Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Colourlock uitproberen

A

Anonymous

Gast
Binnenkort met de zojuist binnengekomen Colourlock produkten mijn zetel van de bestuurdersstoel schoonmaken, verven en verzegelen.

Ben zeer benieuwd wat dit gaat opleveren,

want dan zou dit,
24px5bn.jpg


dit weer "in oude glorie" moeten herstellen.
au83dt.jpg


Voordat ik dit op mijn eigen stoel uit probeer, zal ik de Colourlock producten eerst testen op een vergelijkbare rugleuning.

Later meer :9

Als voorbeeld:
[youtube]31oTfIwFB1o[/youtube]
 

yoyo

The UK brothers
Ik heb daar niets aan René , maar ben wel benieuwd hoe dit je zetels op gaat knappen.
succes.
 
A

Anonymous

Gast
_/-\o_ _/-\o_ Aan de moderators, wil één van jullie dit in de passende rubriek plaatsen, Forumoverzicht‹ De WerkPlaats ‹ De WasBox ‹ Interieur. _/-\o_ _/-\o_
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Draadje verplaatst.

Kom binnenkort maar eens langs met het spulletje, dan gaan we eens wat uitproberen.
 
A

Anonymous

Gast
Na twee zaterdagen, heel druk testen op een "test" rugleuning ;) , heb ik de resultaten hieronder verwerkt. Als laatste foto heb ik de diverse resultaten in 1 foto verwerkt d.m.v. gekleurde, genummerde vlakken.

Na de eerste testsessie bleek het behandelde gedeelte "wit" uit te slaan, ook waren er witte randen te zien. Om ruwe gedeelte mooi glad te krijgen om ze daarna te kunnen verven moet het ook nog geschuurd worden. Ook hierbij onstaan er witte delen. Hierbij moet ik opmerken dat de behandelde delen met een straalkachel werden verwarmd.


Nu volgen de foto's van de eerste test.

De rugleuning als testobject
29628b4.jpg


Schoonmaken met APC :P
wmb5hf.jpg


Ruwe stukken schuren
j63oza.jpg


Resultaat na het schuren
qydf02.jpg


Ontvetten met lederreinigingsbenzine voor een betere hechting van de verf
2m7auec.jpg


Schoonwrijven totdat er geen vuil meer af komt
2mbdhe.jpg


Met de volgende drie foto's als resultaat na het verven. Let op dit is nog steeds de eerste test.
fvzlhc.jpg


ojjb75.jpg


34qla4g.jpg


Om toch het verschijnsel van de witte vlakken en strepen te achterhalen heb ik een mail naar Colourlock gestuurd. Deze reageerde heel snel met de volgende opmerkingen.

Wat we zien is verklaarbaar: een straalkachel heeft geen invloed op de vereiste snelle waterverdamping van de Fresh-samenstelling;
Neem toch maar de geadviseerde föhn.
Dus:
• Flesje Fresh goed schudden
• En een scheutje op het sponsje
• daarmee dept u de Fresh op een vlak
• en onmiddellijk droogföhnen
• zo nodig werkgang herhalen
• en er dan gedurende 2 dagen afblijven met welk product dan ook; in aanraking komen met vocht zal de kleur aantasten (melkachtig maken). u mag gerust in de auto gaan rijden, maar géén vochtige doek od spons oid op het leer.


Het vervolg, gisteren zaterdag 22 december 2012

Opgemerkt moet worden dat de volgende foto zonder flitstlicht is gemaakt en derhalve dus lichter/grijzer overkomt dan de foto's hierboven.

De tweede test.

kbq0k8.jpg


Vlak oranje 1:
Was al behandeld in de eerste test. Als test dit gedeelte nogmaals geverfd, blijft echter te licht doordat het uiteindelijk de eerste keer niet goed gedroogd is.

Vlak geel 2:
Resultaat van de eerste test, iets beter maar nog steeds niet goed gedroogd.

Vlak rood 3:
Schoongemaakt, geschuurd, ontvet en geverfd. Ook hier weer de lichtere plekken zichtbaar, ditmaal door het niet goed schoonmaken ná het schuren en ontvetten. Dit is echter wel gedroogd met een fohn.

Vlak groen 4:
Het resultaat is misschien op de foto niet helemaal goed te zien, maar dit deel is volgens opgave van Colourlock behandeld en twee keer geverfd en is door meerdere personen goed bevonden om dit op m'n eigen stoel te gaan toepassen.

Dezelfde foto nogmaals maar dan zonder de gekleurde kaders
oaoj06.jpg


Wat mij opvalt tijdens het testen, let vooral op het goed schoonnmaken, uiteraard het ontvetten en het deppen tijdens het verven. Wanneer je dit serieus toepast en voldoende tijd neem, is dit voor iedereen te doen.
Nog wel even handig om te vermelden dat er op/na de laatste verflaag, na twee dagen, een Colourlock verzegeling moet worden aangebracht, en als laatste een beschermlaag, b.v. een Gliptone - Liquid Leather Conditioner.


Om daadwerkelijk mijn eigen stoel te gaan verven met deze produkten wacht ik tot het voorjaar waarneer het buiten niet zo vochtig meer is.

Tot zover.
 

yoyo

The UK brothers
Ik heb hier niets aan René , maar ik vind dat je wel een duidelijk en goed overzichtelijk verslag heb gegeven.
d:)b
 
A

Anonymous

Gast
Sjors-V6 zei:
Hé René,

Is dit nu nog een keer volledig uitgevoerd geweest op de zetel ?


Dat is nu een project geworden voor de nieuwe eigenaar. De Colourlock produkten zijn inmiddels in zijn bezit.
 

omega_cruiser

A.k.a. insignia_cruiser
Donateur 2023
Sjors-V6 zei:
Ah oké !

Ben benieuwd of Hans dit gaat voltooien :)


nnnnaaaahhhh ik denk het (nog) niet, kleur bevalt me uitstekend zoals het nu is en het leer is nog lekker soepel en egaal van kleur _/-\o_

maar Sjors als jij het wilt proberen, stuur ik het setje zo naar je op hoor :Y


grt. Hans
 
Bovenaan