Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Comfort functie Omega B2 werkt niet :S

Beste lezers,

In mijn instructieboekje staat dat de omega een comfort functie heeft dat je met de sleutel/handzender je ramen kan openen en sluiten. Wel een gave feature!
laat die comfort functie nou niet werken :S en ik wil het gefixt hebben heeft iemand enig idee waar door dat komt?
of doe ik iets verkeerd?
Ik heb 2 originele sleutels met 2 knoppen. openen en sluiten.

Greetz Tony
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Knopje inhouden werkt dus niet? Werkt het ook niet als je de sleutel in je slot steekt en hem in de 'sluiten' positie draait en vasthoudt?
 
Gaan de ramen wel automatisch open en dicht als je ze met het knopje bediend in de auto?
Deze moeten namelijk eenmalig ingesteld worden als de accu een keer is los geweest.
Als dat niet werkt dan werk het sluiten met de ab ook niet.

Bij mij werkt het wel maar volgens mij kan je alleen sluiten met de ab.
Met mijn Astra H kon ik openen en sluiten.
 

omega_cruiser

A.k.a. insignia_cruiser
Donateur 2023
gaan de ramen wel helemaal open of dicht als je even de schakelaar bediend van de ramen?

dat is namelijk ook comfort

zoniet dan even de schakelaar vast houden tot je een klik hoort

dit dan ook doen bij de overige ramen


grt. Hans<br /><br />-- 10 maart 2013 22:24 --<br /><br />inderdaad bij de omega alleen sluiten


grt. Hans
 
Nou de auto functie werkt gewoon met bediening bij de schakelaars op me deur paneel: raam helemaal naar beneden auto en helemaal omhoog auto!
Alleen bediening met de sleutel werkt niet om de ramen te sluiten of te openen :'( dus de sluitknop op de handzender ngedrukt houden werkt niet en ook bij openen ingedrukt houden ook niet....
 
Hebben alle omega's die functie ?

Bij mijn vorige een B1 zat het er namelijk niet op /of werkte het niet :?

Bij m'n huidige B2 werkt het wel.
 

Vega

Medewerker
Administrator
Kan zijn dat je een storing hebt in het confortsysteem of de gebruikers daarvan, uitlaten lezen met een Tech2 is de enige mogelijkheid om er achter te komen waar de storing zit.
 
Tony Pansoni zei:
Nou de auto functie werkt gewoon met bediening bij de schakelaars op me deur paneel: raam helemaal naar beneden auto en helemaal omhoog auto!
Alleen bediening met de sleutel werkt niet om de ramen te sluiten of te openen :'( dus de sluitknop op de handzender ngedrukt houden werkt niet en ook bij openen ingedrukt houden ook niet....

En als je de sleutel in de deur steekt en de deur op slot doet en dan blijft vasthouden?
 
Ik ben er ook al enige tijd mee bezig alsnog zonder resultaat. Ik heb me er maar bij neergelegd. Heb wel weer een werkend rechter achterraam :).

Gr. Paul
 

Vega

Medewerker
Administrator
IJsblok zei:
Ik ben er ook al enige tijd mee bezig alsnog zonder resultaat. Ik heb me er maar bij neergelegd. Heb wel weer een werkend rechter achterraam :).

Nog een keertje uitlezen, of hadden we dat al gedaan?
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
ik heb even vluchtig het topic uberquert, maar hier staat volgens mijn nog nergens dat de comfort functie enkel SLUITEN omvat!
Openen van ramen gaat enkel met de raamschakelaars.
indien wel sorry voor het dubbel bericht.

ramen eerst allemaal programmeren dmv volledig open en dicht te doen heb ik al wel zien passeren :)
 
Illuminat0r zei:
ik heb even vluchtig het topic uberquert, maar hier staat volgens mijn nog nergens dat de comfort functie enkel SLUITEN omvat!
Openen van ramen gaat enkel met de raamschakelaars.
indien wel sorry voor het dubbel bericht.

ramen eerst allemaal programmeren dmv volledig open en dicht te doen heb ik al wel zien passeren :)

Staat er 2x ;)
 
Vega zei:
IJsblok zei:
Ik ben er ook al enige tijd mee bezig alsnog zonder resultaat. Ik heb me er maar bij neergelegd. Heb wel weer een werkend rechter achterraam :).

Nog een keertje uitlezen, of hadden we dat al gedaan?
Ja laatst op de meeting in Limburg.
Maar de bedieningsknop van het dakraam heeft ook kuren. Als ik er tegen blaas gaat ie al open/dicht, moet een nieuwe op denk ik maar dat komt nog wel. Is volgens mij ook lastig los te maken....

Gr. Paul
 
Maar de bedieningsknop van het dakraam heeft ook kuren. Als ik er tegen blaas gaat ie al open/dicht, moet een nieuwe op denk ik maar dat komt nog wel. Is volgens mij ook lastig los te maken....

Gr. Paul

Hee, dat heb ik ook. Bij mij vooral als het geregend heeft (zoals zaterdag), dag gaat hij de dag erna op de gekste momenten open. Ik heb er nog niet naar gekeken, maar volgens mij heeft het iets met vocht te maken.
 
De knop schijnt met een magneetje te werken en als dat mechanisme versleten is gaat het zulke kuren vertonen.

Gr. Paul
 
IJsblok zei:
De knop schijnt met een magneetje te werken en als dat mechanisme versleten is gaat het zulke kuren vertonen.

Gr. Paul

En dan is natuurlijk de volgende vraag: is daar wat aan te doen? Wat moet er dan precies vervangen worden?
 
Ik vermoed de hele dakmotor.
Maar heb je het dak wel eens opnieuw afgesteld (in iedere stand de knop ~5 sec. ingedrukt houden)?
 
MetalRush zei:
Ik vermoed de hele dakmotor.
Maar heb je het dak wel eens opnieuw afgesteld (in iedere stand de knop ~5 sec. ingedrukt houden)?

Ik heb wel eens in de 'dicht' stand het de knop 5 sec. ingedrukt gehouden, maar niet in iedere stand. Bedoel je met iedere stand de 3 eindstanden (kantel uiterste stand, schuif helemaal open en dicht)? Of bedoel je ook in elke tussenstand?
 
Bovenaan