verschillende auto's is geweest met goed resultaat. Is wel zonder testbank maar zeker wel te merken dat je extra PK's hebt. Diegene doet ook voor dealers chippen. En om nou 400/500 uit te geven voor chippen + testbank vind ik niet waard. Liever een keer naderhand kijken om em op een testbank te zetten ergens. Dat weet je iig wat ie op dat moment heeft.
 
Bovenaan